Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-21, 08:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Ja precis.

Det är lättare att flytta, köpa och sälja kryptovalutor utan att behöva mellanlanda i den otroligt långsamma dollar varje gång.
Tradeing handlar om microsekunder. Kan man frigöra sig från banksystemet men ändå dra nyttan av dollarn så är Tether uppenbarligen mycket användbart.

Jag noterar att du inte återkom med någon länk så jag avfärdar dina lösa insinuationer som det tramset det är. Ses vid nästa halmstrå?
Du verkar inte förstå frågeställningen. Låtsas du bara, eller vad är problemet?

Läs min fråga igen.

Din "förklaring" är inte förenlig med de siffror jag nyss presenterade. Det skulle inte se ut på detta vis om det var nya dollar (eller euro) som köpte in sig.
Citera
2023-03-21, 08:54
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Din "förklaring" är inte förenlig med de siffror jag nyss presenterade. Det skulle inte se ut på detta vis om det var nya dollar (eller euro) som köpte in sig.
Varför frågar du mig?? Jag har svarat.

Låt höra, vad är DIN förklaring?
Citera
2023-03-21, 08:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Varför frågar du mig?? Jag har svarat.

Låt höra, vad är DIN förklaring?
Nu börjar du spåra ur och vill bara förstöra en diskussion, som du brukar.

Citat:
Det är lättare att flytta, köpa och sälja kryptovalutor utan att behöva mellanlanda i den otroligt långsamma dollar varje gång.
Detta förklarar inte alls varför det nästan enbart handlas bitcoin med hjälp av USDT/BUSD istället för riktiga dollar. Det går ju inte snabbare att ta den omvägen, för en ny investerare.

Jag började ju med att ifrågasätta din förklaringsmodell och du svarar med "varför frågar du mig" och "vad är DIN förklaring"? Otroligt.
Citera
2023-03-21, 09:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nu börjar du spåra ur och vill bara förstöra en diskussion, som du brukar.

Ahh du hade ingen egen förklaringsmodell. Bara lösa insinuationer.

Citat:
Detta förklarar inte alls varför det nästan enbart handlas bitcoin med hjälp av USDT/BUSD istället för riktiga dollar. Det går ju inte snabbare att ta den omvägen, för en ny investerare.
Du kan fortsätta tycka det är en "omväg" om du vill.

Citat:
Jag började ju med att ifrågasätta din förklaringsmodell och du svarar med "varför frågar du mig" och "vad är DIN förklaring"? Otroligt.
Min (eller snarare CNBCs) förklaringsmodell var tydlig, att investerare flyr risker med banker och räntor. Du höll inte med, men vägrar att komma med ett argument varför.

Skriv ett tramssvar till nu för att få sista ordet. Jag tänker inte svara på mer trams.
Senast redigerad av Leaston 2023-03-21 kl. 09:36.
Citera
2023-03-21, 09:42
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du kan fortsätta tycka det är en "omväg" om du vill.
Det är solklart en omväg, svårt att förstå hur man kan påstå annat.

Citat:
Min (eller snarare CNBCs) förklaringsmodell var tydlig, att investerare flyr risker med banker och räntor. Du höll inte med, men vägrar att komma med ett argument varför.
Detta var inte alls vad CNBC påstod. Du har misstolkat rubriken och inte tittat på inslaget.

Du fick ett argument (siffror) för varför detta inte verkar stämma.
Citera
2023-03-21, 10:09
Medlem
Citat:
Fel, det gavs inget svar på min fråga. Det låter som att du misstolkade rubriken pga bristande läsförmåga på engelska och rusade hit för att posta.

Sedan kom det in en bitcoin-bro i nästa inslag som förklarade att den senaste pumpen helt enkelt beror på ett stort ras på ränteförväntningarna. Dvs allt är precis som förr.

Allt är inte "precis som förr", eftersom förtroendet för bankerna nu är extremt lågt över hela världen. Efter Credit Suisse-historien räcker det i princip med att en bankman släpper en fis för att förtroendet rämnar och alla vill ha ut sina pengar från banken.

Så man bör vara extremt vaksam över vad som händer den närmaste tiden.
Citera
2023-03-21, 18:30
Medlem
Leastons avatar
Argument FÖR Bitcoin:

https://news.cgtn.com/news/2023-03-1...iXK/index.html
Citera
2023-03-21, 18:33
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Sånt där är verkligen äckligt, och ändå så uppenbart. Märkligt att de kommer undan med det.
Nu verkar det dock som att fler och fler äntligen får upp ögonen för den korrupta bank-maffian. Gillar inte BTC, men måste medge att det verkar bli det nödvändiga steget innan bättre kryptovalutor kan tas i bruk.
Hoppas folk som säkrar sina besparingar i BTC har vett att använda en hsm istället för nexo eller andra nya former av banker.

Vi får inte låta det bästa bli det godas fiende. Bättre att ägna sin energi åt att lära folk korrekt användning och att utveckla ändamålsenliga och privata lösningar på andra- och tredjelagret än att försöka skapa momentum åt "nästa bitcoin" eller drömma om en i alla avseenden perfekt lösning.

Alltmer tyder på att bitcoin kommer att bli den nya standarden i hela världen, och i så fall lär det förbli så under mycket lång tid.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-03-21 kl. 18:45.
Citera
2023-03-21, 21:07
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Argument FÖR Bitcoin:

” A government evaluation found that the deposit can produce 2,000 tonnes of gold ores for at least 20 years.”

Så typ 6% av allt guld som hittills grävts fram. Rubriken har nu ändrats till billion, inte trillion.

Still, glänsade metall är inte framtidens pengar.
Citera
2023-03-21, 21:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Argument FÖR Bitcoin:

Är det även ett argument FÖR bitcoin cash? FÖR dogecoin? FÖR euro? Osv...

Otroligt märkligt att ställa upp sådana här motsatsförhållanden och hävda att när det hittas guld så är det alltså ett starkt argument för bitcoin! Lite desperat?
Citera
2023-03-21, 22:17
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Är det även ett argument FÖR bitcoin cash? FÖR dogecoin? FÖR euro? Osv...

Otroligt märkligt att ställa upp sådana här motsatsförhållanden och hävda att när det hittas guld så är det alltså ett starkt argument för bitcoin! Lite desperat?
Håller, faktiskt, delvis med dig. Nyheten är i första hand ett argument mot guld. Sekundärt kan det vara ett argument för bitcoin då det finns många, inte alla, som ser bitcoin som digitalt guld.
Citera
2023-03-22, 10:22
Medlem
[quote=chucknorris2|83120422]
Citat:
Ursprungligen postat av Anatoliy
Inlägg 1/2

2. Se hur mycket pengar du har i din wallet
3. Se alla dina inkomna transaktioner, t.ex. att du mottagit 0.04613 Bitcoin den 14 Januari 2023.
4. Se alla dina utgående transaktioner, t.ex. att du finansierat ISIS eller köpt knark på darkweb, och precis som i #3 så syns exakt tidsstämpel.

Aha det låter ju helt värdelöst isåfall. Om jag betalar med bitcoin och mottagaren ser att jag har 20 bitscoins så blir chansen stor att det kommer ett gäng grabbar med dhl västar och knankar på min dör för att rikta ett sjutvapen mot pannbenet. Sen har jag inga bitscoins kvar alternativt ett pannhål

mitt swedbank konto är mer anonymt.

Precis som du kanske har ett sparkonto och ett spenderkonto/lönekonto så kan du ha likadant med krypto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in