Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-26, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Du får läsa på och tänka om.

Det handlar inte om hastighet på det viset det handlar om hur man böjer tid och rum
Men det har ju inget med att göra att dom skulle krascha just på jorden, hur många farkoster måste besöka oss för att det matematisk skall krascha 7 st bara i Usa , Man kan ju tycka att dessa farkoster borde vara säkrare än ett Boeing.
Citera
2023-01-26, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Vadå, menar du att utomjordingarna hade sammanträden med dinosaurierna eller vadå ???

Före däggdjuren var det ju dinosaurierna som härskade, eller hur.

Jag kan förvisso hålla med om att vi vet alldeles för litet om dinosauriernas kognitiva förmågor och intelligensnivå. Vissa av arterna hade ju en större hjärna än vad vi vanligtvis brukar tänka på.
T-Rex hade ju typ hälften av människans storlek - och inte som däggdjurshjärna då utan som mer i stil med en fågelhjärna.

Jag tror du missuppfattade lite. Jag ville bara ge lite perspektiv på vilka tidsrymder vi pratar om som motargument till avståndsproblemet. En tillräckligt avancerad civilisation var som helst i vintergatan har känt till att det finns liv runt vår stjärna i miljoner, ja kanske tom miljarder år och om dom besitter en nyfikenhet som är ens en bråkdel av människans så har dom nog velat undesöka detta närmare. När vi pratar om intelligent liv så har vi ju ingen annan referens än oss själva. Det kan såklart vara så att vi är den första intelligenta livsformen i hela vår galax vilket skulle vara lika otroligt. Vad gäller uppgifterna om att det finns flertalet utomjordiska farkoster som förvaras på en hemlig amerikansk anläggning så lutar jag mer åt hypotesen att människors fantasi kan vara ganska kreativ.
Senast redigerad av XrayCharles 2023-01-26 kl. 11:45.
Citera
2023-01-26, 12:11
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Men det har ju inget med att göra att dom skulle krascha just på jorden, hur många farkoster måste besöka oss för att det matematisk skall krascha 7 st bara i Usa , Man kan ju tycka att dessa farkoster borde vara säkrare än ett Boeing.

Wtf. Jag verkar ha citerat fel person sorry.
Citera
2023-01-28, 12:35
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Jag tror du missuppfattade lite. Jag ville bara ge lite perspektiv på vilka tidsrymder vi pratar om som motargument till avståndsproblemet. En tillräckligt avancerad civilisation var som helst i vintergatan har känt till att det finns liv runt vår stjärna i miljoner, ja kanske tom miljarder år och om dom besitter en nyfikenhet som är ens en bråkdel av människans så har dom nog velat undesöka detta närmare. När vi pratar om intelligent liv så har vi ju ingen annan referens än oss själva. Det kan såklart vara så att vi är den första intelligenta livsformen i hela vår galax vilket skulle vara lika otroligt. Vad gäller uppgifterna om att det finns flertalet utomjordiska farkoster som förvaras på en hemlig amerikansk anläggning så lutar jag mer åt hypotesen att människors fantasi kan vara ganska kreativ.
Visst, men jag tycker samtidigt att du gör ett mäktigt tankefel där samtidigt, eftersom den där så stora tidsrymden du syftar till ju har inkluderat en hel del, en hel uppsjö mer eller mindre, av just intelligenta livsformer här på bara denna planeten.
Och även om det bara är det mänskliga trädet, så att säga, som vi tänker på, så har vi ju många miljoner år att se tillbaka på.

Miljoner år alltså, inte tusentals år, utan miljontals år.

Men som sagt, intelligenta livsformer hade ju inkluderat även dinosaurierna, osv.
Då får vi ytterligare några hundratals miljoner år att försöka greppa om.

Och att försöka jämföra med när vi tittar utåt.

Det jag alltså menar är att det hur bra som helst hade kunnat leva många intelligenta livsformer på väldigt många av alla de där planeter i perfekt bana kring någon av alla de där ljusprickarna du ser uppe på natthimlen varje gång det är molnklart - men som ändå inte ens hade varit någonstans i närheten av att ens vara i närheten av det som det mänskliga utvecklingsträdets (årmiljoner som sagt) olika "nivåer" har representerat.

