Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-18, 20:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violinisten
Om det hade rört sig om laglig hampa hade nog inte LÅ tagit så kraftigt avstånd från den, som hon gör i överklagandet av LVU till kammarrätten:

Kammarrätten avslog överklagandet 9/1.

Som kan ses underkänner LÅ själv doghouse då hon inte längre vill sammankopplas med dem.

Som vanligt har jag tagit del av samtliga dokument, och inte bara dom respektive beslut. Det ger en bättre helhet.

Det här överklagandet är ju rena simpla efterkonstruktionen. Det man lägger fram är ju på punkt efter punkt barnsligt enkelt att konstatera som falsarium.
Hon flyttade direkt efter omhändertagandet. Vi snackar 12-24 timmar. Detta eftersom boende hos mamman som panikåtgärd skulle skapa en öppning.
Problemet är att detta skapats efter tvångsomhändertagande, precis allting.

Det finns ingenting alls som tyder på att hon haft en plan att flytta och byta livsstil under hela Soc utredningsperiod innan omhändertagande skett, snarare tvärtom, att hennes agg och psykos med svenska myndigheter bara vuxit sig djupare under hela tiden.

Denna otroligt klumpiga överklagan sätter spiken i kistan. Hon kommer inte få tillbaka sin son över överskådlig framtid.
Citera
2023-01-18, 20:23
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Temperaturen kollas men den körs på bensin inte vatten ännu!, tips sänk volymen.
Tysken lyckas tända en bordslampa med hjälp av generatorn.

https://www.youtube.com/watch?v=dfX5nalf_R8

Det har ju skrivits en del med sexuella anspelningar om dom bor i huset i den här tråden.
Så då kanske det kan intressera somliga att i det här avsnittet kan man se
när två av dom inblandade helt ogenerat försöker ha samlag i bakgrunden,
utan att dom är medvetna om att dom syns i bild.
Strax efter 1 minut in i klippet.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2023-01-18 kl. 20:42.
Citera
2023-01-18, 20:33
Citat:
Temperaturen kollas men den körs på bensin inte vatten ännu!, tips sänk volymen.

På en vecka har de lyckats följa instruktionerna i manualen. Helt otroligt. Waow waow waow
Citera
2023-01-18, 20:36
Medlem
Hookes avatar
Citat:

Det hela är obegripligt om det inte är menat som någon slags freak-show.
Elverket drivs av en 7 hk motor (5,15 kW) och driver en motor som kan leverera 3 kW (enl spec. från försäljaren Clas Ohlson). Att dryga 2 kW "försvinner" på vägen borde inte överraska någon att det ger en värmeutveckling (som fallet med alla förbränningsmotorer). Vad går experimentet ut på? Tydlighet efterfrågas. Hur kan man förvänta sig "Elräkningsfri väg" genom att plocka ut 3 kW när man måste tillföra över 5kW? varför blir man exalterad över att kunna tända en 40W (?) glödlampa när man tillför 5.000 W (drygt).
Det hela är obegripligt om det inte är menat som någon slags freak-show.
Citera
2023-01-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnesförvirrad
Jag tänker på Lennart Bladh, och att folk drev honom till att bli ännu knäppare med prat om Mantisar och allt vad det är. Nu är det folk i Youtube-kommentarerna som eldar på med att SÄPO är efter dom osv, vilket inte känns bra.

Men jag fattar att jag inte får med mig någon på Flashback på det här bryderiet.....

Jodå. Jag kan nog tycka det är dumt att uppmuntra och driva på galenskaper oavsett vem det gäller.
Citera
2023-01-18, 20:38
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
På en vecka har de lyckats följa instruktionerna i manualen. Helt otroligt. Waow waow waow
Bara det är ju en framgång i sig så snart skall den fungera med geet och likt Jesus gå på vatten.
woow hmm mm hmm
Citera
2023-01-18, 20:45
Citat:
Bara det är ju en framgång i sig så snart skall den fungera med geet och likt Jesus gå på vatten.
woow hmm mm hmm

Ja hmmm nåt att mmmm tänka på waow alltså hmmm verkar vara hur lätt som helst hmmm… Kanske kan man lära motorn hmmmm Goethe’s färglära hmmm nåt att tänka på mmmm… Kanske kan drivas på … hmmm vad heter den… Mmmm farbe mmm alltså färgen alltså helt wow hmmm hur lätt som helst mmm så kan man tänka waow
Citera
2023-01-18, 20:49
Medlem
AccuratePeers avatar
Nu har jag kollat på så många Doghouse-klipp att äldre klipp från P:s kanal har börjat rekommenderas till mig.

Jag får nog sluta kolla och utgå från det som refereras här. Svårt dock då det blivit en vana
Citera
2023-01-18, 20:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Sådan sanslös kvalité!
Man kör samma experiment som igår. Mäter den stigande avgastempen med en stek-termometer med exakt samma resultat!!!
Men nu här idag mäter man också hur termometern svalnar efter man stängt av - Helt makalöst!
Jag vet inte vad jag ska säga.
Citera
2023-01-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan

Har faktiskt funderat på just detta några dagar, sedan en video strax efter uppackningen. Tycker det slamrar en del om evighetsmotorn, och det verkar som det finns några motorkunniga här i tråden. Vill framlägga teorin att de först startade upp den utan olja, begrunda själva vad som sades i en av videona:

P: ...och vi har IKEA-upplevelse
(R fnissar betänkligt)
P: öh öh men öh åh måste naja okej jag måste egentligen hämta stor skylt, det var stor skylt på, att innan man sätter igång den ska man titta på olj, om det finns olja där
(R skrattar)
P: Ja det fanns ingen olja där och detta kom vi på till slut. Mm, efter tja upptäckandet av maskinen kan man säga. Trots att vi har hier den (E), han sa det från början och jag vet inte so riktig varför vi inte hanterade situationen...
(R bryter in)
R: ...det var nog jag som vilseledde lite med min eh.. läsning av skylten.

Tycker IKEA-upplevelser + R:s fnissande och skrattande talar för att de faktiskt startade underverket utan olja först. Vad tror ni motorkunniga detta i så fall skulle kunna få för följder för evighetsmaskinens livslängd? Är världens frigörelse från Vattenfall hotad för att R läste slarvigt på skylten? Vilken cliffhanger detta är...
Citera
2023-01-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mäter den stigande avgastempen med en stek-termometer med exakt samma resultat!!!

Jag tror det är temperaturen på nåt topplock han mäter, om det nu skulle spela någon roll. Vill minnas att han pratade om topplock och aluminium när han först skulle mäta. Kan ha fel.
Citera
2023-01-18, 21:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Ny video upp. Rebecca får kontakt med soc och de konstaterar att det handlar om flertalet orosanmälningar om missbruk, och det endast är ett erbjudande om att hon kan komma in och prata om det. Rebecca kräver istället ut orosanmälningarna i skrift, 'för att ta ställning '. Tysken står i bakgrunden och styr samtalet på slutet.

Rebecca låter ovanligt assertiv, troligen har de tränat innan.

Liten reflektion på denna.
https://www.youtube.com/watch?v=YKi2epf4dDM

När hon får kontakt presenterar hon sig bara som Rebecca.
Enhetschefen ber aldrig om några personuppgifter eller what so ever, utan levererar en replik om att man gör så här när så många orosanmälningar om missbruk kommer in.
Enhetschefen är alltså ordentligt insatt i vem som ringer och presenterar sig som Rebecca. Givetvis följs videos osv, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in