Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-23, 15:43
  #157
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilgames
Och självklart kraschade utomjordingarna just i USA och inte i något annat av jordens alla hörn?
Tänkte just skriva något liknande. Borde vara större chans att råka krascha i Kina eller Sovjet.
Citera
2023-01-23, 17:53
  #158
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inte mycket. 7 stycken alltså. Om vi antar att utomjordingar kan bygga rymdfarkoster som kan resa hundra om inte tusentals ljusår därmed klara ljuset hastighet flera gånger om. Så borde dessa farkoster vara rätt rejält byggda och för att de sedan efter klarat denna resa så kraschar de alltså när de går in i jordens atmosfär? Ter sig rätt otroligt.

Att de skulle krascha är som våra flygplan gör lite då och då men om vi får besök av utomjordingar så kommer de inte att krascha ständigt.

Hur som helst är det så. Det här har varit känt sedan 70-talet och beror på Zgwortz och hemska gröna saker från yttre rymden.

Citat:
While in a different comer of the Universe According to
Wham the residents of Smbal, Redund, Frath and Snudl—1 and
—2 build the spaceship Znutar, happily drinking zgwortz and explor-
ing the universe until they land on Ookland, where the Awful Green
Things are unintentionally brought on board. The Things overrun
the ship, just like a grade B science-fiction movie.

Länk till den vetenskapliga tidskrift som publicerade dessa rön.

https://annarchive.com/files/Drmg040.pdf
Citera
2023-01-24, 00:10
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Såg själv UFO 1984. Vägde minst 3 ton,förmodligen betydligt mer passerade väldig nära hustak ljudlöst. Egentligen dog min fascination för UFO där och då. Jag insåg att det var verkligt men att vår teknologi var löjlig. Det var som en Spielbergscen för 20 miljoner skedde framför mina ögon på liten ort i Lappland. Vill de inte avslöja sig så vet vi inget. Ett av de märkligare inslagen innehöll en ljuskälla som var väldigt nära de mer kalla lågenergilampor vi har idag.
Har du unika kunskaper om utomjordingarnas materialval eller råkade UFOt landa på din våg?

Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Ska ha förvarats ett UFO på KTH fram till det Esrange byggdes och omgärdades av militär bevakning. Starten på den Svenska kärnkraftsforskningen startade när militären hade bärgat UFO i södra Sthlms skärgård i samma område som sedan Musköbasen byggdes.
Jasså det ska det? Enligt vem? Var det din svågers jobbarkompis som på fyllan hörde det av sin kusins flickväns lillebror?
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det som talar emot detta är väl att vi då - om rymden är någorlunda bebodd med intelligenta varelser - rimligen borde översvämmats av drönare. Om vi själva lyckades lägga händerna på en sådan farkost så skulle det väl inte ta särskilt många årtionden innan vi kunde kopiera tekniken och skicka ut egna drönare - tekniken borde spridits som herpes på ett gangbang…
Om du tappar din smartphone i en myrstack och kommer tillbaka till samma myrstack 20 år senare, har myrorna börjat tillverka smartphones då? Nej, inte om dom inte förstår tekniken.
Citera
2023-01-24, 07:19
  #160
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Har du unika kunskaper om utomjordingarnas materialval eller råkade UFOt landa på din våg?


Jasså det ska det? Enligt vem? Var det din svågers jobbarkompis som på fyllan hörde det av sin kusins flickväns lillebror?

Om du tappar din smartphone i en myrstack och kommer tillbaka till samma myrstack 20 år senare, har myrorna börjat tillverka smartphones då? Nej, inte om dom inte förstår tekniken.

Vänta lite längre då än 20 år - årtusenden är fortfarande bara ögonblick i universums tidsspann, så om man inte av någon anledning tror av vi på jorden är först i den universella utvecklingen är det närmast irrelevant hur många år det tar för oss att replikera en upphittad sond.
Citera
2023-01-24, 10:14
  #161
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Tesla-
Hur kommer det sig att just usa har ufon?
Utomjordingarna tittar ju på amerikansk TV de också, så de åker omkring för att försöka se några av kändisarna - de bor ju i USA för det mesta.

Ibland stannar de till vid någon vägkrog/trucker-strippklubb ute i öknen, och blir så överförfriskade att de krockar så snart de försöker åka därifrån, ute i öknen såklart.

