Citat:
Ursprungligen postat av
Separatisten
Din hyresvärd är dock inte immun mot Verkligheten™, så dina kostnadsökningar kommer i efterhand och med dennes påslag.
ja, jag är införstådd med detta, men tills vidare (hyreshöjningen för 2023 är redan klar och landar på 1,75% för mig) tillhör jag den där marginalen som har lyckats landa en hyresrätt som är billigare än både att äga egen BR och att äga sin egen kåk. ja, jag förstår också att jag inte har någon värdeökning att se fram emot, men helt ärligt, tror ni själva att era bostadsvärden kommer fortsätta stiga in absurdum (ej riktat till dig som användare, utan till trådens hyresrättshatare)? vi tycks redan nu vara väldigt, väldigt nära en smärtgräns bortom vilken det inte är hållbart eller ens möjligt att haussa upp dem ytterligare.
jag säger det: ökade elpriser i kombo med en högre låneränta och vi kommer se ut som brasiliens favelor - fast uppe på kalla nordpolen. svennar är notoriskt duktiga (läs dumma i huvudet) på att belåna sig så långt det går, och till all möjlig och omöjlig
skit. jag lider med er normalfuntade människor i hus och BR som inte kan göra något åt vansinnet, men faktum kvarstår att de flesta som detta drabbar förtjänar det. röstar man med röven ska man inte bli förvånad när verkligheten ser ut mer och mer som skit.