Citat:
Ursprungligen postat av
BRASKAMINSKI
Jag har följt deras arbete och är mycket förvånad över hur mycket information de kommit över. Riktigt bra arbete från deras sida. Jag fascinerades över hur man i Ryssland kunde köpa passagerarlistor och på så vis kunde FSB-personal doxxas ganska enkelt då man såg hur de tagit samma flyg som Navalnjy. Samma person som förföljde Navalnjy var väl samma som hade sprängt ammunitionslagrena i Tjeckien och förgiftat Skripal.
Helt klart förvånande hur amatörmässiga FSB varit.
Who’s zooming who? Alltså vem är slutligen mest lurad i sammanhanget?
Jag brukar säga att det i slutändan alltid är ryssarna. Spelar liksom ingen roll om de läser nån rapport om nåt hos Säpo. I långa loppet förlorar de ändå.
Men kortsiktigt är det P den äldre. Borde på pappret veta bättre men gör detta ändå.
Känner sin bror men gör det ändå.
Nu har vi inte sett vad kontraspionaget pysslat med fullt ut för ingenstans i utredningen ser vi spår av att de försökt identifiera någon hos främmande makt?
Förutom nån fråga i förhör då.
Inte ens en googling på Rasski. Kanske finns i sidomaterialet ihop med lite utkast till renskrivningar av Paymans knarkiga anteckningar.
Rasski en akronym som laser eller radar.
Eller…var det någon som fick åka hem där i samband med Rysslands nya försök till aggressioner här senast i Ukraina?
Kontakten döpt till Rasski för Russkiy blev lite för övertydligt kanske. Eller så var det ett försök till fonetiskutskrivning av namnet iaf… Takspråk typ.
Hur det än är så har P den yngre funkat väldigt dåligt som cut-out i det här sammanhanget.