Så det är inte bara prärievargen som ylar där ute i öknen i mörkret om natten.
Det kan man kanske tänka på om man råkar få motorstopp där ute, på någon av dessa långa, ensliga, vågar genom de sydvästafrikanska öknarna.
Kusligt värre att stå där med tummen utsträckt i ingenting, och plötsligt känna hur blodet fryser till is när man hör ett överjordiskt skri bakom en, från mitt ute i den svarta öknen.
Är det en prärievarg ... eller är det en utomjording som letar febrilt efter en parter för natten ???

Du vill inte veta, så är det.


---

Men det finns ju ufon även på andra ställen, så du kan vara lugn.

Härhemma uppträder de emellertid sällan helt solo, utan brukar vanligtvis ackompanjeras av några stora svarta hundar med glödande ögon.
Först möter man den svarta djävulshunden alltså, sen är det bara att hälsa hem. För sen kommer husse. Förmodligen blir du upptagen på deras skepp också där de utsätter dig för allehanda otrevliga och omanliga experiment.
Som tur är så får du minnesförlust för det mesta, efteråt.
Men tiden som gått förlorad ... den kommer du att fundera över resten av din tid. Och den där stora svarta hunden ... vad var det egentligen för något.


Det finns de som gärna vill påstå att utomjordingar och ugglor har nån slags symbios. Men det är inte sant. Det är bara skrock som Whitley Streiber hittade på som galningar blev inspirerade av.
Läser du de gamla folksagorna så är det helt klart att det ska vara Svarta hundar, stora svarta Djävulshundar. Ofta med glödande ögon.
Ingen töntig uv med andra ord.
Citera
2023-01-24, 10:27
  #162
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Man har kunnat se i miljoner år att jordens atmosfär innehåller en del (avvikande) livsindikerande gaser. Jag säger inte att aliens har flugit hit men jag säger att OM dom finns där ute så har dom teoretiskt kunna känna till att det finns liv här sedan långt tebax förutsatt att dom har hyfsat stora optiska teleskop.
Ja, utomjordiska astronomer hade helt säkert kartlagt så stor del av deras synbara del av rymden, ända från det att de var urtidsvarelser och långt in i deras avancerade nutidshistoria.

Det är inte svårt att analysera en ljusprick i rymden för att se vilka ämnen den innehåller. Det är en rätt så enkel spektrumanalys bara, som du själv kan göra hemma från vilken ljuskälla som helst.

De har såklart kartlagt allt möjligt. Det måste man utgå från eftersom det är så vi människor har gjort.
Det finns därför ingen anledning att tro att de skulle ha mindre intresse för sådant.


Och eftersom vi ju inte ens vet hur nära den närmsta utomjordiska civilisationen - eller utposten - finns så blir det ju svårt att hävda att det vore omöjligt pga "avstånden."
De måste inte vara så stora, inte nödvändigtvis.
Vi vet bara inte.

Eller så vet "vi," men säger det bara inte.

För att säga något dumt så - tänk om Venus inte alls är så livsfientliga som det sägs.
Tänk om det bara är vad de säger för att få oss att hålla oss så långt borta från den planeten som bara möjligt.
Det hade inte varit så himla svårt att bara färglägga en i övrigt färgglad paket helt vit, som ska föreställa ett heltäckande globalt molntäcke.

Jag menar, det hade egentligen inte förvånat.
Jag tror inte så många hade blivit så jätteförvånade om de plötsligt hade blivit informerade att Venus var en lika livlig planet som Jorden, och att man vetat om det ända sedan länge men man ville inte oroa mänskligheten så man censurerade den.

Ok ... ja, då hade vi åtminstone förstått vad alla de där "flytande tefaten" egentligen var för något, och vart de kommit från.
- "Aha!!!" hade vi tänkt.


Nej ... det hade nog varit lite för kusligt trots allt.
En så näraliggande, otroligt avancerad, parallell utomjordisk civilisation, hade nog skrämt oss.
Oss alla alltså.
Dvs inklusive herrar generaler och politiker.
Citera
2023-01-24, 11:07
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Ja, utomjordiska astronomer hade helt säkert kartlagt så stor del av deras synbara del av rymden, ända från det att de var urtidsvarelser och långt in i deras avancerade nutidshistoria.

