2022-12-06, 15:08
Medlem
Som det sagts tidigare hr s var det ett stt att f d och nd f syndernas frltelse vilket man inte fick om man begick sjlvmord. Gudsfruktan var ju mer regel n undantag vid den hr tiden vilket gjorde att man hellre lt sig avrttas.
Citera
2022-12-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifa101
Tidelag sker dagligen, knner du en kvinna med en stor hane-hund s r det stor chans att hon har sex med djuret. Vldigt vanligt bland kvinnor och deras hundar idag.

Det r bara perv med tidelagsfantasier som tror snt. Gratulerar.
Citera
2022-12-06, 15:48
Medlem
sommarlovs avatar
En orsakt till de hrda straffen kan ha varit rdslan fr missformade monster, fddes en kalv med 2 huvuden ville man skert kunna skylla p ngon.
Citera
2022-12-06, 19:21
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Fanns vl inga preventivmedel d, hade du redan 8-9 ungar att mtta var det vl mer lockande att g ut i ladugrden n till frun, fr den som trttnat p att lira skinnbanjo.
Sprutade man inte sin kra p magen/rven eller i ansiktet p den tiden?
Citera
2022-12-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Det r bara perv med tidelagsfantasier som tror snt. Gratulerar.
Nej, massor av kvinnor r perversa och gr detta. Kommer aldrig lita p en kvinna med manlig stor hund, speciellt om dom har bilder dr dom kysser hunden m.m, en stor mngd av kvinnor har testat ngot av detta slag, strre n vad man kan tro.
https://www.youtube.com/watch?v=1faGNp9xvNQ
Gud har sett allt och kommer bestraffa dom.
Citera
2022-12-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Sprutade man inte sin kra p magen/rven eller i ansiktet p den tiden?

Frbjudet att spilla sin sd enligt bibeln och Sverige var en protestantisk diktatur mer eller mindre. Kor tjallar inte fr prsten det kunde frugan gra i vrsta fall.
Citera
2022-12-06, 22:51
Medlem
Citat:
Tidelag sker dagligen, knner du en kvinna med en stor hane-hund s r det stor chans att hon har sex med djuret. Vldigt vanligt bland kvinnor och deras hundar idag.

Vldigt vanligt r det nog inte. Men givetvis hller en del p s.
Finns tjejer som hller p med hingstar ocks. Inte samlag sklart. Men de leker med kuken. Antar att dessa senare genomlever ett ktenskap dr de aldrig r riktigt njda. De skiljer sig vid 50 och ker till Gambia.
Citera
2022-12-06, 23:26
Medlem
enlevandemans avatar
Det r vl skert rtt vanligt. Tidelag blev vl frbjudet i Sverige frst 2014 har jag fr mig. De som fortfarande hll p med djur d det var lagligt, hller nog p fortfarande.

Finns mnga zoofiler hr och var. S lnge inte djuren tar skada tycker jag det r helt ok.
Citera
2022-12-06, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Vore intressant med lite fakta i frgan.

Det fetade sger ju ingenting om hur utbrett fenomenet var. Om det ex. var ett av f brott som ledde till ddsstraff s skulle det kunna betyda att knappt ngon dmdes fr det och det skulle nd vara "det vanligaste brottet som ledde till avrttning".

Jag vet fr lite fr att kunna uttala mig, men jag blev nyfiken.

Jo, men det var ju vldigt vanligt med ddsstraff p 1600-talet. Fngelse fanns i princip inte p straffskalan p den tiden. Det var typ bter och sedan ddsstraff. Eller tja, kanske lite prygel dremellan ocks.

Man dmdes till dden fr stld, ktenskapsbrott mm. S om tidelag var den vanligaste anledningen till avrttning s mste det antingen varit mycket vanligt frekommande eller s dmdes unga mn p vldigt lsa grunder.
Citera
2022-12-06, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Dmdes vl en kt-svensk ko-kn*llare fr ngra r sedan, ngon som minns och kan lnka?

Vrldens mest knda tidelagare r vl danskan Bodil Joensen som p 1970-talet, nr jag var liten, frekom i alla extra snuskiga tidningar efter att hon varit med i filmen Animal farm. D var det tilltet att slja dessa tidningar i sex-affrer, liksom barnporr. Hon tog livet av sig, just saying.
Det r fortfarande tilltet att slja djurporr. Men det r vl inget som serisa butiker vill syssla med lngre d det anses ganska tabu.
Citera
2022-12-07, 01:03
Medlem
Citat:
Nej, massor av kvinnor r perversa och gr detta. Kommer aldrig lita p en kvinna med manlig stor hund, speciellt om dom har bilder dr dom kysser hunden m.m, en stor mngd av kvinnor har testat ngot av detta slag, strre n vad man kan tro.
https://www.youtube.com/watch?v=1faGNp9xvNQ
Gud har sett allt och kommer bestraffa dom.

Allt hat frn dig handlar ju om att du inte kan lta bli att glo p djurporr och det r rtt hysteriskt roligt.
Lgg av med det om det gr s ont i pungen din jvla nolla och perv.
Citera
2022-12-07, 04:54
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
Frbjudet att spilla sin sd enligt bibeln och Sverige var en protestantisk diktatur mer eller mindre. Kor tjallar inte fr prsten det kunde frugan gra i vrsta fall.
Ja det har du rtt i, kristendomen hade ett hrt grepp om folket d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in