Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-20, 13:39
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Måste man verkligen fatta för att göra det?
-
Självklart får du göra det även om du inte förstår.
Personligen tycker jag är bra om man kan försvara sina handlingar med idéer baserat i fakta.
Citera
2023-03-20, 13:42
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Precis, alla medel för att få svartingarna att förstå att norra Europa inte är svartingarnas länder får tummen upp av mig.
Frågan är bara varför du resonerar som en Folkpartist? Att vara dumsnäll har inte funkat dom senaste 30 åren så varför skulle det funka nu?
Dumsnäll?

Paludan är efterbliven, det har ju knappast undgått någon. Han pratar och resonerar som ett litet barn och blir utnyttjad av andra. Det skulle inte förvåna mig om han har en personlig assistent som sköter det mesta åt honom. Att bränna en bok har absolut ingen betydelse för något överhuvudtaget. Den som av någon anledning tror att det skulle gynna oss svenskar på något sätt är "dum".
Citera
2023-03-20, 13:57
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast i samma ögonblick den kriminella världen slutar skjuta på varandra och börjar skjuta mot civilsamhället istället, så är det kriminella glamourlivet över för den världen ty de då ses som antingen terrorister eller paramilitära organisationer och får en helt annan typ av "poliskraft" emot sig till vardags.

Nej jag tror inte detta. Den dag de börjar skjuta på civilsamhället kanske dessa utgör en befolkningsmajoritet eller på väg att bli det. Har svårt att se att staten skulle våga agera då.

Citat:
Han har en hjärnskada från en trafikolycka och hänger upp sig på saker. Han påminner litegrann om en autist faktiskt.

Kände inte till hans hjärnskada.
Citera
2023-03-20, 14:05
Medlem
Tror ni Paludan hade åkt runt och bränt Koraner, om ingen muslim nånsin blivit förbannad (annat än inombords)?
Citera
2023-03-20, 14:33
Medlem
NAFOgenerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Du gillar islam antar jag?
Nej, men Paludan gör det. Varför skulle han annars springa RyZZlands ärenden? Landet med Europas största muslimska befolkning.
Citera
2023-03-20, 14:45
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Tror ni Paludan hade åkt runt och bränt Koraner, om ingen muslim nånsin blivit förbannad (annat än inombords)?

nej, du får tipsa dina muhammedanska skyddslingar om detta knep:

"kära fina muslimer, jag är en pinsam SSU:are som kommit på att om ni bara på något magiskt sätt anskaffar normalgradig intelligens och dito impulskontroll, och därmed inte blir arga när någon bränner sin egen bok... etc". lycka till.
Citera
2023-03-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nej, du får tipsa dina muhammedanska skyddslingar om detta knep:

"kära fina muslimer, jag är en pinsam SSU:are som kommit på att om ni bara på något magiskt sätt anskaffar normalgradig intelligens och dito impulskontroll, och därmed inte blir arga när någon bränner sin egen bok... etc". lycka till.
Råkade jag 'bränna din bok'? med tanke på hur bitsk du blev Vad säger det om normalgradig intelligens och dito impulskontroll?

Som du säkert sett, så kaosar muslimer bara undantagsvis när bränning av koraner tillåts offentligt. Har alltså inget med intelligens eller impulskontroll att göra. Och det är lika många icke-muslimer som kaosar, som muslimer, när väl kaos utbryter. Har alltså inte uteslutade med Islam att göra heller. Även Statministern irriterar sig tydligt över detta, om du missat det.

Och jag utgår ifrån att du inte är så dum att du tror folk blir arga för att 'En man bränner en egen bok', som du skrev? Låter dock som du skulle kunnat tro det, med tanke på att du inte tycks veta att Paludan äger inte dom böcker han bränner, och säger själv det inte varit faktiska koraner varje gång heller.

Dom allra flesta gånger har det inte blivit något kaos, och dom gångerna är det ju väl känt att Paludan begärt av polisen att få flytta på sin manifestation, omedelbart, till en plats där *harkel* "fler åhörare finns", vilket han faktiskt fått tillåtelse att göra någon enstaka gång.

Men det var gott att höra att du åtminstone inte är så dum att du tror han skulle bränna koraner om ingen blev synligt arg. Jag tror dock inte det är någon större poäng i att fråga dig varför han isf bränner koraner, egentligen. Du kommer nog bara tänka, att här gäller det komma på nåt både fyndig, spydigt, och avvisande på samma gång, typ.
Senast redigerad av Robbinist 2023-03-20 kl. 15:34.
Citera
2023-03-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Paludar är inte svensk och har inget uppenbar intresse för svenskens välbefinnande. Så varför ska han vara med och påverka vilka lagar vi har eller hur de tolkas?

