2022-12-15, 23:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
..och han missade även Boris Becker. Skandal Olof
Han lyssnade väl inte färdigt på frågan om jag fattat det rätt? Finns väl ingen annan ruinerad tennisspelare än han?!
Citera
2022-12-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Dock är det par som imponerat mest Erik Haag och Lotta Lundgren. Jag har för mig att Erik fick 17 rätt en gång i UP.

Hanna Hellqvist fick 20 poäng första säsongen!
Citera
2022-12-16, 00:00
Medlem
Dock måste dom byta ut sorgebarnet till nästa säsong. Skaffa en unge som kan prata tydligare. Känns som att de tävlande får anstränga sig ibland för att förstå vad hon säger, istället för att fundera på svaret. Man såg i finalen hur Johar inte riktigt kunde tyda frågan vid ett tillfälle.
Citera
2022-12-16, 00:03
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Kan tänka mig att det som skaver allra mest för Johar är att han fick ett bortdömt poäng som inte visas på TV:

Minns inte exakt frågan, men under Sorgebarnet fick han en 50/50 fråga där han chansade och svarade Ja. Problemet var bara att en person i publiken hade skrikit svaret precis innan Johar svarade, (det var tydligt att Johar inte hade hört detta). Efter en liten diskussion mellan Filip/Fredrik och produktionen beslutade de att ej ge Johar en poäng.

Visade sig ha stor påverkan på slutresultatet i slutändan.
Hm....det hade ju lika gärna kunnat vara ett felaktigt svar som dåren i publiken skrek.
Citera
2022-12-16, 00:04
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Dock är det par som imponerat mest Erik Haag och Lotta Lundgren. Jag har för mig att Erik fick 17 rätt en gång i UP.
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Hanna Hellqvist fick 20 poäng första säsongen!
Under de första säsongerna var Under Pressure dock ofta enklare och det var inte ovanligt med deltagare som fick 10-15 poäng. De insåg ju dock att det blev alldeles för avgörande och gjorde det något svårare vilket är bra och nu är det sällan någon får över 10 poäng.
Citera
2022-12-16, 00:06
Medlem
kubuns avatar
Bucklan finns den i två exemplar (en till dem var) eller är det bara en som återanvänds säsong efter säsong som ett slags skyltexemplar?
Citera
2022-12-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Magdalena Andersson och Annie Lööf är Alla mot allas trackrecord när det kommer till gästande politiker

Högerut?

Kan kvinnor utöva tjatsex? det är ju en slags tjatsex detta propagerande tjat för antirasism & woke

Anna Kinberg Batra var tex ordinarie deltagare i två säsonger om jag inte minns fel.
Citera
2022-12-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Anna Kinberg Batra var tex ordinarie deltagare i två säsonger om jag inte minns fel.
Men inte som partiledare och skillnad på tävla under press, risk göra bort sig, och "bara visa upp sig", dock var väl Annie med som extrahjälp.
Citera
2022-12-16, 00:37
Medlem
Kul med en jämn final. Välförtjänta vinnare får man väl allt säga. Vann även sin semifinal betydligt enklare (förvisso snäppet lättare motstånd, men Johar/Annika hade mycket väl kunnat rykt sedan i semi, en ”normal” UP från Jonathan där så hade den saken varit biff)

Betygsättning på samtliga deltagare denna säsong, utan inbördes ordning på respektive nivå;

10. Ingen (Erik Haag-nivå)
9. Johar, Olof (hade Olof på 8, men den UP:n han gör i finalen gör att han hoppar upp ett pinnhål)
8. Ola, Messiah (båda väldigt skickliga i gruppspelet, gör sedan varsin värdelös UP i kvartsfinal och det är godnatt)
7,5. Hanna
7. Magnus, Ebba
6,5. Annika, Jonathan
6. Bea, Markus
5. Elsa, Ernst, Kalle, Ina, Emma, Martin, Magdalena, Henrik, Niklas, Lina
4. Amie, Klara, Sanna
3. Kajsa, Anders
2. Amanda, Henke, Leif, Dilba
1. Ingen
0. Tony, Svennis (Karin Laserow-nivå, dvs bidra med max en handfull poäng på en hel säsong)
Citera
2022-12-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Under de första säsongerna var Under Pressure dock ofta enklare och det var inte ovanligt med deltagare som fick 10-15 poäng. De insåg ju dock att det blev alldeles för avgörande och gjorde det något svårare vilket är bra och nu är det sällan någon får över 10 poäng.

