Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
1:12-1:25 låter det nästan som om han försöker diskutera med maskinen.

Ja, kanske, eller så med sig själv. Men måste erkänna att jag ändå tycker det är ganska vettigt, för alternativet skulle ju vara att titta på en 60 årig gubbe som tyst trycker på sin telefon :-)
Citera
2023-02-12, 19:00
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Skådespeleriet skall alltså gälla hans psykiska beteende på YT inte skulderna, problemen med SOC etc.
Det är som sagt min källa som säger det, men jag har väldigt svårt att se att hen skulle ljuga om det. Men det kan ju också vara så att källan träffat honom/dem de ggr han varit friskare eller hur jag skall uttrycka det.

Hur väl känner källan Peter då? Skulle inte bli förvånad om han uppfattas som normal av folk han inte har problem med.

Det är ju folk involverade i hans konflikter om allt mellan himmel och jord som attackeras.
Citera
2023-02-12, 20:18
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Skådespeleriet skall alltså gälla hans psykiska beteende på YT inte skulderna, problemen med SOC etc.
Det är som sagt min källa som säger det, men jag har väldigt svårt att se att hen skulle ljuga om det. Men det kan ju också vara så att källan träffat honom/dem de ggr han varit friskare eller hur jag skall uttrycka det.
Absolut att han kan agera ut och förstärka på Youtube för att skaka om och provocera, d v s lite teater för att skapa uppmärksamhet men någon form av konsekvenstänk borde få honom och de andra att se att de inte landar riktigt. 😀

Jag funderar verkligen på om de på riktigt tror på GEETen själva. Vad säger du där?
Citera
2023-02-12, 20:27
Medlem
Ny video alltså. Hur fan häller Emil upp ölen? Borde vara förbjudet.

https://www.youtube.com/watch?v=b4ktDbqail0
Citera
2023-02-12, 20:34
Medlem
HaveFuns avatar
Ny video:https://www.youtube.com/watch?v=b4ktDbqail0

"Maxi GEET Power Del 1/2" 2023-02-12 20:06

Emil startar videon med att misslyckas med att hälla upp en Erdinger.

Därefter har emil ett långt utlägg om GEET maskinen där han två gånger inte lyckas säga 'cirkulationen'.
Emil: "här i har vi plunken redo och klar, i röret, här är grenröret, här är ljuddämparen, en manometer från en gasflaska, och en modifierad, lite smärre, oljespruta. sen matar man den med tvång baklänges så man får en cirkulation här det kommer ju tryck här ifrån motorn det tränger sig runt snurrar, går in här i ljuddämparen och blir en cirkulation här trycks ut, här ser vi trycket, flödet ned ned i bubblarn det är rör där, hälften vatten hälften syre det bygger en bubbleffekt det går tillbaka här, det blir ett sug på trycksidan det går tillbaka igen så har vi där finns en extra ventil här, ställbar fjärderlösning, sen går de ju runt här, med bensintanken och kranen på choke läge, när motorn är varm och har högt tryck- öppnar vi upp spjället och släpper in flödet i luftburken bakom luftfiltret rätt in i förgasaren. Sen stänger vi om bränslekranen som inte behövs när det går på knallgas, sen kommer knallgasen in här och så byggds det är och går runt. Och knallgasen för er som inte förstått i motorn så förvandals den från gas till vätskeform i bubbelformat och går tillbaka här igen och så blir det ny knallgas. Det kommer tillbaks dit i vätskeform och går in i gasform, det expanderar"

T: "det kännbara det går runt där maskinen inte blir varm"
E: "det blir varmt."
E: "vi får ned decibelen co halten till noll"

(svammel)

Emil konstaterar att man kan bygga fler GEEtar med GEEten.

Tysken verkar jävligt nöjd, han är helt såld. Emil lider av ett gravt fall av Dunning Kruger.
Citera
2023-02-12, 20:38
Medlem
Long-Gone-Days avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Ny video alltså. Hur fan häller Emil upp ölen? Borde vara förbjudet.

https://www.youtube.com/watch?v=b4ktDbqail0
Verkar ju närmast förståndshandikappad.
Citera
2023-02-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Ny video:https://www.youtube.com/watch?v=b4ktDbqail0

"Maxi GEET Power Del 1/2" 2023-02-12 20:06

Emil startar videon med att misslyckas med att hälla upp en Erdinger.

