Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-07, 22:23
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Nja inget barn, men sitter en vuxen ungdom i kassan på Willys som ser ut exakt så faktiskt.

Härligt. Då får du uppleva "en unik och festlig miljö" varje gång du är och handlar.
Citera
2023-03-07, 22:23
Medlem
trngws avatar
Jag kan förstå Charlottes reaktion. Men jag utgår ifrån att CDON då också tar bort alla andra maskeraddräkter som också kan uppfattas som nidbilder, inklusive alla de olika varianterna av vita människor.
Citera
2023-03-07, 22:30
Medlem
Onanikrems avatar
Antagligen har Charlotte kardborreband i taket för att hennes unge inte skall hoppa i sängen...
Citera
2023-03-07, 22:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlligatorMan
Nja inget barn, men sitter en vuxen ungdom i kassan på Willys som ser ut exakt så faktiskt.
Anmäl den vuxna ungdomen som kränkande kanske du får vara med i Aftonbladet!!
Citera
2023-03-07, 22:37
Medlem
Det är väl lika kränkande att klä ut sig till ett lejon i så fall, kan man tycka. 😁 Tänker CDON plocka bort alla dräkter som föreställer djur i så fall?
Citera
2023-03-07, 23:03
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Härligt. Då får du uppleva "en unik och festlig miljö" varje gång du är och handlar.

Yep, its a riot every time.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Anmäl den vuxna ungdomen som kränkande kanske du får vara med i Aftonbladet!!

Inget jag suktar efter men tack för solitt tips!
Citera
2023-03-07, 23:15
Medlem
glidan10s avatar
Jösses, jag ruttnar på pk eliten…. Hur ser motsvarande ut för svarta att bära för att håna vita
Citera
2023-03-08, 00:30
Medlem
Mest skrämmande är väl att människor likt dessa har rösträtt...
Är det inte folk som får sina känslor upprörda av allehanda trams så är det pensionärer som luras på miljoner spänn av bedragare som utger sig för att vara Kalle Moraeus... Sverige är fantastiskt.
Citera
2023-03-08, 00:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag kan förstå Charlottes reaktion. Men jag utgår ifrån att CDON då också tar bort alla andra maskeraddräkter som också kan uppfattas som nidbilder, inklusive alla de olika varianterna av vita människor.

En vit ballerina kan vi inte ha. Thats Lacist.
Citera
2023-03-08, 00:44
Medlem
Hussefars avatar
Och Flashback går i taket. Högst otippat.
Senast redigerad av Hussefar 2023-03-08 kl. 00:47.
Citera
2023-03-08, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Charlotte rasar över en afrikansk maskeraddräkt som föreställer någon slags inföding.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-med-blackface

Jag vet inte om jag är trög men kan någon förklara för mig vad som är rasistiskt? Har Charlotte någonting emot infödingar? Kan det i själva verket vara Charlotte som är rasist som inte klarar av infödingar utan att bli illa till mods?
Om man tänker sig tanken att det skulle kunna finnas en rasistisk dräkt, hur skulle du designa den?
Citera
2023-03-08, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om man tänker sig tanken att det skulle kunna finnas en rasistisk dräkt, hur skulle du designa den?

En afrikansk slav med en kedja runt halsen hade väl kanske inte varit så trevligt, eller en jude med fångkläder och judenstjärna.
Senast redigerad av Kimma7 2023-03-08 kl. 02:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in