Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-01-10, 15:30
Medlem
Den här tråden och ämnet kan passa i många underforum och passar inte perfekt någonstans egentligen. Nu ligger den i Medier och Journalistik. Vänligen håll ämnet så gott det går. Om någon t ex specifikt vill prata om Sabaton eller någon historisk detalj i någon låttext så fundera på om inte någon existerande tråd eller ny tråd i Musik eller Historia vore bättre. /Moderator

https://www.vof.se/blogg/arets-folkb...rvillare-2022/
Föreningen Vetenskap och Folkbildning har utsett hårdrocksbandet Sabaton till Årets folkbildare år 2022.

Föreningen Vetenskap och Folkbildning har utsett hårdrocksbandet Sabaton till Årets folkbildare år 2022.

Sabaton får priset för att de framställer historiska skeenden på ett bra och korrekt sätt. De ger sin publik mer information än vad som ryms i deras sångtexter.

Året förvillare 2022 är Expressen och Aftonbladet för blandning av spekulationer och fakta om sjukdomar
Vad säger ni om detta?
Senast redigerad av Motvillig1.2 2023-01-11 kl. 10:02.
Citera
2023-01-10, 15:36
Avstängd
grungewhores avatar
Otippad vinnare av folkbildningspriset! Jag har inte många ören övers för Sabaton, men det är onekligen ett roligt grepp att utnämna dem.

Expressen/Aftonbladet levererar för det mesta fake news om allt, så de borde egentligen fått ett nyinrättat pris: villfarelse i lång och regimtrogen tjänst.
Citera
2023-01-10, 15:40
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Expressen/Aftonbladet levererar för det mesta fake news om allt, så de borde egentligen fått ett nyinrättat pris: villfarelse i lång och regimtrogen tjänst.
Expressen och Aftonbladet har fått utmärkelsen för sina hälsoartiklarartiklar.
Utmärkelsen Årets förvillare 2022 tilldelas Expressen och Aftonbladet. De får utmärkelsen för hälsoartiklar om särskilt sköldkörteln och i synnerhet hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln) där enskilda patienters fallhistorier ställs mot medicinska experters bedömningar.

Inte för att de skulle publicera fake news för övrigt.
Citera
2023-01-10, 15:41
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Otippad vinnare av folkbildningspriset! Jag har inte många ören övers för Sabaton, men det är onekligen ett roligt grepp att utnämna dem.

Inte bara Expressen och Aftonbladet borde få priset. Även SvT, Tv4, DN och SvD borde premieras samtidigt.
Citera
2023-01-10, 15:43
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Inte bara Expressen och Aftonbladet borde få priset. Även SvT, Tv4, DN och SvD borde premieras samtidigt.
Har dom också haft hälsoartiklar om sköldkörteln som går emot medicinsk kunskap?

Länka gärna, så kan vi tipsa föreningen.
Citera
2023-01-10, 15:43
Medlem
snooper123s avatar
Sabaton!
Kul!
Citera
2023-01-10, 15:45
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Spännande grepp med Sabaton ändå. Inte för att jag lyssnar mycket på dem, men vet att de har sin kanal där de pratar historia, som jag förstår det som med en historiker?
De verkar ju vara riktigt nördiga och det är ju kul när nörderiet belönas.
Citera
2023-01-10, 15:47
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Expressen och Aftonbladet har fått utmärkelsen för sina hälsoartiklarartiklar.
Utmärkelsen Årets förvillare 2022 tilldelas Expressen och Aftonbladet. De får utmärkelsen för hälsoartiklar om särskilt sköldkörteln och i synnerhet hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln) där enskilda patienters fallhistorier ställs mot medicinska experters bedömningar.

Inte för att de skulle publicera fake news för övrigt.
Nej, det är jag fullt medveten om. Om du var läskunnig hade du sett det i vad jag faktiskt skrev.
Citera
2023-01-10, 15:47
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Har dom också haft hälsoartiklar om sköldkörteln som går emot medicinsk kunskap?

Länka gärna, så kan vi tipsa föreningen.
Nej, sådana artiklar är jag inte insatt i. Ni får helt enkelt lita på mitt ord.
Citera
2023-01-10, 15:48
Medlem
MrMarios avatar
Det ligger i linje med min uppfattning. Medierna, inte minst kvällspressen i Sverige, har extremt låg kvalitet och publicerar mestadels desinformation, politisk propaganda samt fejkade nyheter.
Citera
2023-01-10, 15:48
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
De är alla kandidater för ett sådant pris.
Citera
2023-01-10, 15:49
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
De är alla kandidater för ett sådant pris.
Tyvärr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in