Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-10, 17:34
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Men sedan tar det tvärstopp..

Stil är subjektivt..
Citera
2023-03-10, 17:39
  #14
Medlem
Mig blev ledsen när er attackerade våran stilnivå

Se, det är ingen stor grej?

Subjekt respektive objekt är viktiga frågor, speciellt i dessa tider!
Citera
2023-03-10, 17:40
  #15
Medlem
Nej men en som glor på TV4, läser skvallertidningar och är väldigt mainstream går bort. Man vill ha någon som är lite exotisk.
Citera
2023-03-10, 17:41
  #16
Medlem
vemsfels avatar
Jag tar upp det men skulle inte avfärda av det skälet. Att dejta en imbecill kan sätta en tålamod på prov, men klickar man på klickar man. Har blivit betuttad i hur en kvinna doftar flera gånger, då kvittar hennes grammatiska färdigheter.
Citera
2023-03-10, 17:43
  #17
Medlem
Är du ute efter att avla så ska du inte göra det med nån som i vuxen ålder inte ens kan stava.
Är du bara knullsugen så är det helt oväsentligt.
Citera
2023-03-10, 17:43
  #18
Medlem
Skulle hon skriva överkomma istället för komma över så skulle jag bli tveksam. Helt klart.
Citera
2023-03-10, 17:44
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Jag tar upp det men skulle inte avfärda av det skälet. Att dejta en imbecill kan sätta en tålamod på prov, men klickar man på klickar man. Har blivit betuttad i hur en kvinna doftar flera gånger, då kvittar hennes grammatiska färdigheter.

Jag tog upp med en tjej att hon skrev för dåligt. Fick höra att jag en förtryckare och allt som skrevs av mig i vår uppsats raderades och skrevs om av henne, bakom min rygg.

Så nåt säger mig att svartbältarna i offerkofta inte tar det så väl..
Citera
2023-03-10, 17:47
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidLen
Skulle hon skriva överkomma istället för komma över så skulle jag bli tveksam. Helt klart.

Svenska Akademiens ordlista

över|*komma verb ‑kom, ‑kommit, ‑kommen ‑kommet ‑komna, pres. ‑kommer, imper. ‑kom

överkomma ett byråkratiskt hinder
Citera
2023-03-10, 17:49
  #21
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurern
Haha vem bryr sig om någon skriver dem istället..
Snarare stör jag mig mer på såna som dig som tror att ni är bättre pga att ni använder de istället för dem.
Mig tycker inte mig är bättre ån såna som du, men tycker dig inte att det är lite störande att läsa text där pronomen blandas hejvilt?

Om er inte klarar av att lära ni skillnaden så är det väl så, men oss är många som finner det väldigt störande för läsningen.
Citera
2023-03-10, 17:51
  #22
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag tog upp med en tjej att hon skrev för dåligt. Fick höra att jag en förtryckare och allt som skrevs av mig i vår uppsats raderades och skrevs om av henne, bakom min rygg.

Så nåt säger mig att svartbältarna i offerkofta inte tar det så väl..

Så kan det bli förstås, men skulle aldrig låta en sån sak bero. Tänker inte vara tyst bisittare till att låta människor uttrycka sig fel i tal och skrift. Ord betyder saker, och då behöver det bli rätt. Om hon sen tar så pass illa upp av att bli rättad att hon väljer avsluta en relation pga. det, då kommer det därifrån - inte från mig.
Citera
2023-03-10, 17:54
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Så kan det bli förstås, men skulle aldrig låta en sån sak bero. Tänker inte vara tyst bisittare till att låta människor uttrycka sig fel i tal och skrift. Ord betyder saker, och då behöver det bli rätt. Om hon sen tar så pass illa upp av att bli rättad att hon väljer avsluta en relation pga. det, då kommer det därifrån - inte från mig.

Jag ställer mig tveksam till att min själsfrände inte kan skilja på de och dem, så av den anledningen kan man ju lika gärna tacka för sig. Visst, ligga är en sak. Men då är det inte en dejt man har att göra med. Man dejtar inte för att ligga.
Citera
2023-03-10, 17:57
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag har väl blivit snobbig med åren, men det känns svårt att överkomma en tjej som som inte kan skilja på de och dem, särskriver, skriver som en kratta, felstavar. Jag hade nog "vidgat vyarna" så att säga... Relationen är i livsuppehållande tillstånd.


Hur ser ni på det? Kommer ni ta upp elefanten i rummet?
Nobben. Om jag var tonåring och dejtade tonåringar skulle jag kanske kunnat "lära", men om en vuxen kvinna inte kan skriva rätt på de och dem är det illa. De som skriver så illa att de har formuleringar typ "Så gick han till hans hus" och "Hon hämtade hennes syster" och avser samma person (i vardera mening) går fetbort de med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in