2023-01-16, 23:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Jättebra, men vinsten kommer från avgasbilar som snart är förbjudna. Ingen köper en VW om Tesla är billigare. VW Elbilar är dyrare att tillverka, marginalerna finns inte för att konkurrera på pris.
Säkert många av de 700 modellerna i VAG gruppen som är objektivt bättre än en Tesla på något sätt, men till högre priser blir det ingen affär, där får vi nog enas om att tro olika.
Fast wv säljer redan bra många fler bilar än tesla och försäljningen störtdyker så dom får lov och chock sänka priserna. 😆 Och du tror folk kommer sluta köpa vw bilar😅 ta en funderare på va du yrar om det du beskriver händer redan tesla inte wv
Citera
2023-01-17, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Fast wv säljer redan bra många fler bilar än tesla och försäljningen störtdyker så dom får lov och chock sänka priserna. 😆 Och du tror folk kommer sluta köpa vw bilar😅 ta en funderare på va du yrar om det du beskriver händer redan tesla inte wv

Nej, jag tror inte folk kommer sluta köpa VW-bilar. Bilarna kommer förbjudas från att säljas. Viss skillnad. På EL-bilarna tror jag VW inte kan följa Tesla och kinesbilarna ner i pris. Sen ringer banken och undrar hur det går med räntan på VW lån.
Citera
2023-01-17, 00:24
Avstängd
Citat:
Nej, jag tror inte folk kommer sluta köpa VW-bilar. Bilarna kommer förbjudas från att säljas. Viss skillnad. På EL-bilarna tror jag VW inte kan följa Tesla och kinesbilarna ner i pris. Sen ringer banken och undrar hur det går med räntan på VW lån.
När dom förbjuder bensinbilar kring 2040 kanske så har tesla gått i konkurs för länge länge sedan
Citera
2023-01-17, 00:40
Medlem
Skulle inte köra tesla om jag så fick en gratis!
Citera
2023-01-17, 01:03
Medlem
megacrexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Samma som alla - förutom du - använder sina bil-appar till.

1: Jag inser att "om ca 30 min ska jag åka iväg på ett oförutsett ärende och det är -10, jag startar värmaren". Eller programmerar värmaren i appen vilket är tio resor enklare och smidigare än i bilen.
2: Jag kontrollerar "Hur var det nu, hade jag tillräckligt med kräm för t/r till jobbet imorgon eller ska jag plugga i bilen ikväll?
Hur är det nu? Vilken app använder du för att kolla krämen i telefånen?
Citera
2023-01-17, 01:06
Avstängd
Citat:
Tror snarare att fler och fler kommer på att billiga skit bilar från usa som tesla igenkligen är inte är värda dom pengarna som folk som inte förstår sig på bilar har betalat. Därför rasar teslas försäljning och dom kommer få lov och sälja sina bilar mycket billigare än konkurrenterna.
Citera
2023-01-17, 01:22
Medlem
Fasen att de skulle sänka priset nu. Hade ju nästan bestämt mig för en polestar🙂 nu lutar det mot model Y istället.
Citera
2023-01-17, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Fasen att de skulle sänka priset nu. Hade ju nästan bestämt mig för en polestar🙂 nu lutar det mot model Y istället.
Gör inte det. Tesla har tagit bort parkerings sensorerna som varit standard på alla bilar i snart 20 år.
Bara för detta hade jag lätt valt Polestar + att den är snyggare.
Citera
2023-01-17, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Gör inte det. Tesla har tagit bort parkerings sensorerna som varit standard på alla bilar i snart 20 år.
Bara för detta hade jag lätt valt Polestar + att den är snyggare.
Teslan är billigare och bättre på alla tekniska specifikationer.
Citera
2023-01-17, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacy1
Teslan är billigare och bättre på alla tekniska specifikationer.
Hur blir den bättre utan sensorer och med en kass backkamera som måste rengöras vart 5e minut.
Och sitta och snegla på hastighetsmätaren på skärmen och få nackspärr istället för att lägga till en riktig Heads up display.
Ingen Skyltavläsning.
Ingen Carplay/Android auto.

Hade en ny Tesla Model 3/Y haft detta så hade jag lagt en beställning redan.
Senast redigerad av cokeman66 2023-01-17 kl. 02:58.
Citera
2023-01-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Hur blir den bättre utan sensorer och med en kass backkamera som måste rengöras vart 5e minut.
Och sitta och snegla på hastighetsmätaren på skärmen och få nackspärr istället för att lägga till en riktig Heads up display.

Vill inte heller ha bil utan ultraljudssensorer, så förstår dig helt där. Tycker också att backkameran skulle haft en spolningsfunktion. Blir snabbt smutsig på våra svenska vintervägar.

Gällande head-up-display så hade jag gärna sett det, och om inte annat som ett extra alternativ för en rimlig kostnad. Men däremot så kan jag lova dig att du inte får nackspärr pga. avsaknad av det.
Citera
2023-01-17, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Vill inte heller ha bil utan ultraljudssensorer, så förstår dig helt där. Tycker också att backkameran skulle haft en spolningsfunktion. Blir snabbt smutsig på våra svenska vintervägar.

Gällande head-up-display så hade jag gärna sett det, och om inte annat som ett extra alternativ för en rimlig kostnad. Men däremot så kan jag lova dig att du inte får nackspärr pga. avsaknad av det.
Nackspärr kanske va att ta i men jobbigt att flytta fokus från en punkt till en annan, dom kunde ju ändå haft en vanlig hastighetsmätare bakom ratten som typ Model S har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in