Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-22, 19:24
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Varför gömmer du dig bakom den dessutom avslöjade Paolo Roberto?
Men du har redan svarat iom ditt val av alls ens här post
Du är ett avskräde och inget annat.

Mår dåligt över att ha betalat för prostition.
Vad vill du att andra ska göra åt det du själv gjort?
Ingen normal människa "köper sex".

Skitsnack. I tex Tyskland, dk, nl mfl är det inget konstigt att träffa en prostituerad. Och för ett antal decennier sedan var det helt ok i Sverige med. Men grattis, pk-feministerna har lyckats med sin hjärntvätt. Stackars människa!
Citera
2022-11-24, 00:39
  #38
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Sexköp innebär att du betalar för sex, fundera på varför!

Tycker hon att du är charmig och trevlig, så kan hon ju ha sex med dig ändå. Det är alltså för att kvinnan inte egentligen vill ha sex som hon tar betalt, åtminstone om hon gör det som ett yrke.

Det finns säkert enskilda nymfomaner som kombinerar nytta med nöje, men de lär vara undantag. Oavsett om myten om den lyckliga horan stämmer eller ej, så är det också en fråga om dig som torsk.

Behöver du betala pengar för att någon ska vilja ha sex med dig? Uppenbarligen inte då det finns kvinnor som verkar gilla dig ändå. Alltså handlar det inte om det, utan det handlar om att du vill ha kontroll över sexakten och att hon ska vara till för dig. Du är rädd för att bli ratad, eller att ha prestationskrav. Häri ligger problemen.

Att bli ratad är en del av livet ibland. Det är inte hela världen om någon ratar dig, alla gillar inte samma.

Prestationskrav behöver man inte ha. Har man sex utan en massa krav på att det ska vara perfekt så blir det mycket trevligare.

Jag har noll intresse av att ha betalsex. För mig ligger hela grejen i att en kvinna vill ha mig för att hon vill ha mig. Finns inte det så blir det som att runka med hjälp av någon annans kropp.

Du kan inte få det ogjort, men jag tycker att du ska skänka pengar till någon jourverksamhet som hjälper utsatta sexsäljare. Se det lite som en modern form av avlatsbrev och köp sen aldrig sex igen!
Citera
2022-11-24, 00:59
  #39
Medlem
Två saker kan jag säga om din tråd. Du tänker varken fritt, kreativt eller logiskt. Du har två vägar att välja mellan enligt mig:
1. Sluta ät kött (antar att du gör det), köttindustrin är hemsk. Du äter förmodligen 20+ djur per år om du konsumerar 300g kött per dag som lever plågsamma liv i extremt små utrymmen mestadels. Sluta också ligg med prostituerade, den industrin är också vidrig mestadels.
2. Fortsätt ät kött och sluta ligg med prostituerade om du vill. Det är dock den egoistiska och absurda vägen. Men sluta låtsas som att du bryr dig så mycket (förutom om ditt eget rykte), gissningsvis har din köttkonsumtion bidragit med minst lika mycket lidande. Det är dock accepterat enligt samhället. Låtsas inte som att du är så empatisk. Du är förmodligen bara rädd för att bli påkommen med det snusk du håller på med.

Det skulle kanske finnas något fall där sexköp är okej under bra villkor och övervakat, en win win helt enkelt, men det är nog ganska ovanligt i Sverige där det är mycket trafficking enligt vad jag har läst och hört. Du är dock bara korkad om du pratar med vänner om detta. Förresten förtjänar du inte detta tips men jag kanske kan hjälpa någon annan att tänka bättre.
Citera
2022-11-24, 17:38
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quantchad
Två saker kan jag säga om din tråd. Du tänker varken fritt, kreativt eller logiskt. Du har två vägar att välja mellan enligt mig:
1. Sluta ät kött (antar att du gör det), köttindustrin är hemsk. Du äter förmodligen 20+ djur per år om du konsumerar 300g kött per dag som lever plågsamma liv i extremt små utrymmen mestadels. Sluta också ligg med prostituerade, den industrin är också vidrig mestadels.
2. Fortsätt ät kött och sluta ligg med prostituerade om du vill. Det är dock den egoistiska och absurda vägen. Men sluta låtsas som att du bryr dig så mycket (förutom om ditt eget rykte), gissningsvis har din köttkonsumtion bidragit med minst lika mycket lidande. Det är dock accepterat enligt samhället. Låtsas inte som att du är så empatisk. Du är förmodligen bara rädd för att bli påkommen med det snusk du håller på med.

