Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-11, 16:27
Medlem
Honklers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag får också en känsla av att det finns fler inblandade i detta.
Undrar hur medelålders svenska vita män som förbigicks vid tillsättningen av dessa tjänster känner sig idag
Citera
2022-11-11, 16:28
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamSmith
GM var blattar. Vad otippat

Ja, detta faller nog Åkezzon på läppen. Slår vad om att han använder det vid tillfälle i sin hatretorik.

Eftersom båda bröderna antagligen varit säkerhetsmedvetna så förstår jag att dom har haft ett intern varningssystem sinsemellan. När lillbrorsan får varning att dom åkt fast så viker han sin hårddisk på mitten och dumpar den i en papperskorg enligt vad jag erfarit. Största skadan är att dom kunnat hålla på så länge.

Det måste vara ett jävla bra bevis för myndigheterna och tyder på dels ett jättedåligt samvete dels utgör ett utmärkt bevis på skuld. Jag tror det kan gå att rädda en del bevis om de hittar den sabbade hårddisken. Om dom är skyldiga har dom orsakat jättestora skador på Svea Rikes säkerhet. Vilka as. Snacka om missbruk av gästfrihet. Hörde också att dom var svenska medboorgare men det godkänner inte Iran.

Vi kan kalla dom GRU-killarna.
Senast redigerad av Starback 2022-11-11 kl. 16:31.
Citera
2022-11-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Den äldre brodern som åtalas för spioneri för Rysslands räkning, Peyman Kia, fick under sin tid på Säkerhetspolisen ta del av hela myndighetens personallista. Det skriver Svenska Dagbladet som hänvisar till vad en förhörsledade sagt vid ett förhör i juli.

Låter ganska allvarligt det

Som sagt , extremt olämpligt information i händerna på ryssen
Kan ju anta att dom hängt ut svenska ”agenter” och allierade….
Fy fan alltså
Citera
2022-11-11, 16:39
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Så Säpo tyckte det var en bra idé att låta två iranier få fri tillgång till topphemligt material?
Är det nån slags integrationsregel som ligger bakom?
Jag citerar Samnytt: " Det är år 2009 som den dåvarande moderatledda Reinfeldtregeringen ger Försvarsmakten order om att ”öka mångfalden”. Enligt ett styrdokument som tas fram ska inte minst mångfalden bland officerar och chefer ökas. Det är viktigt att ”de strukturella hindren för etnisk och religiös mångfald” tas bort, heter det."
Nu finns det ju även etniska svenskar som har spionerat åt främmande makt......
Senast redigerad av Aakerbock 2022-11-11 kl. 16:41.
Citera
2022-11-11, 16:44
Medlem
Och vad ska ryzzen göra med informationen?
De gick ju så bra i Ukraina
Citera
2022-11-11, 16:48
Medlem
barnvagnsjudes avatar
Listan över personal på myndigheten hade varit smaskens.
Citera
2022-11-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Tja... Mottagaren i Uppsala, vem är rasski?

Det tror jag att Säpo vet men den personen har förmodligen diplomatstatus så det finns ingen att ställa inför domstol. Jag misstänker däremot att spionen kan ha haft hjälp inne i Säpo eller Must. Hur kunde han annars bli anställd? Vem gav honom referenser etc.?

Anställa bocken som trädgårdsmästare kan bara en ren idiot göra men tydligen gjorde Must och Säpo det ändå.
Citera
2022-11-11, 16:51
Medlem
igl0s avatar
Vad för straff kan väntas? Känns som avrättning om de hade hänt i usa, här blir de väl villkorligt
Citera
2022-11-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Och vad ska ryzzen göra med informationen?
De gick ju så bra i Ukraina

Tja, avrätta svenska underrättelsekontakter som är verksamma i Ryssland t.ex?
Citera
2022-11-11, 16:52
Medlem
Starbacks avatar
Inte minsta pip i Expressen om spioneriet.

Vilken sten sover dom under?
Citera
2022-11-11, 16:57
Medlem
Tycker det är ytterst märkligt att den yngre av bröderna ska ha varit så talangfull spion så att han fört fysiska anteckningar om möten, plan-b, transaktioner. Känns som att det är första kapitlet i handboken för spioner.
Citera
2022-11-11, 16:58
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Vidrigt hur man kan göra så mot ett land som tagit emot dem med öppna armar. Vi får hoppas på livstid.

Japp. Det här är ju ett argument för att återinföra dödsstraff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in