Om vi nu ska spekulera så ser jag, utifrån mitt tidigare resonemang, det inte som helt osannolik att en intelligent livsform har kommit utifrån och varit här av och till sedan mycket lång tid tillbaks. Då menar jag innan däggdjuren tog över planeten, vilket öppnar upp för en rad frågor om vår existens och för all del alla underliga iakttagelser. För övrigt är jag nästan helt övertygad om att den vedertagna uppfattningen om vår civilisations historia innehåller en del felaktigheter men det är en annan diskussion och måste inte nödvändigtvis ha att göra med utomjordingar.
__________________
Senast redigerad av XrayCharles 2023-01-24 kl. 11:25.
Citera
2023-01-24, 23:16
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vänta lite längre då än 20 år - årtusenden är fortfarande bara ögonblick i universums tidsspann, så om man inte av någon anledning tror av vi på jorden är först i den universella utvecklingen är det närmast irrelevant hur många år det tar för oss att replikera en upphittad sond.
Du hävdade att om människan fick tag på utomjordiska farkoster så skulle människan kunna kopiera och sprida tekniken på några årtionden, vilket är ytterst osannolikt även om vi fick längre tid på oss.
Vad tror du skulle hända om man kunde ge en PC, en bil, en Boeing 747, en mikrovågsugn eller en TV till människorna som levde på 1100-talet? Dom skulle inte fatta ett skit och definitivt inte kunna kopiera tekniken.
Citera
2023-01-25, 01:00
  #165
Medlem
robuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SionVisesProtokoll
Skeppen färdas inte i ljusets hastighet. Utan de så att säga dematerialiserar sig och i dematerialiserat läge kan de förflytta sig över hela universum snabbare än tanken.

Eftersom de förflyttar sig i dematerialiserat läge så behöver skeppen inget speciellt skydd. De behöver inget robust material.

https://www.youtube.com/watch?v=e0D4bK6qyQs&t
The De-materialization Project (with Fred Threlfall, Communications Instructor, RAF. )


Dessa skepp är inte militärt byggda så de har inga vapensystem eller beskydd mot militära vapen.

Skepp som Roswellskeppet som "kraschade" på jorden gjorde det för att det sköts ner av USA:s militär med topphemliga black projekts vapensystem.

Roswell skeppet sköts ner med avancerade elektromagnetiska vapensystem och eftersom skeppet inte har något skydd när det materialiserar sig var det enkelt för USA:s militär att skjuta ner det då USA:s militär hela tiden spårar utomjordiska skepp som kommer in i atmosfären.

Enligt mina källor och uppgifter besköts aldrig farkosten som påstås ha kraschat i Roswell.
Har du något att hänvisa till angående dessa uppgifter?

Tillbaka till ämnet: Det låter aningen osannolikt att det bara skulle vara USA som har
utomjordiska farkoster och varelser i förvar. Om detta skulle vara sanningsenligt borde många
fler länder och kontinenter ha uppgifter och kanske även material och kroppar.
Och någon av dessa nationer borde vara mer frikostiga med informationen eller åtminstone
ha sämre säkerhet.

Det låter även osannolikt att dessa högteknologiska varelser skulle krascha eller bli nedskjutna
gång på gång. Och fortsätta återvända som om inget hade hänt...

Bob Lazar är förövrigt en intressant karaktär och hans berättelse är minst sagt sensationell.
Kan han ha talat sanning? möjligheten finns.

Edit: Och beskriver någon dessa varelser?
__________________
Senast redigerad av robux 2023-01-25 kl. 01:20.
Citera
2023-01-25, 08:10
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Det finns de som gärna vill påstå att utomjordingar och ugglor har nån slags symbios. Men det är inte sant. Det är bara skrock som Whitley Streiber hittade på som galningar blev inspirerade av.
Ugglan symboliserar nattaktiv i konspirations sammanhang, människan är aktiv på dagen, vi ser i ljus så ugglan representerar att hemliga planer och makter konspirerar när dom flesta av oss sover.