Som sagt, han hör inte hemma Svea Rike, möjligtvis gör han det på dårhus eller -om Gud vill- på en mycket lång botvandring i fjärran länder.
Men det gör islamister?
Citera
2023-03-20, 16:04
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Dumsnäll?

Paludan är efterbliven, det har ju knappast undgått någon. Han pratar och resonerar som ett litet barn och blir utnyttjad av andra. Det skulle inte förvåna mig om han har en personlig assistent som sköter det mesta åt honom. Att bränna en bok har absolut ingen betydelse för något överhuvudtaget. Den som av någon anledning tror att det skulle gynna oss svenskar på något sätt är "dum".

Dessutom har han en pedofil dragning, han blev ertappad med sexchatta med 13-14 åriga pojkar. Skulle inte förvåna mig om han var betald av KGB, det är ett väldigt billigt sätt för Putin att stoppa Sveriges medlemskap i NATO.
Ryssland sägs ha betalat 300 miljoner kronor om året till olika ryska lobbyister i Bryssel.
Ryssland stödjer alla radikala rörelser i Europa, både höger och vänster för att skapa kaos. Det var just på grund av att ryssar infiltrerat det tyska miljöpartiet och andra radikala anti-kärnkraftrörelser som man lyckats få tyskar att avskaffa kärnkraften och importera rysk gas istället.

Med det sagt gillar jag Paludans aktioner, eftersom det visar islams verkliga ansikte.

PS

Jag tror inte att regeringen i UK tillåter Paludan bränna koranen. De har redan problem med muslimernas vrede. Så mitt tips är att Paludan blir inte ens insläppt i England på grund av hans "hate speach"
Senast redigerad av rex144 2023-03-20 kl. 16:09.
Citera
2023-03-20, 16:34
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Inte den koranbrännande danske igen. Tack vare honom har Koranen fått högre skyddstatus än Heliga Bibeln i Sverige.

Han borde sättas på flyg till Kabul för att göra bot för sina illgärningar.

Det hade den redan innan också. Nu fick man bara anledning att sätta det på pränt.
Citera
2023-03-20, 16:56
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Ska han hålla till i England i fortsättningen eller turnera runt i världen?
Citera
2023-03-20, 17:17
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Det är det farliga med att kretiner som du, om du nu mot förmodan inte står under en förvaltare, som löper fritt i samhället. Att ni inte ens förstår grundläggande, enkla strategier och är villig att rasera yttrandefriheten p.g.a. din muslimska negerpappas kränkta känslor.

"Kretin", väl valt ord med tanke på att du, med en cymbalspelande apa i huvudet, anser att kretinen Paludan är ett strategiskt geni enbart för att hans feta lemmar orkar kånka på en koran och en tändare medans polisen motvilligt tvingas skydda honom, mot en oanständig nota för övrigt, när han endast upprepar samma trötta show gång på gång helt utan något end goal eller någon djupare mening (mer än vad som redan antytts i tråden, mer korrekt, att han hoppas på mer radikala, våldsamma reaktioner i England så att han kan hävda att han hade rätt... ).

Du skulle inte ens på den mest grundläggande nivå kunna beskriva denna "enkla" strategi, eftersom du inte ens vet vad den är. Men du antyder att Paludan har en "strategi" som är gynnsam för oss, och engelsmännen?

Please share!

Du har hängt upp dig på en bok och andra ytterligheter, vilket iof är vanligt bland inavlade sladdraggare som anser att skrockfulla, häxkonstutövande savannhövdingar hör hemma här så länge de tillber en annan gud, tvingar i sig leverpastej och fläskkorv och vallfärdar till systembolaget varje onsdag och fredag.

En vanlig beskrivning av Paludan är annars att han är "modig", för att han vågar sig ut på dessa dåraktiga turnéer givet hotbilden mot honom. Men inget kan ju hända honom själv, med tanke på att han har poliseskort och livvakter, och man bör anta att han kommer få samma skydd i England, möjligtvis ännu mer med tanke på att det förmodligen är mer riskfyllt där. Desto värre är det såklart för "vanliga" människor som råkar falla i skottlinjen mellan Paludan och hans mer radikala motståndare om det mot förmodan skulle gå så illa, någon gång. Det är ju därför han fortsätter, tills detta sker.

Om man upprepar samma provokativa handling gång på gång så kommer nyheten någon gång nå en person som är villig att begå värre handlingar än att kasta flaskor på polisen eller hoppa på biltaken. Med undantag för påskkravallerna i fjol så har han faktiskt fått genomföra sina bränningar relativt fridfullt och ostört. Nu beger han sig till England istället, för att kunna provocera fram de reaktioner han hoppats på men aldrig fått här i Sverige, nämligen ännu mer våld och terror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in