2022-12-06, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er helt naturlig forske fasttelefon, nr man ikke fr svar p mobilen.

Vi vet at HHB1 gjorde nettopp det, ringte fasttelefonen da hun ikke fikk svar p mobilen, og TH besvarte anropet like etter at han kom hjem. Men fr TH hadde "oppdaget" slepespor, trusselbrev osv. Ca 13:40. En angivelig meget kort samtale, der de bare fastslo at ingen av de visste hvor AE var. Fr TH angivelig lp over hele huset og lette etter AE. Fr TH ringte AEs mobil uten hre ringetonen.

S, det er mistenkelig at TH ringte mobilen tte ganger, uten f svar, og uten forske fasttelefonen.

Se p hen andre her, hen forstr ingen ting.
At hen er svensk er ikke formildende.
Nei jeg vet hvor mye jeg surrer med mobilen selv, jeg glemmer den igjen bde her og der, og plutselig er den p lydls og ikke.
Citera
2022-12-06, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Se p hen andre her, hen forstr ingen ting.
At hen er svensk er ikke formildende.
Nei jeg vet hvor mye jeg surrer med mobilen selv, jeg glemmer den igjen bde her og der, og plutselig er den p lydls og ikke.

Undersker om gjerningsmennene flyttet p mobilen til Anne-Elisabeth Hagen

https://www.nrk.no/norge/undersoker-...set-1.15034014
Citera
2022-12-06, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Undersker om gjerningsmennene flyttet p mobilen til Anne-Elisabeth Hagen

https://www.nrk.no/norge/undersoker-...set-1.15034014

Hva er poenget? Det er hvorfor TH ikke ringte fasttelefonen vi snakker om.
Citera
2022-12-06, 03:31
Medlem
Citat:

Ja, hvorfor ringte TH ikke fasttelefonen da? AEH kanskje hadde drlige ben s hun ikke orkede at g til fasttelefonen.

Ellers

AEH var kanskje borte da TH begynte ringe frste gang klokken 10.06.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-12-06 kl. 03:40.
Citera
2022-12-06, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, hvorfor ringte TH ikke fasttelefonen da? AEH kanskje hadde drlige ben s hun ikke orkede at g til fasttelefonen.

Ellers

AEH var kanskje borte da TH begynte ringe frste gang klokken 10.06.

Ja kanskje det, selv om hun pleide g tur med Tassen rundt Langvannet
Senast redigerad av Formann 2022-12-06 kl. 03:57.
Citera
2022-12-06, 10:09
Medlem
Citat:
S hvis man ikke fr svar p mobilen s fr man ikke svar p fasttelefonen?

Jeg har ftt svar p fasttelefonen mange ganger da mobiler ofte glemmes vekk her og der.

Ofte s har jeg undret meg over dine kommentarer og det gjr jeg n ogs.
Ok, jeg kjenner ingen med fasttelefon.
Citera
2022-12-06, 10:20
Medlem
Citat:
AEH hadde sikkert ikke lov til ta fasttelefonen. Var sikkert THs fasttelefon.
AEH hadde nettopp ftt ny iPhone, betingelsen var kanskje holde fingrene borte fra TH-luren?
Det kan ikke utelukkes.
Citera
2022-12-06, 10:38
Medlem
Enden p visen, eller moralen i historien, er vel at alle milliardrer br bli gjerrigknarker, snn at vi unngr kidnappinger i fremtiden.

Det kan ikke utelukkes, at kidnapper(ne) i denne saken, utelukket at milliardrer kan vre gjerrigknarker, og snn sett fortsatt gr p en blemme...og mer til i fremtiden 🙏
Citera
2022-12-06, 10:41
Medlem
Frken_Sveriges avatar
Citat:
S hvis man ikke fr svar p mobilen s fr man ikke svar p fasttelefonen?

Jeg har ftt svar p fasttelefonen mange ganger da mobiler ofte glemmes vekk her og der.

Ofte s har jeg undret meg over dine kommentarer og det gjr jeg n ogs.

Det var exakt min pong!