Bilden som i smyg togs av Alex Jones i bohemian grove sammankomst .. eld ritual med ugglan, folk med mycket politisk makt och inflytande har använt sig av Ugglan. ( tycka vad man vill om Alex Jones, framstår mest som galen tycker jag )
https://whorulesamerica.ucsc.edu/pow...photos/023.jpg

Om utomjordingar vore något som skuggmakter döljer kan det ha ett samband med ugglans symbolik.
__________________
Senast redigerad av Omnik 2023-01-25 kl. 08:13.
Citera
2023-01-25, 14:51
  #167
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokekaffe
Du hävdade att om människan fick tag på utomjordiska farkoster så skulle människan kunna kopiera och sprida tekniken på några årtionden, vilket är ytterst osannolikt även om vi fick längre tid på oss.
Vad tror du skulle hända om man kunde ge en PC, en bil, en Boeing 747, en mikrovågsugn eller en TV till människorna som levde på 1100-talet? Dom skulle inte fatta ett skit och definitivt inte kunna kopiera tekniken.
Kan mycket väl ta längre tid beroende på hur stort tekniksprång det handlar om - något jag tog upp i svaret till dig där jag förklarade att det egentligen är irrelevant för själva påståendet att vi borde vara översvämmade av sonder om de finns och det är gott om liv där ute.
Citera
2023-01-26, 07:34
  #168
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Om vi nu ska spekulera så ser jag, utifrån mitt tidigare resonemang, det inte som helt osannolik att en intelligent livsform har kommit utifrån och varit här av och till sedan mycket lång tid tillbaks. Då menar jag innan däggdjuren tog över planeten, vilket öppnar upp för en rad frågor om vår existens och för all del alla underliga iakttagelser. För övrigt är jag nästan helt övertygad om att den vedertagna uppfattningen om vår civilisations historia innehåller en del felaktigheter men det är en annan diskussion och måste inte nödvändigtvis ha att göra med utomjordingar.
Vadå, menar du att utomjordingarna hade sammanträden med dinosaurierna eller vadå ???

Före däggdjuren var det ju dinosaurierna som härskade, eller hur.

Jag kan förvisso hålla med om att vi vet alldeles för litet om dinosauriernas kognitiva förmågor och intelligensnivå. Vissa av arterna hade ju en större hjärna än vad vi vanligtvis brukar tänka på.
T-Rex hade ju typ hälften av människans storlek - och inte som däggdjurshjärna då utan som mer i stil med en fågelhjärna.

Vem vet väl hur det hade fungerat, i verkligheten.
Vad vi däremot vet är ju att T-Rexen hade både armar och en slags fingrar.
Dessutom en påtaglig muskelstyrka kopplat till just dessa (vilket man kan se och bedöma på hur muskelfästena ser ut på skelettet).

Så de hade sina armar till något annat än bara löst hängande och slängande utväxter.
Jag tror förvisso inte att de använda sina armar till att styra automobilers rattar med, för det förstår ju vem som helst att med den där gigantiska och dåligt placerade svansen så hade det inte riktigt funkat att sitta stabilt i ett normalt bilsäte, eller hur.

Inte ett flygplan eller för den delen ...
Möjligtvis att de färdades med hjälp av dressiner på utlagda järnvägsrälsar. Minns ju att de var mycket starka och hade sålunda med lätthet kunna arbeta som rallare.
DU svarar kanske att det vore omöjligt, eftersom vi inte hittat minsta lilla spår efter några järnvägslinjer från dinosaurietiden.
Ja, det är nu inte så konstigt med tanke på att de hade rostat sönder och samman för länge sedan.
Men ändå ... intressant och tankeväckande nog så hittar vi ju faktiskt järnfyndigheter i sin förekomst som "ådror" genom berget. Och det hade kanske kunnat vara söndervittrade järnvägsspår som under årmiljonerna begravts djupare och djupare.


Men, alla dinosaurier var inte lika smarta, och dessutom så var de ju tyvärr alla slavar under sina starka instinkter.
Det var ju en av anledningarna till varför utomjordingarna aldrig lyckades lära dem att vidareutveckla sitt släkte och kunna bygga rymdskepp - en nog så viktig färdighet för dem eftersom det ju var med deras hjälp de hade kunnat rädda sig själv när den stora asteroiden kom i närheten du vet ...

Men, dinosaurier är dinosaurier, som sagt - och utomjordingarna ledsnade snart på att ständigt bli oppätna av T-Rexarna så fort de började lära sig något nytt och viktigt.
Så de åkte iväg igen ... lämnade Jorden åt sitt vidare öde.

Nu är det däggdjurens tur.
Frågan är väl om vi är något visare.
Åtminstone äter vi sällan opp våra lärare, och det är väl något iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in