Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-31, 15:08
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
Ny video.

Tysken verkar absolut påverkad av någonting. Han pratar, och sluddrar om ingenting. Nära medvetslöshet.
När R försöker säga någonting säger han: Tyst.

Haha,k alltså hans ögon och hans slöa minspel. Jösses, öl och röka. Och R står bara där och glittrar och tindrar.
Citera
2022-12-31, 15:09
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ny video.

Tysken verkar absolut påverkad av någonting. Han pratar, och sluddrar om ingenting. Nära medvetslöshet.

Haha, "YTs viktigaste video"!
Citera
2022-12-31, 15:12
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Nu har de snurrat in på https://sv.wikipedia.org/wiki/Zur_Farbenlehre. Alltså vad fan är det som försiggår?

Fick för övrigt ett PM skickat till mig av någon som inte kunde posta här i tråden. Ingen aning vad detta betyder men det är ju lite märkligt:

Gällande hennes Insta.
"Den 30 juli 2015 har svthumor gillat hennes foto. Undra varför? Kontakter där?

Sen är det också intressant att det senaste fotot hon la upp är för 11 månader sedan. Vad hände sen liksom? Hon verkar ju vara en fullt normal människa, sett till hennes instagram....detsamma gäller Lisa som är med på några foton där också.

En annan intressant info är när Rebecka i en video på doghouse youtube sa att hennes egen mamma varnat henne för att umgås med Peter Plötze och Lisa, men att hon mer eller mindre växt upp med Peter.....har han groomat henne sedan hon var ett barn? "
Senast redigerad av Diskmaskinsmedel 2022-12-31 kl. 15:19.
Citera
2022-12-31, 15:26
Medlem
Citat:
Ny video.

Följt tråden och läst 30+ senaste sidorna, men ej kollat någon hel video(förrutom när kronkalle och polisen kom, där snackar vi trasigt) aldrig pallat med gubbens osammanhängande svammel...

Men såg den senaste: Alltså hur pallar rebecca? Gubben är helt väck, hon får aldrig säga ett ord! Men det märks att Rebecca bett honom att sluta prata så mycket. "Nu ska jag vara tyst.... En sak, min mor..."

Alltså han är en typisk A-lagare på parkbänken toppat med psykiska problem som bara bryr sig om sig själv. Det kom lite kiss i den satsen, det är solklart. Var finns charmen...
Citera
2022-12-31, 15:45
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Ja. Baserat på hur jag vet att socialtjänsten jobbar så går det inte att likställa missbruk med omhändertagande av barn. Det hela landar ju i svaret på frågan hur missbruket påverkar din omsorgsförmåga. I detta fall har vi bara tillgång till en bråkel av den information som socialtjänsten sitter på och kan såklart inte dra några definitiva slutsatser kring Ls omsorgsförmåga eller huruvida barnet bör omhändertas eller ej.

Jag har tänkt på en sak.

I videon med socialen så verkar det som att det är ett återbesök av utomstånde konsulter, vilket jag antar bottnar i tidigare besök eller anmälningar. I den videon visar L upp en crockpot, och säger något i stil med "titta här, vi kan laga mat...".

Är det för att det inte fanns det förut eller att de har uppgraderat vissa asker i huset, för att kunna visa för myndigheterna att de är ansvarsfulla? Jag får intrycket av att L gärna visar att de faktiskt är ansvarsfulla.

Som du säger har nog L grävt sin grav här. Vet du om det är rimligt att barnet någonsin återgåt till hemmet? Det måste väl ske en markant förbättring innan det kan ske? Jag killgissar att barnet inte kommer tillbaka till det huset, eller till Ls vårdnad, så länge det pågår några doghouse-fasoner.

Om vi nu utgår från min tidigare teori att gubben och L är psykiskt sjuka, schizofrena möjligen, är det någonsin rimligt att låta barnet återkomma till modern? Hon behöver väl vara med i någon form av öppenvård med socboende om det ska vara rimligt?
Citera
2022-12-31, 15:53
Medlem
HaveFuns avatar
Är det någon som vet vilken gymnasieskola de gick på? L och R?
Citera
2022-12-31, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Kort svar: tydligen inte.
Lite längre svar: "motpoler attraherar varandra" heter det ju men även "lika barn leka bäst".
Vilket uttryck stämmer bäst och vilket föredrar du?

Kaka söker maka
Citera
2022-12-31, 16:00
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Nu har de snurrat in på https://sv.wikipedia.org/wiki/Zur_Farbenlehre. Alltså vad fan är det som försiggår?

Fick för övrigt ett PM skickat till mig av någon som inte kunde posta här i tråden. Ingen aning vad detta betyder men det är ju lite märkligt:

Gällande hennes Insta.
"Den 30 juli 2015 har svthumor gillat hennes foto. Undra varför? Kontakter där?

Sen är det också intressant att det senaste fotot hon la upp är för 11 månader sedan. Vad hände sen liksom? Hon verkar ju vara en fullt normal människa, sett till hennes instagram....detsamma gäller Lisa som är med på några foton där också.

En annan intressant info är när Rebecka i en video på doghouse youtube sa att hennes egen mamma varnat henne för att umgås med Peter Plötze och Lisa, men att hon mer eller mindre växt upp med Peter.....har han groomat henne sedan hon var ett barn? "

länk till R insta?
Citera
2022-12-31, 16:43
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
länk till R insta?

https://www.instagram.com/rrebeccabe...YmMyMTA2M2Y%3D
Citera
2022-12-31, 16:50
Medlem
ballobass avatar
Citat:

Tack! Gaslighting de lux, här...
Citera
2022-12-31, 17:49
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Shit, hon var ju söt från början, vad fasen hände?
Citera
2022-12-31, 18:33
Medlem
Citat:
Ny video.

Citat:
/.../
Videon med titel DSF: https://youtu.be/J28W7V-4sW0Ja idag var det svårt att följa... uppfattar inte riktigt vad han säger ibland, såsom namn... Pratar han om någon Reissman? Någon Jens Peter Wern...?
R sluddrar inte men ändå rörigt...
Varför nämna Goethes färglära som hon inte läst om? En association jag får är antroposofi, men det är kanske långsökt, färgläran är väl rätt allmänt känd.

Hon använder färgpennorna till att rita en tysk och en rysk flagga. Drömmer sig P tillbaka till DDR och Sovjettiden? Russofiler?

Enl uppgifter i tråden är någon (ett par?) av deras "supporters" åt nazihållet? Kan de ha böjelser åt det hållet? OBS, långsökt också. Kan vara foliehatt/rättshaverism som förenar utan att man delar alla åsikter.

Nu talar de om "barnhandlaren" (nuv statsminister) men misstänker att Magdalena inte var mer poppis i Doghouse, men kan förstås ha fel. Kanske är ideologin inte mer avancerad än att röka på och vara mot "eliten"?
Vad tror ni?
Senast redigerad av TigerKid2 2022-12-31 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in