Folk drller runt med sina mobiltelefoner och har dem ocks ofta p "vibration".

S vet man att det finns en fast telefon, s ringer man som en galning p den med - OM man r orolig.

Vilket sannolikt inte TH var.

Detta mste ju vara en av de saker polisen reagerade p s fort de ftt svar p om det ringts p den fasta med.
Citera
2022-12-06, 15:00
Medlem
I mangel p noe matnyttig i saken s er det n blitt et kretsmesterskap i finne noen forunderlige forklaringer p helt enkle og normale ting, som i hovedsak Tom Hagen (han som skal nagles til korset koste hva det koste vil) skal og ikke skal ha gjort.

Prv med sunn fornuft innimellom. De detaljene som n diskuteres kan muligens ha noe for seg om teorien om at forbrytelsen er planlagt fra 2014 eller deromkring.

Om politiet har gjennomskuet Hagen omtrent fra ndsamtalen, som Jayce har hentydet mer enn en gang stemmer. S tror jeg de (alts politiet) ganske umiddelbart startet med telefonlogger m.m. det har vrt rundt 30 pers p jobben i over fire r n. Jeg tror de br ha kontroll p s simple ting.

Ingen har svart meg p om AE er en type dame som gr rundt med mobben i lomma. Mens TH? skal ha uttalt at de l p det halvmneformedet bordet nr de ikke var i bruk. Hvem har da hatt telefonen under "fallet" i trappen? Satt AE seg ned i godstolen nr telefonen var i bruk, stod hun og pratet ved det samme bordet eller var hun en dsme som gikk og gjorde hverdagslike ting mens hun snakket.kanskje det siste nr hun var alene og det frste nr begge var hjemme?

30 pers i fire r og all verdens resurser ibruk. Men en 70 r gammel analog mann har lurt dem trill rundt!!! Jeg tror sjansen er laaaaangt strre for at han "bare" er en sring som uttaler seg klnete grunnet srtrekk som riking (vant til f drt som han vil), kontrollerende, vrang og spesiell p sin mte. Om politiet fikk fornemmelsen om at han var den skyldige tidlig s har de vel prvd lure ham verbalt mer enn en gang i de tolv avhrene har har vrt i. Slik de prvde seg med sette barna opp mot hverandre.

Det virker langt p vei som en lost case om de ikke kommer noen vei med han siste siktede og kryptosporet.

Snart skal vel ogs politiet legge frem sin nye tidslinje som media"mannen" har snakket om. Som ville ryste en hel nasjon.
Citera
2022-12-06, 15:01
Medlem
Svartedikets avatar
Som flere har ppekt mange ganger i trden, s var 31.10.18 en dag med
usedvanlig hektisk telefonaktivitet. Sm marginer legger grunnlag for
troverdigheten til det offisielle narrativet og de tilhrende alibier.

Politiet har jo uttalt at de har vrt svrt opptatt av tidsrommet fra TH kom
hjem, og frem til han ringte politiet.

Av det som str i boka, er det to gjengivelser som setter dette tidsrommet
i et interessant perspektiv. Igjen fremstr marginene som forblffende sm.
S sm at jeg sliter med finne det troverdig, spesielt tidsrommet fra kl 14.00
til 14.08, da han ringer politiet.

Fra boka:
Hagen blir sittende og tenke en stund. Han gr en tur ut p verandaen.
Da han er tilbake i stolen, bestemmer han seg. Han blir ndt til ringe politiet.
Hagen gr inn p kontoret sitt og setter seg ved pulten. Klokken 14.00 ringer
han Jonas fra fasttelefonen. Minuttet senere ringer han ogs til Silje.
Begge fr beskjed om komme hjem fordi noe alvorlig har skjedd.
S gr det noen minutter. Klokken 14.08 ringer Tom Hagen til politiet
for aller frste gang.
Her str det alts at HHB1 frst kl. 14.01 fr beskjed om at noe alvorlig har skjedd.
Det str ingenting om at hun fr vite hva, eller om hun blir orientert om brevet og
hva som str i det.

