Den här tråden och ämnet kan passa i många underforum och passar inte perfekt någonstans egentligen. Nu ligger den i Medier och Journalistik. Vänligen håll ämnet så gott det går. Om någon t ex specifikt vill prata om Sabaton eller någon historisk detalj i någon låttext så fundera på om inte någon existerande tråd eller ny tråd i Musik eller Historia vore bättre. /Moderator
Föreningen Vetenskap och Folkbildning har utsett hårdrocksbandet Sabaton till Årets folkbildare år 2022.
Föreningen Vetenskap och Folkbildning har utsett hårdrocksbandet Sabaton till Årets folkbildare år 2022.
Sabaton får priset för att de framställer historiska skeenden på ett bra och korrekt sätt. De ger sin publik mer information än vad som ryms i deras sångtexter.
Året förvillare 2022 är Expressen och Aftonbladet för blandning av spekulationer och fakta om sjukdomar
Vad säger ni om detta?
Senast redigerad av Motvillig1.2 2023-01-11 kl. 10:02.
Otippad vinnare av folkbildningspriset! Jag har inte många ören övers för Sabaton, men det är onekligen ett roligt grepp att utnämna dem.
Expressen/Aftonbladet levererar för det mesta fake news om allt, så de borde egentligen fått ett nyinrättat pris: villfarelse i lång och regimtrogen tjänst.
Expressen/Aftonbladet levererar för det mesta fake news om allt, så de borde egentligen fått ett nyinrättat pris: villfarelse i lång och regimtrogen tjänst.
Expressen och Aftonbladet har fått utmärkelsen för sina hälsoartiklarartiklar.
Utmärkelsen Årets förvillare 2022 tilldelas Expressen och Aftonbladet. De får utmärkelsen för hälsoartiklar om särskilt sköldkörteln och i synnerhet hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln) där enskilda patienters fallhistorier ställs mot medicinska experters bedömningar.
Otippad vinnare av folkbildningspriset! Jag har inte många ören övers för Sabaton, men det är onekligen ett roligt grepp att utnämna dem.
Inte bara Expressen och Aftonbladet borde få priset. Även SvT, Tv4, DN och SvD borde premieras samtidigt.
Spännande grepp med Sabaton ändå. Inte för att jag lyssnar mycket på dem, men vet att de har sin kanal där de pratar historia, som jag förstår det som med en historiker?
De verkar ju vara riktigt nördiga och det är ju kul när nörderiet belönas.
Expressen och Aftonbladet har fått utmärkelsen för sina hälsoartiklarartiklar.
Utmärkelsen Årets förvillare 2022 tilldelas Expressen och Aftonbladet. De får utmärkelsen för hälsoartiklar om särskilt sköldkörteln och i synnerhet hypotyreos (underfunktion i sköldkörteln) där enskilda patienters fallhistorier ställs mot medicinska experters bedömningar.
Det ligger i linje med min uppfattning. Medierna, inte minst kvällspressen i Sverige, har extremt låg kvalitet och publicerar mestadels desinformation, politisk propaganda samt fejkade nyheter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!