Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-15, 11:59
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
De har inte kunnat utreda hennes mående för att hon inte går att prata med. Då har de dragit slutsatsen att hon inte mår bra.

Och vad har det med något att göra?

Du verkar inte förstå problemet. Om man anklagar, hotar och medvetet stressar upp en person - kan man inte i nästa skede anklaga personen ytterligare för att den blir upprörd på att den stressades i första skedet.

Det är som att slå nån i ansiktet och sedan arrestera personen för att den blev arg efteråt.
Senast redigerad av 526 2023-01-15 kl. 12:02.
Citera
2023-01-15, 12:10
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Nej det är hon inte. Det är ett epitet du klistrar på folk du inte gillar. Man har rätt att vara arg på myndigheter - det är ingen anledning att ta någons barn.

Hon går inte att prata med för att hon skriker och blir våldsam, kluddar schizofrent på väggar, skickar inte sitt barn till förskolan pga alla pedofiler där, hamnar i problem med allt och alla, bor i ett ruckel där någon sedan inflyttning rivit ut ledningar till vatten och avlopp så de bajsar i ett tält. Det saknas rinnande vatten, de ska få gratis el genom att driva en bensindriven motor med vatten ur Östersjön.

Kronofogden ska auktionera bort huset på grund av en skuld på ynka 174,000 kr för att ingen av dem jobbar, Lisa i synnerhet vägrar arbeta för att hon ”hatar att ha folk över sig”. De publicerar dagligen konspirationsvideos och skickar hot till myndigheter. De knarkar i barnets rum och kastar fimpar och använder barnets leksaker som askkopp.

Jo, det här är psykfall. Helt oförmögna att ta hand om sig själva än mindre små barn.

Citat:
Och vad har det med något att göra?

Du verkar inte förstå problemet. Om man anklagar, hotar och medvetet stressar upp en person - kan man inte i nästa skede anklaga personen ytterligare för att den blir upprörd på att den stressades i första skedet.

Det är som att slå nån i ansiktet och sedan arrestera personen för att den blev arg efteråt.

Det har allt med saken att göra.

När socialtjänsten utreder Lisas lämplighet som förälder är det hennes uppgift att bete sig lämpligt. Klarar hon inte av det drar socialtjänsten slutsatsen att hon är olämplig och omhändertar barnet.

Inte fan börjar man gapa och stolt visa upp hur mycket ”hampa” man har när man just testat positivt för höga halter THC och skrytsamt visar att det ligger tomma ölflaskor utspridda över gården.

Socialtjänsten utredde huruvida hemmet var lämpligt för barnet och bedömde med all rätt dels att hemmet är olämpligt men också att Lisa är olämplig som vårdnadshavare.

Du kan inte skälla ut socialen och sen förvänta dig att de bara försvinner. ”Man får göra så!”, jo, men de har också auktoritet som gör att de får agera på det. Man sätter sig bara i skiten om man utnyttjar sin rätt och kämpar för att man minsann ”får” vara helt bäng i skallen.

Antingen väljer man kampen mot socialen eller så väljer man kampen för sitt barn. Lisa valde att kampen mot myndigheten var viktigare än barnets bästa och då blev det som det blev.
Citera
2023-01-15, 12:15
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Ser att det kommit in en oerhört dryg och uppenbar oppositionist här i 526, pallar inte ens med sådana dumma frågeställningar som ges.
Har ni däremot sett att det är björn i Doghouse2022´omnejd och närhet?
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ma...lje-1.89927559
Det vore väl ändå något om tysken lyckas spjuta björn så de får sig en fäll att vila på.
Citera
2023-01-15, 12:18
Medlem
Citat:
Att döma någon för att de skriker när de blir anklagande är ett cirkelargument och dubbelbestraffning.
(vilket alla myndigheter borde förstå och förvaltningsrätten kommer förstå)

Dvs att anklaga någon för X - och när den anklagande blir stressad och rädd så anklagar man denne för Y - att vara stressad. Det är ju för helvete helt sjukt. Det tragiska är att folk som ni inte fattar det.
Är det för att ni bor i en håla som har andra värderingar och synsätt än oss andra? Är ni med i Pingsvännerna?

Utanför din bubbla så röker ca halva befolkningen CB. Det är liksom inget konstigt med det nuförtiden.

Vad gäller det fetade håller jag med dig. Man kan inte förvänta att en mamma ska uppträda balanserat inför hotet att bli fråntagen sitt barn. Det är ju också lite så som tex arbetsplatsmobbning kan fungera - man behandlar en person illa och när de reagerar säger man att beteendet som triggas är orsaken till hur personen behandlas.

