Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-22, 09:29
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Ett sådant skepp, hur länge tror ni det tog för utomjordingarna att bygga dessa tror ni. Apollo Lunar Module, som var klar 1969, tog exempelvis ett par år.

Hur mycket tror ni det kostar att bygga något motsvarande. Apollo Lunar Module, som tog Neil Armstrong till månen, kostade mer än 200 miljarder kronor i dagens pengar. De här lär ju kosta betydligt mer än så.

Tror inte dessa rymdherrar och rymdkvinnor använt betalningsmedel på ett bra tag, materialen de använder för att bygga med kanske de har enorma mängder av eller kanske till och med i viss mån kan replikera/klona.
Citera
2023-01-22, 10:19
  #38
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Bara amerikanska militären som filmat dessa ”ufon”. Jag tror de får se över sin utrustning, hela världen har kameror i fickan men ingen annan lyckas filma något.
Bara trams alltihop tyvärr
Känns som det fanns fler dåliga filmer förr, och nu inga filmer. Men det skulle ju kunna vara så att utomjordingarna inte längre visar sig just för att de vet att alla har kameror nu. De kanske inte tycker om att bli fotade, vill behålla lite mystik.
Citera
2023-01-22, 10:42
  #39
Avslutat konto
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
2017 skrevs artikeln............................inte hört något om detta innan så förmodligen fajkeeeeee

Sen kan du tänka dig att om de skulle ha aliens och ufon osv skulle någon definitivt avslöja detta. Det är för stor grej för att hålla inne. Inte när dom jobbar där men absolut vid sin dödsbädd osv och det har inte hänt så det stämmer inte. Det hade varit för stort för att någon av alla hundratals som hade jobbat med detta att inte läcka något.

Vet inte om det argumentet håller. Det är ju flera som ”avslöjat” men de blir bara klassade som galningar. Då det med att folk inte skulle kunna ”hålla tyst” betyder inte att det inte har hänt, för det är många som ”inte hållit tyst”.

Titta på dokumentären Moment of contact tex.

Men det största problemet är naturligtvis att det saknas riktiga fysiska bevis. Iaf till allmän åskådning. Alla blurrade filmer och bilder räknas naturligtvis inte.

Jag kommer inte tro på något av sånt här så länge de inte visar riktiga bevis i form av högupplösta filmer på UFO:s och varelser där experter och folk från officiella myndigheter bekräftar att det är på riktigt.

Men knappt det skulle jag tro på. Det kan alltid vara en komplott. Materialet och kropparna måste granskas av flera oberoende parter i detalj innan jag skulle tro helt på det.
Citera
2023-01-22, 10:43
  #40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Vete fan asså, tveksamt, möjligt, who knows, men en häftig möjlig händelse är ufo-kraschen i Brasilien på 90-talet, finns en hel del vittnen, ny dokumentär släpptes förra året:

https://m.imdb.com/title/tt21451264/

Wikipedia: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Varginha_UFO_incident

Intressant den kände jag inte till. Skall kolla den
Citera
2023-01-22, 10:46
  #41
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Folk kan knappt hålla tyst om avsevärt mindre saker. Om du går ut med Bevis för alien så kommer du bli inpräntad i historieböckerna för all framtid som mannen som stod i TV med verktyg från en alien t.ex eller något sånt. Jag byter hellre några miljoner mot att för evigt alltid stå i historieböckerna som mannen som avslöjade att vi har hittat ufon.

Och om USA då skulle sätta mig i fängelse hade det blivit kalabalik. VEm hade velat sätta mig i fängelse? Precis som Snowden där staten mot den lilla människan och rättigheten av att männskligheten ska få veta detta osv hade jag blivit en folkets hjälte ikon typ. Så jag köper inte idén att vi har aliens och att folk håller tyst det är för osannolikt.

När det gäller aliens eller UFO.s så finns det folk som har pratat innan de dött osv. Till skillnad från Apolloprogrammet. Kanske en dum jämförelse eftersom det endast är riktiga dårar som hävdar att vi ej varit på månen. Men det finns också påståenden om att den teknik som NASA och dåvarande Roskosmos använt till viss del kommer från en annan civilisation. Fast vi bör hålla oss kritiska även om påståendena kommer från ryska vetenskapsmän och amerikaner som var inblandade i det Sovjetiska rymdprogrammet och Nasa. Jag vill fortfarande se bevis.
Citera
2023-01-22, 11:23
  #42
Medlem
Mindbreaths avatar
Lustigt att de bara väljer att landa i USA.
Citera
2023-01-22, 11:35
  #43
Avstängd
Man måste säga att det är ett jävla mirakel att dessa 7 farkoster har kraschat precis där DIA såg dom men ingen annan. Snacka om oflyt, hur stora är oddsen?
Citera
2023-01-22, 11:54
  #44
Medlem
Draklusts avatar
Tror knappast vi har det, om dom finns.. tittar dom på oss!
Citera
2023-01-22, 11:55
  #45
Medlem
Draklusts avatar
Tror knappast vi har det, om dom finns.. tittar dom på oss! Mest troligt är vi rätt ensamma iaf i det här solsystem.
Citera
2023-01-22, 12:22
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Känns som det fanns fler dåliga filmer förr, och nu inga filmer. Men det skulle ju kunna vara så att utomjordingarna inte längre visar sig just för att de vet att alla har kameror nu. De kanske inte tycker om att bli fotade, vill behålla lite mystik.
Eller så finns det inga ufon och har aldrig funnits. Men folk tycker det är så spännande och vill verkligen tro på det
Citera
2023-01-22, 12:56
  #47
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte mycket. 7 stycken alltså. Om vi antar att utomjordingar kan bygga rymdfarkoster som kan resa hundra om inte tusentals ljusår därmed klara ljuset hastighet flera gånger om. Så borde dessa farkoster vara rätt rejält byggda och för att de sedan efter klarat denna resa så kraschar de alltså när de går in i jordens atmosfär? Ter sig rätt otroligt.

Att de skulle krascha är som våra flygplan gör lite då och då men om vi får besök av utomjordingar så kommer de inte att krascha ständigt.

Du får läsa på och tänka om.

Det handlar inte om hastighet på det viset det handlar om hur man böjer tid och rum
Citera
2023-01-22, 12:57
  #48
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du får läsa på och tänka om.

Det handlar inte om hastighet på det viset det handlar om hur man böjer tid och rum

Var läser man på om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in