Det hade alltså kunnat vara fullsmockat, i stil med mer eller mindre varje form av fullt fungerande ekosystem som vi känner till, på alla dessa - för oss - okända planeter.

Och det hade varit oerhört svårt för en mycket avlägsen observatör att kunna dra några som helst slutsatser om målgruppen utvecklingsmöjligheter, bara baserat på spektrografiska analyser osv.
För att kunna veta behöver man ju egentligen kunna vara där, antingen i egen hög person eller med sonders hjälp.

---

Huruvida det finns gamla skrytiga flygande tefat i hemliga lagerbyggnader i USA är ju egentligen inte frågan - som jag ser det.
Att kivas om det är rätt eller fel är väl mest bara futtigt.

Betydligt mer tankeväckande skulle jag nog istället vilja säga har mer med de eventuella konsekvenserna av ett sådant handlande att göra.
Dvs om nu, tex USA verkligen hade lagt rabarber på "gåvor" från utomjordingar, och behållt för sig själv, så hade det ju varit i stil med att sno den högsta lotterivinsten från rakt under näsan på någon.

För om de som gav denna gåvan till "oss" hade förväntat sig att den skulle användas för att kunna etablera en tvåvägskommunikation med dem, så hade de ju blivit grymt besvikna när de istället upptäckta att de inget gjorde med presenterna, utan istället bara stuvande undan dem i nåt gammalt lager och aldrig ens informerade omvärlden om det.

Dvs - "Om inte VI kan komma på hur denna manicken fungerar så ska någon annan verkligen inte få chansen att försöka."
Tyvärr ett alldeles för vanligt, och ofta förekommande och återupprepande, mänskligt drag ...

VI hade, med andra ord, kanske fått vår biljett in till Odödligheten, upp till Stjärnorna, och kunna lämna allt elände bakom oss i historiens dimmor.
Och så bara sumpade egoistiska maktspelare chansen för oss alla, för hela mänskligheten.

Anledningen till varför jag tar upp det är ju för att jag ser det som ett slags "Tredje alternativ" som sällan , om ens någonsin, brukar höras när man kommer in på frågan om dessa "kraschade flygande tefat."
Allt för ofta så handlar det ju bara om "Ja," eller "Nej."

Jag menar att detta är ett alternativ som är nog så intressant och verkligen tål att tänkas på.
Det är ju ungefär samma fråga som den där gamla: "Tänk om utomjordingarna kommer hit, och visar upp sig i all sin strålglas - men sen bara ledsnar på oss och bara åker iväg igen, utan att säga något om det. De bara lämnade oss kvar, ensamma med bara oss själva och alla våra begränsningar som sällskap."
Det hade nog resulterat i världskrig hade jag varit rädd för. Anklagelserna om "vems fel det var" hade duggat tätt ... det hade blivit katastrof. Kanske vi t.o.m. hade utlånat oss själva som art.

Du vet, så som vissa gör när de inser att de gett bort en lott som hade högsta vinsten till någon annan.
Folk begår faktiskt självmord för sånt, det händer "hela tiden."
Citera
2023-02-03, 22:26
Medlem
Kulturmammas avatar
Det är bara överreligösa typer som tror att människan är unik och upphöjd. Uppenbarligen sabbar resonemang om liv utöver det på jorden deras självförtroende totalt.
Citera
2023-02-03, 22:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Det är bara överreligösa typer som tror att människan är unik och upphöjd. Uppenbarligen sabbar resonemang om liv utöver det på jorden deras självförtroende totalt.

Sant, det är ofta överreligösa som försöker slå krumbukter på sig själva för att debunkra.