Kvinnomisshandlare säger till polisen "titta, hon är ju helt hysterisk och galen" - men varför är hon det?
Det enda som ska spela roll är ju omsorgsförmågan och hur barnet har det och det har jag lite svårt att bedöma på distans. Jag tycker Lisa verkar älska sitt barn och är uppmärksam på hans behov, men det kan ju hända att hon röker lite mycket, att hemmet är väldigt kallt, fimpar i barnets rum (På golvet/där barnet når? Har ju ine själv sett). Men hoppas att de kan komma överens, kanske mamman kan tagga ner på rökandet och få hjälp med bekvämare boende.

Deras åsikter och världsuppfattning håller jag inte med om men man har ju rätt att ha konstiga åsikter. Det vore nog bättre för dem att träffa folk, typ andra mammor och barn, kanske öppen förskola. De kontakter de får via Internet är ju den ena knäppare än den andra. Sen om detta är någon orsak till ingripande är en annan sak. Jag kan inte det området.

Vill inte döma socialtjänsten rakt av för de har ju ett jobb att sköta och lär sitta på mer info än vi gör. Det Doghouse2022 lägger ut är ju deras eget urval. Soc får skit om de ingriper och skit när de inte ingriper, om det sedan går snett. Dock vill jag inte "hurra" eller sr det som någon lycklig utgång att barnet omhändertas. Kanske ett nödvändigt ont? Jag vet inte men hoppas att de kan komma fram till en lösning tillsammans med Lisa så hon kan återförenas med sonen.
Senast redigerad av TigerKid2 2023-01-15 kl. 12:21.
Citera
2023-01-15, 12:26
Medlem
526s avatar
Citat:
Hon går inte att prata med för att hon skriker och blir våldsam, kluddar schizofrent på väggar, skickar inte sitt barn till förskolan pga alla pedofiler där, hamnar i problem med allt och alla, bor i ett ruckel där någon sedan inflyttning rivit ut ledningar till vatten och avlopp så de bajsar i ett tält. Det saknas rinnande vatten, de ska få gratis el genom att driva en bensindriven motor med vatten ur Östersjön.

Kronofogden ska auktionera bort huset på grund av en skuld på ynka 174,000 kr för att ingen av dem jobbar, Lisa i synnerhet vägrar arbeta för att hon ”hatar att ha folk över sig”. De publicerar dagligen konspirationsvideos och skickar hot till myndigheter. De knarkar i barnets rum och kastar fimpar och använder barnets leksaker som askkopp.

Jo, det här är psykfall. Helt oförmögna att ta hand om sig själva än mindre små barn.

Det har allt med saken att göra.

När socialtjänsten utreder Lisas lämplighet som förälder är det hennes uppgift att bete sig lämpligt. Klarar hon inte av det drar socialtjänsten slutsatsen att hon är olämplig och omhändertar barnet.

Inte fan börjar man gapa och stolt visa upp hur mycket ”hampa” man har när man just testat positivt för höga halter THC och skrytsamt visar att det ligger tomma ölflaskor utspridda över gården.

Socialtjänsten utredde huruvida hemmet var lämpligt för barnet och bedömde med all rätt dels att hemmet är olämpligt men också att Lisa är olämplig som vårdnadshavare.

Du kan inte skälla ut socialen och sen förvänta dig att de bara försvinner. ”Man får göra så!”, jo, men de har också auktoritet som gör att de får agera på det. Man sätter sig bara i skiten om man utnyttjar sin rätt och kämpar för att man minsann ”får” vara helt bäng i skallen.

Antingen väljer man kampen mot socialen eller så väljer man kampen för sitt barn. Lisa valde att kampen mot myndigheten var viktigare än barnets bästa och då blev det som det blev.

Men vad är det du inte förstår?
Allt det du listar upp är preferenser, sånt du och andra "inte gillar", sånt ni "inte föredrar", men det är inget farligt. Det ända i detta är "våldsam". Om hon slår barnet är det en anledning att omhänderta det.
Att de inte har rinnande vatten är ingen anledning att ta någons barn. Det fattar du väl själv? Folk får bo hur de vill.

Som sagt - detta handlar om att en liten skara mobbar några som inte "är som dom".
Fegt och medeltida. Det är ni som inte är normala. Normala människor 2022 skulle aldrig få för sig att anmäla eller beskylla någon som är annorlunda. Skäms!!!
Citera
2023-01-15, 12:29
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Vad i helvete har du och andra att göra med att de gillar konspirationer och hasch?
Vad i helvete har ni med deras privatekonomi att göra?
Vad har du att göra om de jobbar eller inte?
Förklara det? Men du kommer inte kunna eller våga.

Tror snarare det är grannarna som varit på dem och provocerat på ett eller annat sätt.
Det är ett solklart fall av social mobbing där ett gäng inavel ger sig på några som inte passar in i den vanliga svenssonmallen.
Vad har du att göra med om vad jag har att göra med dem om????
Citera
2023-01-15, 12:30
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Allt det du listar upp är preferenser, sånt du och andra "inte gillar", sånt ni "inte föredrar", men det är inget farligt. Det ända i detta är "våldsam". Om hon slår barnet är det en anledning att omhänderta det.
Att de inte har rinnande vatten är ingen anledning att ta någons barn. Det fattar du väl själv? Folk får bo hur de vill.

