Citat:
Ursprungligen postat av
GrillTekniker
Vad tror ni om Elons mentala hälsa? Är han helt frisk? Är han en framtidsvisionär eller bara helt världsfrånvänd?
Personligen gillade jag honom för några år sedan, men sedan har han ju gjort mycket konstiga och irrationella val.
Det här senaste att distansarbete skulle bli totalförbjudet på Twitter var spiken i kistan. Hur tänker karln? Vill han att samtliga som inte redan fått sparken ska säga upp sig? Vill han ensam driva Twitter rakt ner i konkurs?
Efter pandemin är det nog många duktiga utvecklare som ser distansarbete som ett krav när de väljer arbetsgivare. Hade jag varit på Twitter hade jag sagt upp mig på studs, vem vill ha en galen miljardär som chef?! Lika illa som att ha en galen diktator som statschef.
Han är helt frisk och en framtidsvisionär. Det gör att vissa, som du exempelvis, ibland har svårt att förstå honom.
Han vill, som vi redan gått igenom ett par gånger i tråden, att folk som förväntar sig att ha en arbetsplats där man inte behöver arbeta åtta timmar om dagen och där man kan dricka rött vin ur en tappkran eller gå till yogarummet inte längre arbetar på Twitter.
Eftersom företagskulturen var helt ställd på huvudet är han tvungen att riva upp ogräset så aggressivt att det då och då kan råka komma med en och annan blomma innan trädgården är redo att blomma ut igen till våren.
Du verkar ha missat att alla stora techbolag följer Elons exempel och säger upp folk och rensar upp bland fringe-kulturen.