Framförallt så var väl betänketiden 60s förr mot 45s (40s?) numera.
Citera
2022-12-16, 00:51
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfarn87
Kul med en jämn final. Välförtjänta vinnare får man väl allt säga. Vann även sin semifinal betydligt enklare (förvisso snäppet lättare motstånd, men Johar/Annika hade mycket väl kunnat rykt sedan i semi, en ”normal” UP från Jonathan där så hade den saken varit biff)

Betygsättning på samtliga deltagare denna säsong, utan inbördes ordning på respektive nivå;

10. Ingen (Erik Haag-nivå)
9. Johar, Olof (hade Olof på 8, men den UP:n han gör i finalen gör att han hoppar upp ett pinnhål)
8. Ola, Messiah (båda väldigt skickliga i gruppspelet, gör sedan varsin värdelös UP i kvartsfinal och det är godnatt)
7,5. Hanna
7. Magnus, Ebba
6,5. Annika, Jonathan
6. Bea, Markus
5. Elsa, Ernst, Kalle, Ina, Emma, Martin, Magdalena, Henrik, Niklas, Lina
4. Amie, Klara, Sanna
3. Kajsa, Anders
2. Amanda, Henke, Leif, Dilba
1. Ingen
0. Tony, Svennis (Karin Laserow-nivå, dvs bidra med max en handfull poäng på en hel säsong)

Om du vill ha feedback, så skulle jag säga att Ebba ska ner i alla fall två hack. Hon är duktig på att låtsas veta saker; hon återupprepar saker som Olof sagt, samt sneglar alltid på hans papper när han skriver. Sen är hon alltid noga med att poängtera när hon väl kan saker. Gry Forssell var lite likadan på det sättet. Med det sagt, hennes Under Pressure i finalen var imponerande!

Sen måste väl Leif, Dilba och Larsson ner på samma nivå som Tony och Svennis.
Senast redigerad av peterZiipen 2022-12-16 kl. 00:55.
Citera
2022-12-16, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om du vill ha feedback, så skulle jag säga att Ebba ska ner i alla fall två hack. Hon är duktig på att låtsas veta saker; hon återupprepar saker som Olof sagt, samt sneglar alltid på hans papper när han skriver. Sen är hon alltid noga med att poängtera när hon väl kan saker. Gry Forssell var lite likadan på det sättet. Med det sagt, hennes Under Pressure i finalen var imponerande!

Sen måste väl Leif, Dilba och Larsson ner på samma nivå som Tony och Svennis.

Feedback är alltid skoj! Kan möjligen köpa att Ebba ska ner ett hack, men inte mer. Säger inte att hon hade slagit exempelvis Jonathan heads-up bara för att jag ger henne högre betyg denna säsong, men hon kompletterar Olof bra. Var även duktig i finalen, å det blev ju direkt avgörande såhär i efterhand att hon slog Annika i deras UP-möte, kändes ovisst på förhand hur den UP-duellen skulle gå.

Henke var nog sämst av dom tre du nämner där, han bidrog verkligen inte med mycket mer än en par poäng per match i snitt. Dock så bidrog ju inte Svennis och Tony ens med 5 poäng på hela säsongen vad jag minns? Leif & Dilba var allt annat än bra, men dom tog tvåsiffrigt i varenda avsnitt och snittade nog 13-14 poäng per avsnitt. Det är ändå nivåer över det Tony & Svennis åstadkom måste jag säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in