Samma sak i plattjorentråden. Det finns vissa som inte accepterar rymden och världsalltet eller ens gravitionen. Utan gud har skapat allt och då kan endast en platt jord existera, tänker dom: whoco5:
Citera
2023-02-04, 01:02
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Elizondo känns väl inte direkt som en trovärdig källa…

Kolla upp Luis Elizondo så kommer du snabbt se att han ingår i kretsen runt Robert Bigelow / Harry Reid / Chris Mellon / Hal Puthoff / George Knapp / Leslie Kean / Jeremy Corbell som är denna lilla klick som ligger bakom och ingår i t.ex. AATIP / ToTheStars Academy / NIDS / BAASS / CIA-forskning om Uri Geller / föreningen UFODATA etc etc och har publicerat/populariserat t.ex.: filmer som The Phenomenon / Unidentified: Inside America's UFO Investigation / Artiklarna i N.Y Times om Nimitz etc. / Area 51 / Skinwalker Ranch / Ufo-program på History channel etc etc

Det är en blandning av rika knösar som antagligen verkligen tror att vi får besök titt som tätt (som Bigelow & Tom DeLonge) och opportunister (och kanske troende) som funnit ett levebröd i deras kölvatten (som Elizondo).

Det hela påminner starkt om Architects & Engineers for 911 truth - en bunt opportunister som mer eller mindre försörjer sig enbart på att tigga pengar från den hängivna trutherskaran som sväljer varenda ord ..

Vänta nu.. varför skulle Elizondo och Bigelow anses ha låg trovärdighet? Båda har gott rykte, eller har jag missat något?
Citera
2023-02-04, 11:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Vänta nu.. varför skulle Elizondo och Bigelow anses ha låg trovärdighet? Båda har gott rykte, eller har jag missat något?
Du kanske missade att läsa inlägget du besvarade? Där förklaras precis det du undrar över…
Citera
2023-02-04, 14:38
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Sant, det är ofta överreligösa som försöker slå krumbukter på sig själva för att debunkra.

Samma sak i plattjorentråden. Det finns vissa som inte accepterar rymden och världsalltet eller ens gravitionen. Utan gud har skapat allt och då kan endast en platt jord existera, tänker dom: whoco5:

Glöm inte bort dessa personer som inte tror på någonting alls...knappt ens sin egen existens.
Vi har faktiskt ett gäng såna på flashback som till varje pris måste debunka allt som de inte håller med om. Skulle säga att de är ännu värre än överreligiösa fanatiker på ett sett. Iaf när det gäller ufo/alien snacket.
Citera
2023-02-04, 17:33
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Glöm inte bort dessa personer som inte tror på någonting alls...knappt ens sin egen existens.
Vi har faktiskt ett gäng såna på flashback som till varje pris måste debunka allt som de inte håller med om. Skulle säga att de är ännu värre än överreligiösa fanatiker på ett sett. Iaf när det gäller ufo/alien snacket.

Tycker du det är fel att faktiskt önska någon som helst form av bevis innan man tror på något? Jag är t.ex kraftigt avståndstagande till all religiös tro - men jag antar att du inte är det, för skillnaden att tro på gud eller utomjordiska besökare helt utan bevis är ju minst sagt marginell…
Citera
2023-02-05, 02:12
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Enligt läcka.

Det stämmer väl hyffsat med vad Bob Lazar sa förutom utommjordingarna.

https://www.express.co.uk/news/weird...odies-DIA-leak

Hur trovärdigt är detta ?

Bob Lazar är en pajas och mytoman som ljugit ihop en massa trams för att göra sig en personlig förmögenhet i första hand. Hans historier är inget annat än påhittade lögner som främst ska bidra till att
UFO frälsta ska gå upp i spinn och göda hans personliga förmögenhet.
Citera
2023-02-05, 02:21
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Såg själv UFO 1984. Vägde minst 3 ton,förmodligen betydligt mer passerade väldig nära hustak ljudlöst. Egentligen dog min fascination för UFO där och då. Jag insåg att det var verkligt men att vår teknologi var löjlig. Det var som en Spielbergscen för 20 miljoner skedde framför mina ögon på liten ort i Lappland. Vill de inte avslöja sig så vet vi inget. Ett av de märkligare inslagen innehöll en ljuskälla som var väldigt nära de mer kalla lågenergilampor vi har idag.

Ha ha. Jo tjena. Hur många Norrlands Guld hade du druckit? 3 Ton? Du vet väl för helvete inte vilket material det handlade om. De kunde ju lika gärna ha vägt 3 gram. Att det flyger omkring fler UFO:n i norrlandsskogarna än i övriga Sverige har än enkel förklaring. Alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in