Citat:
Ursprungligen postat av
InteriorDecorator
Det är illa att världens mest förmögna och inflytelserika samlas på en konferens och utstakar både ditt och mitt öde.
Det är illa att företagsledare och utomstatliga organisationer utövar inflytande på folkvalda politiker och påverkar deras arbete.
Att man unisont arbetar för att få oss att sluta konsumera kött, samtidigt som man själv vräker i sig kobestek och filet mignon får det hela att se ännu värre ut.
Att man beklagar sig över utsläpp och på alla sätt försöker få dig och mig att inte kunna köra eller äga en bil, samtidigt som man flyger privatjet till Davos och står för mer utsläpp än vad vi åstadkommer en hel livsstid är riktigt illa.
Att man för dig och mig anser att det är passande med feministisk terror, samtidigt som man själv köper horor är ett skämt.
Är väl det som hela WEF går ut på? se till att neo-feodalherrarna inte behöver bry sig så mycket om att fejka jämställdhet med folket samt träffas årligen för att diskutera hur man ska kunna kontrollera boskapsklassen ännu effektivare under förevändningen att man "förbättrar världen" för oss alla
Hyckleriet är väl mer eller mindre ofrånkomligt när man har helt andra intentioner än man signalerar utåt. Ibland går man ju t.om. ut med sina riktiga intentioner mer eller mindre öppet för att man vet att man kommer undan med det, fast kanske inte sina mer perversa förslag än så länge.
Oftast glömmer de ju att säga att allt vi måste göra för att "förhindra terrorism", "rädda klimatet", "spara el", "slava ukraini-fuck putin", stoppa smittspridningen" osv bara ska gälla vanligt folk och inte de ovalda som har tagit sig rätten att bestämma över allas öde. Rules for thee - not for me