2023-01-05, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nykula
Vad r det som r roligt. Att slsa andras tid och energi?
Precis. Skit i vad andra kper eller s kan du gott sitta och slsa polisens resurser och anmla tomma paket hela dagen. Det r ju staten och polismyndigheten som har bestmt att lgga till "ka ut och titta p andras paket" till deras arbetsuppgifter.
Citera
2023-01-05, 01:12
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Det beror vl p att alla som sitter hr idag r medellders gubbar. Flashback har gtt frn ett underground-forum till ett gubbdagis, dr man kan skriva ngot frckt om hur dliga andra r p att amortera sina husln.
Det beror p att vi ldras.

Hade jag varit hr och skrivit i den hr trden fr 20 r sen s hade jag skrivit en hel lista med kreativa frslag.

Mste ju finnas massor av roliga och uppfinningsrika stt att gra fake-droger.

Fr ca. 5-10 r sen s var jag inne p en webshop som slde rekvisita till film- och TV-inspelningar och de hade en hel kategori fr drogrekvisita.
Haschkakor, kokainpaket, psar/sckar med grs, hela cannabisplantor, allt gjort av plast och vldigt realistiska till utseendet.
Citera
2023-01-05, 08:34
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
har en lista p 349 personer att skicka till......

Mycket pillande fr dej d. Skulle nog ha ca 15 att skicka till.
Citera
2023-01-05, 08:38
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Hej!

Vra bersmarta politiker har ju stiftat en ny lag om att posten ska f lov att ppna och anmla misstnkta knarkbrev.

S vore det inte jttekul om vi stter igng och skickar falska misstnkta knarkbrev till hger och vnster!

Givetvis kommer jag inte skicka ngot riktig knark, utan jag tnker att man skickar ivg en massa brev dr man skriver suspekt avsndare. Typ: "Pelles snus och grs". Eller att man river upp en flik i brevet s att psen med basilika och oregano som man stoppat in syns igenom.

Jag tycker det vore jtteroligt! Men vad tycker ni andra???

Vet ni frresten om det finns ngot som luktar som cannabis? Vore ju jtteskoj om man kunde skicka en massa brev med syntetisk cannabisdoft som fr posten att f spel!

//FCR

I ditt hemland Ryssland s fr skert posten ppna brev och paket, men inte i Sverige, dremot fr de anmla misstnka frsndelser
Citera
2023-01-05, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Det beror p att vi ldras.

Hade jag varit hr och skrivit i den hr trden fr 20 r sen s hade jag skrivit en hel lista med kreativa frslag.

Mste ju finnas massor av roliga och uppfinningsrika stt att gra fake-droger.

Fr ca. 5-10 r sen s var jag inne p en webshop som slde rekvisita till film- och TV-inspelningar och de hade en hel kategori fr drogrekvisita.
Haschkakor, kokainpaket, psar/sckar med grs, hela cannabisplantor, allt gjort av plast och vldigt realistiska till utseendet.
FB kanske borde infra en vre ldersgrns, istllet fr en nedre. Har du passerat 40, s r det tack och adj. Snittldern nu verkar vara 55, s trkarslena hr nu var i sina mid 30s redan nr forumet var ungt.
Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Mycket pillande fr dej d. Skulle nog ha ca 15 att skicka till.
Jag tror det var en riksdagsreferens...
Citera
2023-01-05, 15:40
Medlem
Pekka-s avatar
Fyll en liten pse med mjl, sen lgger du lite p utsidan av psen. Och fster en post-it lapp dr det str mjltbrand.
Citera
2023-01-05, 18:10
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Precis. Skit i vad andra kper eller s kan du gott sitta och slsa polisens resurser och anmla tomma paket hela dagen. Det r ju staten och polismyndigheten som har bestmt att lgga till "ka ut och titta p andras paket" till deras arbetsuppgifter.

Jag tycker nya postlagen r orttfrdig och kontraproduktiv, s det r mitt frslag till protest mot en korkad lag.

Min tanke r att frska f uppmrksamhet genom att skicka till media och lokaltidningar.

En id jag fick nu r att skriva "Inte knark!" p ett brev! (Och lgga en zippse med fotsalt i brevet).

//FCR
Citera
2023-01-05, 18:17
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Bara fr att posten rent formellt fr ppna brev, s r det knappast ngot de kommer lgga tid p. Random postanstlld skiter i om dr r ett brev med knark och de lr knappast anstlla folk som specifikt ska jaga knark. Det r ju knappast s att posten fr ngon belning fr att de hittar ett knarkbrev. P sin hjd fr de en klapp p axeln av polisen som tar brevet och frsvinner.

Kan ltt tnka mig en nyanstlld sommararbetare med Postnordshortsen uppdragna i armhlorna med "Knark r bajs"-posters hemma p vggen som ringer 112 varje gng han ser ett brunt vadderat kuvert.

Nu r det ett extremexempel men du ska inte underskatta hur mycket folk lskar att lgga sig i saker som inte angr dom.
Citera
2023-01-05, 18:30
Medlem
Suvern id. Kommer definitivt beg handlingar i av denna karaktr!
Jiffypack kostar inget i bulk och som frimrke kan man bara kra ett klistermrke i frimrks storlek. Har sjukt nog ftt brev levererat med ett vanligt klistermrke (som vid frsta anblick sg ut som ett frimrke)
Citera
2023-01-05, 18:33
Medlem
Utomordentligt bra id.

Ska spna lite och se vad man kan komma p!

Vore ju roligt med brev dr det str skrivet p "svenska" att:

"Snela polisn inge fuffens hr"
Citera
2023-01-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jag tycker nya postlagen r orttfrdig och kontraproduktiv, s det r mitt frslag till protest mot en korkad lag.

Min tanke r att frska f uppmrksamhet genom att skicka till media och lokaltidningar.

En id jag fick nu r att skriva "Inte knark!" p ett brev! (Och lgga en zippse med fotsalt i brevet).

//FCR

Inte fotsalt, fotskrap!
Iaf, jag hade joinat p detta om TS betalat fr frimrkena
Citera
2023-01-06, 07:18
Medlem
Akvavitaes avatar
Brja slng sopor i postldorna? Smeta hela ldan med bajs s ingen vill anvnda den? De hade varit effektfullare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in