Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-25, 10:41
  #25
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Predikaren är uttal av Salomo som ju var man, så perspektivet är logiskt.

Bibeln höjer kvinnofrågor och skyddar kvinnors rättigheter i dessa frågor.
Samt mannen ska vara huvudet.
Men bakom kulisserna styr den mäktiga kvinnan så slugt. Tack vare mannens behov..
Citera
2022-11-25, 10:50
  #26
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Samt mannen ska vara huvudet.
Men bakom kulisserna styr den mäktiga kvinnan så slugt. Tack vare mannens behov..
Ja, för mannen skapades ju inte för kvinnan utan kvinnan för mannen. Därför att kvinnan är attraktiv för män ska kvinnan hölja sig, annars vanärar hon sin man.

Alltså bör vi kvinnor tala med vår man istället för att direkt påverka i församlingen liksom ute i samhället, om vi nu inte samtidigt döljer vilka vi är, för det är mannens uppgift att ta smällarna som kan uppstå. Idealet är att vi är ett och samma kött med vår make;
Hans ära är vår ära, precis som att Kristi ära är kyrkans ära och Guds ära är Kristi ära.

https://sv.bibelsite.com/swe/1_corinthians/11.htm
Citera
2022-11-25, 10:54
  #27
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, för mannen skapades ju inte för kvinnan utan kvinnan för mannen. Därför att kvinnan är attraktiv för män ska kvinnan hölja sig, annars vanärar hon sin man.

Alltså bör vi kvinnor tala med vår man istället för att direkt påverka i församlingen liksom ute i samhället, om vi nu inte samtidigt döljer vilka vi är, för det är mannens uppgift att ta smällarna som kan uppstå. Idealet är att vi är ett och samma kött med vår make;
Hans ära är vår ära, precis som att Kristi ära är kyrkans ära och Guds ära är Kristi ära.

https://sv.bibelsite.com/swe/1_corinthians/11.htm
Vackert!
Citera
2022-11-25, 10:55
  #28
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Samt mannen ska vara huvudet.
Men bakom kulisserna styr den mäktiga kvinnan så slugt. Tack vare mannens behov..
Exempel på hur en man står i förhållande till kvinnorna i hans liv;

"1Detta är konung Lemuels ord, vad hans moder sade, när hon förmanade honom:

2Hör, min son, ja, hör, du mitt livs son, hör, du mina löftens son.

3Giv icke din kraft åt kvinnor, vänd icke dina vägar till dem som äro konungars fördärv.

4Ej konungar tillkommer det, Lemoel, ej konungar tillkommer det att dricka vin ej furstar att fråga efter starka drycker.

5De kunde eljest under sitt drickande förgäta lagen och förvända rätten för alla eländets barn.

6Nej, åt den olycklige give man starka drycker och vin åt dem som hava en bedrövad själ.

7Må dessa dricka och förgäta sitt armod och höra upp att tänka på sin vedermöda.

8Upplåt din mun till förmån för den stumme och till att skaffa alla hjälplösa rätt.

9Ja, upplåt din mun och döm med rättvisa, och skaffa den betryckte och fattige rätt. ----

10En idog hustru, var finner man en sådan? Långt högre än pärlor står hon i pris.

11På henne förlitar sig hennes mans hjärta, och bärgning kommer icke att fattas honom.


12Hon gör honom vad ljuvt är och icke vad lett är, i alla sina levnadsdagar.

13Omsorg har hon om ull och lin och låter sina händer arbeta med lust.

14Hon är såsom en köpmans skepp, sitt förråd hämtar hon fjärran ifrån.

15Medan det ännu är natt, står hon upp och sätter fram mat åt sitt husfolk, åt tjänarinnorna deras bestämda del...."
https://sv.bibelsite.com/swe/proverbs/31.htm
Citera
2022-11-25, 11:08
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
För Gud. Med GUD, är inget omöjligt.. Lagen står kvar.
Lämna noahidismen, noahid!
Citera
2022-11-25, 11:09
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du talar utan vett.
Sade noahiden; slaven under judarna.
Citera
2022-11-25, 11:14
  #31
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Lämna noahidismen, noahid!
Varför? Vad menas? Jag är ingen noahid, mig veterligen..

Försöker bara vad som rätt är.
Citera
2022-11-25, 11:17
  #32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Sade noahiden; slaven under judarna.
Du tror förstås också på sagan att civilisationen kom från araberna.

Vettlöst, som sagt.

Hela Mesopotamien befolkades av vita en gång i tiden. Israel är inget undantag. Det är inte så att våra förfäder anammade en tro som inte resoponderade med deras folksjäl.

Judarnas senaste påhitt är att stammen Dan adopterades och inte var Jakobs genetiska avkomma
Och dessa menar folk skulle tro och följa Bibeln

Tänk så finurliga bevis som kom med upptäckten av DNA....
Citera
2022-11-25, 11:25
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Varför? Vad menas? Jag är ingen noahid, mig veterligen..

Försöker bara vad som rätt är.
Noahiden anser att det är rätt att förslavas under Sion, att hans folk, hans ras, hans kultur, hans familj, han själv etc förslavas under Sion och småningom utrotas, vilket är totalt vansinnigt, men anser du det är "rätt" så anser du det. Jag själv anser att ex vi som inte vill förslavas som noahider ska slippa behöva leva med er som vill det och därför anser jag att allt bör privatiseras och staten avskaffas så att vi inte ska behöva lida för noahidernas "rätt" att bli förslavade och därmed förslava oss övriga, förstöra/utrota vår egen kultur/religion/historia/vårt folk etc.
Citera
2022-11-25, 11:26
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du tror förstås också på sagan att civilisationen kom från araberna.

Vettlöst, som sagt.

Hela Mesopotamien befolkades av vita en gång i tiden. Israel är inget undantag. Det är inte så att våra förfäder anammade en tro som inte resoponderade med deras folksjäl.

Judarnas senaste påhitt är att stammen Dan adopterades och inte var Jakobs genetiska avkomma
Och dessa menar folk skulle tro och följa Bibeln

Tänk så finurliga bevis som kom med upptäckten av DNA....
Toran är skriven av judar?
Citera
2022-11-25, 11:26
  #35
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanvallare2
Toran är skriven av judar?
Nej

Edit;
Välkommen till verkligheten min vän;

https://youtu.be/S8L4RaiWFEU
(Adam was not the first man)
__________________
Senast redigerad av LadySweden 2022-11-25 kl. 11:29.
Citera
2022-11-25, 11:30
  #36
Medlem
turn-n-burns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Bibeln höjer kvinnofrågor och skyddar kvinnors rättigheter i dessa frågor.

Jag vet inte jag. Det finns många motsägelsägelser och det är inte helt självklart att "underkasta" sig [sic] en man som kvinna. De flesta som växt upp i en kärnfamilj vet att familjens överhuvud i ord och handling är mamman. Jag kan inte se annat än att kvinnor medvetet hålls tillbaka enligt de normer som kan läsas på flera ställen i Bibeln. Jag har fler egenskaper än att vara bara vacker och vårdande.

Ty mannen kommer inte från kvinnan utan kvinnan från mannen.
Första Korintierbrevet 11:8

I Herren är det så att kvinnan inte är till utan mannen eller mannen utan kvinnan. Ty liksom kvinnan har kommit från mannen, så blir också mannen till genom kvinnan, men allt kommer från Gud.
Första Korintierbrevet 11:11‭-‬12
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in