Därefter har emil ett långt utlägg om GEET maskinen där han två gånger inte lyckas säga 'cirkulationen'.
Emil: "här i har vi plunken redo och klar, i röret, här är grenröret, här är ljuddämparen, en manometer från en gasflaska, och en modifierad, lite smärre, oljespruta. sen matar man den med tvång baklänges så man får en cirkulation här det kommer ju tryck här ifrån motorn det tränger sig runt snurrar, går in här i ljuddämparen och blir en cirkulation här trycks ut, här ser vi trycket, flödet ned ned i bubblarn det är rör där, hälften vatten hälften syre det bygger en bubbleffekt det går tillbaka här, det blir ett sug på trycksidan det går tillbaka igen så har vi där finns en extra ventil här, ställbar fjärderlösning, sen går de ju runt här, med bensintanken och kranen på choke läge, när motorn är varm och har högt tryck- öppnar vi upp spjället och släpper in flödet i luftburken bakom luftfiltret rätt in i förgasaren. Sen stänger vi om bränslekranen som inte behövs när det går på knallgas, sen kommer knallgasen in här och så byggds det är och går runt. Och knallgasen för er som inte förstått i motorn så förvandals den från gas till vätskeform i bubbelformat och går tillbaka här igen och så blir det ny knallgas. Det kommer tillbaks dit i vätskeform och går in i gasform, det expanderar"

T: "det kännbara det går runt där maskinen inte blir varm"
E: "det blir varmt."
E: "vi får ned decibelen co halten till noll"

(svammel)

Emil konstaterar att man kan bygga fler GEEtar med GEEten.

Tysken verkar jävligt nöjd, han är helt såld. Emil lider av ett gravt fall av Dunning Kruger.

Alltså efter att ha sett videon är jag 100% övertygad om att de driver med oss. Hela grejen med deras produktioner sedan åtminstone E kom in i bilden är något slags tidsfördriv för dem, de gillar att skoja med sina följare och få kommentarer att läsa/svara på.
Ingen som håller med mig?

Varför de inte istället lägger tiden på att försöka situationen med KFM har jag inget svar på, de kanske bara givit upp eller nåt. Bara skiter i allt. Men hur fasen har de råd med all Erdinger? Får de fortfarande hemliga paket/leveranser till tomtgränsen kanske?

Någon frågade i en kommentar om någon av dem jobbar på Blå Krogen (kollat och det är någon grill/restaurang i Hallsta), då svarade P ja, kanske R som fått arbete där och därför inte vill vara med i deras filmer längre.
Senast redigerad av RA_86 2023-02-12 kl. 20:46.
Citera
2023-02-12, 20:45
Emil har gjort sig av med ytterligare en bil. Förut hade han 3 och nu har han alltså 1 kvar. En V70 från 1997.
Citera
2023-02-12, 20:51
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Emil har gjort sig av med ytterligare en bil. Förut hade han 3 och nu har han alltså 1 kvar. En V70 från 1997.
Kan ju inte varit billigt med alla svetsverktyg?
Citera
2023-02-12, 20:53
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Alltså efter att ha sett videon är jag 100% övertygad om att de driver med oss. Hela grejen med deras produktioner sedan åtminstone E kom in i bilden är något slags tidsfördriv för dem, de gillar att skoja med sina följare och få kommentarer att läsa/svara på.
Ingen som håller med mig?

Varför de inte istället lägger tiden på att försöka situationen med KFM har jag inget svar på, de kanske bara givit upp eller nåt. Bara skiter i allt. Men hur fasen har de råd med all Erdinger? Får de fortfarande hemliga paket/leveranser till tomtgränsen kanske?

Någon frågade i en kommentar om någon av dem jobbar på Blå Krogen (kollat och det är någon grill/restaurang i Hallsta), då svarade P ja, kanske R som fått arbete där och därför inte vill vara med i deras filmer längre.

Det finns grader av att driva med folk, exempelvis att trolla och blåsa oss. Sen finns det folk som i stort sett filmar när de är helt jävla dumma i huvudet, dödshotar folk, bor i ett ruckel och dras med stora skulder.

Eller tänker du att de är så kört för dem att de inte har något att förlora, och kör "all in"? Jag är övertygad om att de tror på vad de håller på med.
Citera
2023-02-12, 20:53
Citat:
Kan ju inte varit billigt med alla svetsverktyg?

Inte bensin heller. Han borde konvertera Volvon till GEET så de kan köra gratis på sin uppvisningsrunda genom Stockholm.
Citera
2023-02-12, 20:54
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:

Vilken variant? Tänker du att han är den kompetente eller den inkompetente?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in