Citat:
Ursprungligen postat av
Kub.Ernetes
Nej, den var inte retorisk. Du ställde två frågor.
Lipa inte när du får svar.
Och folk låter vattenslangen ligga. Dvs vattnar gräsmattan. Även om folk verkar ointresserade av gräsmattan där jag bor. Förr i världen vattnades det klart mer.
Kostnaden för vatten&avlopp har ökat. Mer än KPI.
Huruvida det påverkar behöver vi gå in i hjärnorna på folk för att få svar på. Hur har du tänkt att det skall gå till (då du efterfrågar sådant data).
Att folk slösar när det något är billigt är gammal känd information. Brödköerna i Sovjet var så långa de var för att folk använde brödet i enlighet med priset. Tex gav det till grisar som mat. Och att ge färskt bröd till grisar är inte ekonomiskt rationellt när man ser till produktionskostnaden för brödet. Men det var rationellt map priset.
Det var en retorisk fråga, sluta sura för att du har fel
Nej, det gör dom inte. Ingen jag känner (mig inkluderat låter vattenslangen ligga och spruta) Så Nu kommer du återigen dragande med anekdotisk bevisföring.
Varför kostnaden har ökat mer än KPI (om den nu har det, du kommer ju aldrig med nått underlag eller fakta) Har helt andra orsaker eftersom vattenförbrukningen GÅR NER. Jag förstår att du har svårt att ta in det (eller inte vill ta in det) då hela din argumentation faller då. Men vattenförbrukningen går ner. Det är fakta.
Folk slösar inte med vatten för att det är billigt. Vattenförbrukningen i Sverige GÅR NER. Jag skiter i ditt exempel om Sovjet. Totalt irrelevant då vi pratar om vatten i Sverige och vi har klart och tydligt facit på att här i Sverige slösar vi INTE Med vatten, även fast det är billigt.
Förstår att du tycker det är jobbigt att ha fel.