Det skulle kanske finnas något fall där sexköp är okej under bra villkor och övervakat, en win win helt enkelt, men det är nog ganska ovanligt i Sverige där det är mycket trafficking enligt vad jag har läst och hört. Du är dock bara korkad om du pratar med vänner om detta. Förresten förtjänar du inte detta tips men jag kanske kan hjälpa någon annan att tänka bättre.

Trafficin bland svenska eskorter är ovanligt, har ingen statistik på hur det ser ut bland utländska. Det mesta är skrämselpropaganda från pk-media.

Gällande att köpa sex så är det inte maktutövning, utan köp av en härlig tjänst hos två personer som är överens. Närmar mig 50, är härligt att variera sex m partnern m sex med en 20-25-åring. Omväxling förnöjer.
Citera
2022-11-24, 18:06
  #41
Medlem
Att ha sex med en hora är väl inget att vara stolt över. Men att ha sex med en gratishora (läs Sjöwall Wahlöö om ni inte förstår vad som menas) är väl inte så mycket bättre.

Det kanske inte är så många svenska män som har haft möjlighet att gå till sängs med anständiga kvinnor enbart.

Min första kvinna skulle nog klassas som gratishora enligt terminologin i Beck-böckerna. Den andra kvinnan kanske också, men hon var i alla fall mer lojal än den första. Men lojalitet är ju inget som det moderna samhället värderar.

Sedan har jag haft ytterligare några partners (fleråriga förhållanden enbart). Nu gift, med en kvinna som har haft några få partners enbart (några färre än mig själv, dock ingen stor skillnad).


Om jag tittar på livet i backspegeln måste jag säga att det nu ser rätt svårt ut för svenska yngre män. Jag har själv jobbat utomlands, med den kunskap jag har idag borde jag dragit utomlands tidigare. Men jag är nöjd med utfallet för mig själv ändå.

Men horor och gratishoror är inget att bygga en framtid på.

OK, ingen som går till en hora planerar väl ett livslångt förhållande. Men det är själva grejen. Sex är inte bara som att skaka händer (se filmen Graduate). Det borde var något mer. Något genuint. För att bygga upp genuina känslor. Den kvinna som ser sex som att skaka händer är inte värd att ligga med. Den som väljer bort sådana kvinnor (hororna och gratishororna) kan mer uppriktigt möta de kvinnor som är värda att satsa på.
Citera
2022-11-24, 20:12
  #42
Medlem
Man får ju inte glömma bort att en man som besöker horor. Är inte en millimeter bättre än de flickor han besöker...
Citera
2022-11-24, 20:21
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Man får ju inte glömma bort att en man som besöker horor. Är inte en millimeter bättre än de flickor han besöker...

Desperat är de bägge.
Citera
2022-11-24, 20:43
  #44
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Var du väluppfostrad och gentlemannamässig när du var tillsammans med flickan, så tycker jag inte du har något att ha dåligt samvete över.

Precis så. Att man betalar för sex är inte ett problem. Problemet är om man behandlar den prostituerade illa.
Jag känner en notorisk runtknullare. Speciellt under ungdomstiden så utnyttjade han tjejer som hade känslor för honom. Han knullade dem ett par gånger och sen dumpades de. Även jag visste om vissa tjejer som hade känslor för mig men jag utnyttjade det aldrig. Jag valde att bli torsk i stället. Det är ärligare.

Att dumpa någon som har känslor för en efter att ha utnyttjat dem skulle ha gett mig ångest. Att lämna en prostituerad efter att ha haft sex med henne på ett respektfullt sätt gav aldrig någon ångest. Jag var tvärtom ganska uppåt efter träffarna.
Citera
2023-02-18, 17:37
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quantchad
Två saker kan jag säga om din tråd. Du tänker varken fritt, kreativt eller logiskt. Du har två vägar att välja mellan enligt mig:
1. Sluta ät kött (antar att du gör det), köttindustrin är hemsk. Du äter förmodligen 20+ djur per år om du konsumerar 300g kött per dag som lever plågsamma liv i extremt små utrymmen mestadels. Sluta också ligg med prostituerade, den industrin är också vidrig mestadels.
2. Fortsätt ät kött och sluta ligg med prostituerade om du vill. Det är dock den egoistiska och absurda vägen. Men sluta låtsas som att du bryr dig så mycket (förutom om ditt eget rykte), gissningsvis har din köttkonsumtion bidragit med minst lika mycket lidande. Det är dock accepterat enligt samhället. Låtsas inte som att du är så empatisk. Du är förmodligen bara rädd för att bli påkommen med det snusk du håller på med.