Videre:
Silje reagerte p at moren ikke svarte henne verken p meldingen eller da
hun forskte ringe. Det var derfor hun ringte til fasttelefonen klokken 13.40.
Hun reagerte ogs p at det var faren som svarte. Faren forklarte at han hadde
prvd f tak i moren p telefon. De diskuterte kort hvor hun kunne vre, men
kom ikke frem til noen gode forslag.

Rundt 20 minutter senere ringte faren tilbake til Silje og ba henne komme hjem.
Han virket rdvill og lurte p hva han skulle gjre. Silje forteller at hun gikk til
sikkerhetsoffiseren i militrleiren der hun jobber, og forklarte hva som hadde
skjedd. Han ga rd om melde fra til politiet.
Alts - 14.01 ringer TH til HHB1 og sier hun m komme hjem fordi noe alvorlig har skjedd.
TH har alts lest trusselbrevet for frste gang rett fr han foretok disse to oppringningene
til TEH (kl. 14.00) og HHB1 (14.01). Han virket alts rdvill i telefonen med sistnevnte.
I lpet av dette korte tidsrommet frem til TH ringer politiet kl. 14.08 skal HHB1 da liksom
ha blitt orientert av sin far om det fem sider lange brevets innhold, deretter gtt til sikkerhetssjefen
i leiren, forklart situasjonen for ham og blitt rdet til melde fra til politiet.

Hvor lang var denne samtalen mellom TH og HHB1? Gikk hun til sikkerhetssjefen mens
hun snakket med sin far i telefonen? Eller ringte hun tilbake til sin far og ba ham ringe politiet?

Her har ting skjedd veldig fort. Det er spesielt, nr man tenker p at ingen p det tidspunktet
kunne vre sikre p hva som egentlig hadde skjedd. Vi snakker om et tidsrom p knapt seks-sju minutter.

Politiet mente visst det tok mistenkelig lang tid fra TH kom hjem til han ringte dem.
Jeg mener det motsatte - at det tok mistenkelig kort tid. Gitt den uoversiktlige
og penbart stressende situasjonen ble det handlet svrt raskt.

Nesten som om det hele var planlagt. Dette er tydeligvis folk med is i magen.
Senast redigerad av Svartediket 2022-12-06 kl. 15:04.
Citera
2022-12-06, 15:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg spr igjen - har hun vanntett alibi for hele forsvinningsdagen?
Hun hadde visstnok sovet lenge den dagen, men til forskjell fra sin bror, som ogs
sov da han ble oppringt, tok hun ikke telefonen. Kan det vre hun som ringte
sin egen telefon fra morens iPhone, for deretter sende en SMS til seg selv?

Kan hun etterligne sin mors stemme? Kan hun ha lurt bde MB og sin bror trill rundt?
Jeg tror det er mulig. Jeg pstr ikke at det faktisk har skjedd, men jeg tror det er mulig.
.
Isolert sett at noen etterlignet AEH's stemme er mer sannsynlig enn at AEH's stemme ble forfalsket gjennom sowtware / stemmeprogram. Denne kreative lsningen var det nok jeg som skrev om frst, men det er ganske lenge siden og f var enige.
(blir nok ogs hy risiko, srlig i en 10 min samtale) Heller ingen barn siktet s er ikke umulig at de har alibi hele gjengen, hvem vet.

Men teoretisk sett trenger det ikke ha vrt noen av barna i et slikt scenario. En effekt alderen gjr med musklene i stemmebndene er at de blir svakere (som alle andre muskler i kroppen), ergo endrer stemmen seg med alder og det kan vre mulig hre at en person er eldre. Slakkere stemmebnd gir mrkere og hesere stemme. Litt samme effekt som hvis man skrur p stemmehodet p en gitar.

Ellers har det vel kommet frem at HHB1 var hjemme med sykt barn den dagen. vre hjemme med sykt barn kan i teorien "forfalskes" men rstiden tatt i betraktning er oktober/november en tid barn ofte blir syke og fr influensa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in