Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Mens andre tydeligvis dyrker troen p at dette er amatrer som frst har hatt
s uflaks at de kidnappet kona til en gjerrigknark som aldri ville betalt et rdt
re for f kona tilbake, samtidig som de har vrt s smidige at de ikke la
igjen noen spor etter seg selv. I tillegg har de alts igjen s flaks at ektemannen
til hun de har kidnappet blir pekt ut av politiet som drapsmann.
Men interessant nok det du skriver om politiet som leter p feil sted.
Jeg undres p om de har gtt eldstedatteren nrmere etter i smmene.
Det kan se ut som om hun kan ha samme konomiske interesse av at AE ikke
fikk med seg noe ut av ekteskapet, som sin far. Det ser veldig ut som om hun
er utvalgt til forvalte hans formue i fremtiden, gitt alle styrevervene.
Jeg spr igjen - har hun vanntett alibi for hele forsvinningsdagen?
Hun hadde visstnok sovet lenge den dagen, men til forskjell fra sin bror, som ogs
sov da han ble oppringt, tok hun ikke telefonen. Kan det vre hun som ringte
sin egen telefon fra morens iPhone, for deretter sende en SMS til seg selv?
Kan hun etterligne sin mors stemme? Kan hun ha lurt bde MB og sin bror trill rundt?
Jeg tror det er mulig. Jeg pstr ikke at det faktisk har skjedd, men jeg tror det er mulig.
Sprsmlet er om politiet er dyktige nok til finne ut av dette.
Jeg er ikke like sikker p det, som jeg var for kanskje ett r siden.
Frst: Jeg liker teoridannelsen din.
Den representerer i det minste kreativ tenkning utenfor boksen, og jeg er den frste til tenke at prester kan vre like store jvler som politimenn.
Likevel.
Det jeg m protestere imot er frsteavsnittet ditt, hvor du prver, som mange fr deg har gjort, motbevise at de som kidnappet AEH var amatrer.
Du har tre argumenter.
1. Selv amatrer burde skjnt at TH aldri ville betalt lsepenger.
2. Det kan ikke vre en kidnapping siden det ikke finnes spor.
3. Det kan ikke ha vrt en kidnapping, fordi de hadde s mye flaks at politiet trodde det var TH.
Jeg tar innsigelsene dine i rekkeflge.
Du skriver:
Mens andre tydeligvis dyrker troen p at dette er amatrer som frst har hatt s uflaks at de kidnappet kona til en gjerrigknark som aldri ville betalt et rdt
re for f kona tilbake
Det du skriver her er: Hvordan kunne de vre s dumme at de kidnappet kona til en gjerrigknark?
Mitt svar er: De er ikke dummere enn politiet, norsk presse og de aller fleste i begynnelsen av denne trden.
Andre del av setningen; om ikke legge igjen et spor.
Er det mulig?
Teknisk sett nei.
I praksis, ja.
Rettsmedisinsk vitenskap har eksistert en god stund n, og det er generelt akseptert at det alltid er spor etter deg.
I tilfeller der ingen gjerningsperson noen gang blir identifisert, har det vanligvis vrt fordi politiet aldri kunne finne spor etter noen som hadde et motiv for drepe offeret, eller hvis de gjorde det, ikke kunne etablere midler, muligheter eller bevis.
Husk at vi i denne saken hadde et politi, som i flere r bare var interessert i fakta som beviste at TH var skyldig.
Den siste setningen din om at kidnapperne hadde flaks, siden politiet utpeker mannen som gjerningsmannen - der er vi helt enige.