Det skulle kanske finnas något fall där sexköp är okej under bra villkor och övervakat, en win win helt enkelt, men det är nog ganska ovanligt i Sverige där det är mycket trafficking enligt vad jag har läst och hört. Du är dock bara korkad om du pratar med vänner om detta. Förresten förtjänar du inte detta tips men jag kanske kan hjälpa någon annan att tänka bättre.

Bravo, good human Tack för dina oerhört "kreativa tips". För det första verkar du inte ha läst min tråd ordentligt, och att "sluta äta kött" är väl ingenting nytt direkt. Jag gjorde detta vid två olika resor och dessutom i länder där det är lagligt (på offentliga bordeller), vilket är som dag och natt i jämförelse med Sverige. Av flera olika anledningar drog jag mig vid dessa tillfällen till en prostituerad. Nu har det gått en tid och jag vet att jag aldrig kommer att göra det igen och är därmed inte något "snusk som jag håller på med". Giftiga samhälle som definierar en person utifrån enskilda misstag. Jag antar att någon som testat heroin vid två tillfällen för flera år sedan är en heroinsnortare per automatik också. Eller en person som sneade på fyllan är en alkoholist.
Citera
2023-02-18, 19:09
  #46
Medlem
UPPDATERING:

Det har gått en tid nu efter att jag gjort detta, och jag har insett att det är en väldigt svår fråga det här med prostitution, det går liksom inte att säga att det varken är bra eller dåligt eftersom att prostitution och köp av sexuella tjänster är som en spegel av samhället. Det existerar vare sig vi vill det eller ej. Att ta bort prostitution löser inte roten till problemen eftersom att prostitution och köp av sexuella tjänster är ett resultat av ett påfrestande samhälle och komplexa människor. Med det sagt, att prostitution är såpass brett och varierar oerhört från land till land, situation till situation och från person till person, behöver väl knappast påpekas.

Min grundläggande åsikt är att en människa ska få sälja sex om de vill, och en människa skall få köpa sex av någon som vill sälja sex till denne. För mig är DET frihet och jämställdhet. Det som gett mig mest ångest i efterhand dock, är att jag ändå aldrig kommer att veta 100% om dessa prostituerade faktiskt ville vara med mig eller inte eftersom de fick pengar för det, men det får jag leva med. Jag vågar trots allt tro att jag är en av de klienter som de förmodligen skulle kunna ligga med gratis likaså

Till alla dömande och hatande människor i tråden: Ni gör inte samhället till något bättre och jag tror inte en sekund på att ni själva är felfria. Jag tror att ni blundar för verkligheten, och för att prostitution är världens äldsta yrke och är en del av samhället vare sig man vill det eller ej. Ni känner förmodligen ovetandes någon som har köpt en sexuell tjänst på något sätt då det är oerhört vanligt. Att köpa en sexuell tjänst är liksom inget personlighetsdrag.

Att inte gå djupare än att säga att "det är våldtäkt" eller att någon som köpt sex per automatik är en "vidrig torsk", eller andra skrattretande förenklingar av en komplex människa som handlar på ett sätt av olika skäl, är oerhört synd och destruktivt i min mening. Men jag får väl delvis skylla mig själv när jag skriver ett inlägg om prostutition i ett anonymt forum som detta.

OCH till er som faktiskt läste vad jag skrev i mitt inlägg och kom med vettig input och fina ord, tack ska ni ha!

Nu stänger jag denna tråden för mig själv, går vidare och loggar ut.

Allt gott,

Mvh TS
Citera
2023-02-18, 19:10
  #47
Medlem
Awkwardmans avatar
Kan tycka att det vore mycket värre om du skitit i att betala.
Citera
2023-02-18, 19:11
  #48
Medlem
Varför mår du dåligt? Du hade på ett eller annat sätt betalt ändå vis dejter osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in