Som sagt - detta handlar om att en liten skara mobbar några som inte "är som dom".
Fegt och medeltida. Det är ni som inte är normala. Normala människor 2022 skulle aldrig få för sig att anmäla eller beskylla någon som är annorlunda. Skäms!!!

Normala människor skulle inte få för sig att röka på mkonstant och amma ett litet barn, eller bo i ett ruckel utan värme och rinnande vatten. Läs rapporten från soc om varför barnet omhändertogs, sedan är ju du likadan som inte "gillar" det beslutet. Idiot.
Citera
2023-01-15, 12:52
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorky81
Kan de vara 526 som e blyge Emil;P
Han verkar oerhört påläst och kunnig, dessutom pårökt.

Haha, ja man blir inte förvånad längre, dock verkar han så ihärdigt defensiv trots klara bevis på allt att man tröttnar.
Citera
2023-01-15, 12:53
Citat:

Jag har listat anledningarna till att socialtjänsten omhändertagit barnet. Det är knappast mig du ska hålla till svars för statliga beslut.

Du kan tycka vad du vill om saken, socialtjänsten och domstolen tycker att omhändertagandet är för barnets bästa. Som det fungerar i Sverige är det deras beslut att fatta.

Jag tycker att det är korrekt men det spelar inte heller någon roll för socialtjänsten. Det står knappast i underlaget att ”barnet omhändertas för att kodapan tycker det är bäst så”.

Personligen skulle jag gå steget längre och tvångsvårda dem allihop.

Du kanske ska titta på det inspelade besöket och se själv vad socialtjänsten baserar sitt agerande på. Fråga dig själv om du tycker det är en lämplig miljö för barn. Om svaret är ja hoppas jag att du inte har några. https://youtu.be/RUCHt7xQ2iE
Citera
2023-01-15, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Ser att det kommit in en oerhört dryg och uppenbar oppositionist här i 526, pallar inte ens med sådana dumma frågeställningar som ges.
Har ni däremot sett att det är björn i Doghouse2022´omnejd och närhet?
https://www.gp.se/nyheter/sverige/ma...lje-1.89927559
Det vore väl ändå något om tysken lyckas spjuta björn så de får sig en fäll att vila på.

526 påminner om talesättet "Om du sitter på en buss och inte kan se vilken av passagerarna som är galningen så är det du"

Jag tror inte björnen låter sig distraheras av utspel om IGFARBEN WALLENBERG!!
Blir 1-0 till björnen.
Citera
2023-01-15, 13:27
Medlem
Citat:
Jag har listat anledningarna till att socialtjänsten omhändertagit barnet. Det är knappast mig du ska hålla till svars för statliga beslut.

Du kan tycka vad du vill om saken, socialtjänsten och domstolen tycker att omhändertagandet är för barnets bästa. Som det fungerar i Sverige är det deras beslut att fatta.

Jag tycker att det är korrekt men det spelar inte heller någon roll för socialtjänsten. Det står knappast i underlaget att ”barnet omhändertas för att kodapan tycker det är bäst så”.

Personligen skulle jag gå steget längre och tvångsvårda dem allihop.

Du kanske ska titta på det inspelade besöket och se själv vad socialtjänsten baserar sitt agerande på. Fråga dig själv om du tycker det är en lämplig miljö för barn. Om svaret är ja hoppas jag att du inte har några. https://youtu.be/RUCHt7xQ2iE
Jag tänker att det sitter oerhört långt inne hos alla inom socialtjänsten att gå vidare med en tvångsomhändertagande. Det har nog varit väldigt många försök från myndigheter att hjälpa modern till ett liv, där barnet växer upp tryggt.
Dessutom är tvångsomhändertagande mycket hårt reglerat och flera insatser är väl med om beslutet. Så när väl ett barn blir tvångsomhändertagande, då har det gått lång. Väldigt långt. Man kan säga att föräldern har skitit i det blå skåpet, inte en gång, utan förmodligen vid alla kontakter med myndigheter.
Föräldern kan få flöjta omkring i livet, bäst hon vill, men att barnet är tvångsomhändertaget är en vinst för barnet och samhället.
Citera
2023-01-15, 13:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Har gjort det och finner inget annat än skitsnack och skvaller. Det handlar om "en samlad bild" av några som har en alternativ livsstil och att "man" finner denna livsstil osund.
Dvs det är ett direkt övergrepp och de kommer vinna tillbaka sitt barn när de överklagar.

Det är ingen alternativ livsstil att knarka och ge fan i att betala räkningar.
Flera skribenter här betalar Polisen, Soc och KFM för att behöva rycka ut till den här sammansättningen och senare behöva skyffla papper på sina kontor.
Allting går ut över vanligt skattebetalande folk, så jag undrar lite grann vem i helvete du är att komma med pekpinnar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in