Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
På en vecka har de lyckats följa instruktionerna i manualen. Helt otroligt. Waow waow waow
Har faktiskt funderat på just detta några dagar, sedan en video strax efter uppackningen. Tycker det slamrar en del om evighetsmotorn, och det verkar som det finns några motorkunniga här i tråden. Vill framlägga teorin att de först startade upp den utan olja, begrunda själva vad som sades i en av videona:
P: ...och vi har IKEA-upplevelse
(R fnissar
betänkligt)
P: öh öh men öh åh måste naja okej jag måste egentligen hämta stor skylt, det var stor skylt på, att innan man sätter igång den ska man titta på olj, om det finns olja där
(R
skrattar)
P: Ja det fanns ingen olja där och detta kom vi på till slut. Mm, efter tja upptäckandet av maskinen kan man säga. Trots att vi har hier den (E), han sa det från början och jag vet inte so riktig varför vi inte hanterade situationen...
(R bryter in)
R: ...det var nog jag som vilseledde lite med min eh.. läsning av skylten.
Tycker IKEA-upplevelser + R:s fnissande och skrattande talar för att de faktiskt startade underverket utan olja först. Vad tror ni motorkunniga detta i så fall skulle kunna få för följder för evighetsmaskinens livslängd? Är världens frigörelse från Vattenfall hotad för att R läste slarvigt på skylten? Vilken cliffhanger detta är...