Citat:
Ursprungligen postat av
XrayCharles
Om vi nu ska spekulera så ser jag, utifrån mitt tidigare resonemang, det inte som helt osannolik att en intelligent livsform har kommit utifrån och varit här av och till sedan mycket lång tid tillbaks. Då menar jag innan däggdjuren tog över planeten, vilket öppnar upp för en rad frågor om vår existens och för all del alla underliga iakttagelser. För övrigt är jag nästan helt övertygad om att den vedertagna uppfattningen om vår civilisations historia innehåller en del felaktigheter men det är en annan diskussion och måste inte nödvändigtvis ha att göra med utomjordingar.
Vadå, menar du att utomjordingarna hade sammanträden med dinosaurierna eller vadå ???
Före däggdjuren var det ju dinosaurierna som härskade, eller hur.
Jag kan förvisso hålla med om att vi vet alldeles för litet om dinosauriernas kognitiva förmågor och intelligensnivå. Vissa av arterna hade ju en större hjärna än vad vi vanligtvis brukar tänka på.
T-Rex hade ju typ hälften av människans storlek - och inte som däggdjurshjärna då utan som mer i stil med en fågelhjärna.
Vem vet väl hur det hade fungerat, i verkligheten.
Vad vi däremot vet är ju att T-Rexen hade både armar och en slags fingrar.
Dessutom en påtaglig muskelstyrka kopplat till just dessa (vilket man kan se och bedöma på hur muskelfästena ser ut på skelettet).
Så de hade sina armar till något annat än bara löst hängande och slängande utväxter.
Jag tror förvisso inte att de använda sina armar till att styra automobilers rattar med, för det förstår ju vem som helst att med den där gigantiska och dåligt placerade svansen så hade det inte riktigt funkat att sitta stabilt i ett normalt bilsäte, eller hur.
Inte ett flygplan eller för den delen ...
Möjligtvis att de färdades med hjälp av dressiner på utlagda järnvägsrälsar. Minns ju att de var mycket starka och hade sålunda med lätthet kunna arbeta som rallare.
DU svarar kanske att det vore omöjligt, eftersom vi inte hittat minsta lilla spår efter några järnvägslinjer från dinosaurietiden.
Ja, det är nu inte så konstigt med tanke på att de hade rostat sönder och samman för länge sedan.
Men ändå ... intressant och tankeväckande nog så hittar vi ju faktiskt järnfyndigheter i sin förekomst som "ådror" genom berget. Och det hade kanske kunnat vara söndervittrade järnvägsspår som under årmiljonerna begravts djupare och djupare.
Men, alla dinosaurier var inte lika smarta, och dessutom så var de ju tyvärr alla slavar under sina starka instinkter.
Det var ju en av anledningarna till varför utomjordingarna aldrig lyckades lära dem att vidareutveckla sitt släkte och kunna bygga rymdskepp - en nog så viktig färdighet för dem eftersom det ju var med deras hjälp de hade kunnat rädda sig själv när den stora asteroiden kom i närheten du vet ...
Men, dinosaurier är dinosaurier, som sagt - och utomjordingarna ledsnade snart på att ständigt bli oppätna av T-Rexarna så fort de började lära sig något nytt och viktigt.
Så de åkte iväg igen ... lämnade Jorden åt sitt vidare öde.
Nu är det däggdjurens tur.
Frågan är väl om vi är något visare.
Åtminstone äter vi sällan opp våra lärare, och det är väl något iaf.