Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-22, 11:31
Medlem
Fortfarande ingen som vet EM som köpt huset? Det var ju tydligt att någon/några vunnit en budgivning om huset, ifall jag inte är helt fel underrättad eller blev det inget köp? I så fall det inte blev något köp, så bor ju Tysken kvar pga att huset är osäljbart.
Citera
2023-03-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma1964
Fortfarande ingen som vet EM som köpt huset? Det var ju tydligt att någon/några vunnit en budgivning om huset, ifall jag inte är helt fel underrättad eller blev det inget köp? I så fall det inte blev något köp, så bor ju Tysken kvar pga att huset är osäljbart.

Det stod på Kronofogdens hemsida att fastigheten sålts för 710 000 kr. Ägarbytet är dock inte registrerat hos Lantmäteriet ännu. Det kan tydligen ta lite tid.

Det kan ju i och för sig vara så att köparen inte slantade upp resten av köpesumman den 16 mars. I så fall blev det inget köp.

Så här skrev ”Freydis” i tråden den 17 mars:

”Fördelningssammanträdet var igår. Därefter upprättar KFM ett köpebrev som köparen ska skicka in till Lantmäteriet för att söka lagfart med. Lägg därtill handläggningstiden om 5-7 dagar. Därefter kan du leta efter annan lagfaren ägare till fastigheten.”
Senast redigerad av Mirko.Kostelic 2023-03-22 kl. 12:19.
Citera
2023-03-22, 13:09
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Ny video uppe nu: https://youtu.be/xX0yCjPbovU

25 min lång. Finns det fortfarande någon som orkar med 25 min svammel?

Lyssnar just nu. Han förklarar ingående hur plunken fungerar rent tekniskt.

Bjuder även in alla till att träffa honom, Emil och Rebecca på middag och infomöte om GEET på Blå Krogen på lördag kl 19.

Bor extremt långt ifrån, men om någon är i närheten så hade det varit grymt kul att få en rapport från platsen. Vore kul att få en direkt beskrivning och uppfattning av dessa individer här i tråden.
Senast redigerad av peterpanp 2023-03-22 kl. 13:30.
Citera
2023-03-22, 13:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det stod på Kronofogdens hemsida att fastigheten sålts för 710 000 kr. Ägarbytet är dock inte registrerat hos Lantmäteriet ännu. Det kan tydligen ta lite tid.

Det kan ju i och för sig vara så att köparen inte slantade upp resten av köpesumman den 16 mars. I så fall blev det inget köp.

Så här skrev ”Freydis” i tråden den 17 mars:

”Fördelningssammanträdet var igår. Därefter upprättar KFM ett köpebrev som köparen ska skicka in till Lantmäteriet för att söka lagfart med. Lägg därtill handläggningstiden om 5-7 dagar. Därefter kan du leta efter annan lagfaren ägare till fastigheten.”
Så vi har alltså att förvänta oss ett fullständigt ägarbyte senast i nästa vecka då? Sen så återstår det att se om den nye ägaren har något medlidande till övers för Peter. Han borde väl ändå få ett definitivt sista avflyttningsdatum av denne tycker man så de inte bara kommer hux flux och kör hans grejer till tippen? Kan de göra så, kasta hans pinaler eller måste KFM magasinera hans prylar en viss tid innan de förverkas?
Citera
2023-03-22, 13:40
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Lyssnar just nu. Han förklarar ingående hur plunken fungerar rent tekniskt.

Bjuder även in alla till att träffa honom, Emil och Rebecca på middag och infomöte om GEET på Blå Krogen på lördag kl 19.

Bor extremt långt ifrån, men om någon är i närheten så hade det varit grymt kul att få en rapport från platsen. Vore kul att få en direkt beskrivning och uppfattning av dessa individer här i tråden.

Det lär inte bli något med den visningen heller, han tjatade ju redan i februari att de skulle ha visning av GEETen utanför Kuggen/ICA i Herräng och det blev uppskjutet gång på gång för att till sist inte bli alls
Citera
2023-03-22, 14:59
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Det lär inte bli något med den visningen heller, han tjatade ju redan i februari att de skulle ha visning av GEETen utanför Kuggen/ICA i Herräng och det blev uppskjutet gång på gång för att till sist inte bli alls

Håller med helt. Har aldrig trott på någon uppvisning (för det de snackar om är rena fantasier som aldrig kommer fungera som de tänkt sig; tar mer energi/el att spjälka upp vatten till vätgas, än det energiinnehåll som vätgasen har).

Däremot så tror jag att det kan bli en grymt kul föreställning/middag och fest. Är det något som doghousegänget är duktiga på så är det att festa, kröka och snacka skit!
Citera
2023-03-22, 15:21
Medlem
skogs08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Håller med helt. Har aldrig trott på någon uppvisning (för det de snackar om är rena fantasier som aldrig kommer fungera som de tänkt sig; tar mer energi/el att spjälka upp vatten till vätgas, än det energiinnehåll som vätgasen har).

Däremot så tror jag att det kan bli en grymt kul föreställning/middag och fest. Är det något som doghousegänget är duktiga på så är det att festa, kröka och snacka skit!

Ja om jag var säker på att den där träffen på Blå Krogen skulle bli av skulle jag lätt ta mig till Hallstavik, för som du säger det är nog ett roligt gäng att festa med trots allt

Nu har det kommit ut en ny video och det är ren komedi för den som kan lite tyska. Han ringer upp BMW i München, berättar att han och Fritjof utvecklat en motor som går på vatten, de börjar fråga om han har patent på den mm, sen tröttnar killen han pratar med och kopplar honom till en kvinna. Längre fram i videon säger han istället att de kommer fylla tanken med Erdinger Weißbier under uppvisningen i Stockholm under hans Osterspaziergang.
Tror inte jag skrattat så mycket till någon av hans videos tidigare

https://www.youtube.com/watch?v=15rrRRxO_f0
Citera
2023-03-22, 15:21
Medlem
Raskaoverisens avatar
Ny video där han ringer upp BMW i Munchen
När han säger Erdinger weis beer som bränsle då ligger jag raklång i skratt
Citera
2023-03-22, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen

Han borde ha kört videosamtal! Då hade de nog tagit honom på allvar!
Senast redigerad av Mirko.Kostelic 2023-03-22 kl. 15:48.
Citera
2023-03-22, 15:53
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogs08
Ja om jag var säker på att den där träffen på Blå Krogen skulle bli av skulle jag lätt ta mig till Hallstavik, för som du säger det är nog ett roligt gäng att festa med trots allt

Nu har det kommit ut en ny video och det är ren komedi för den som kan lite tyska. Han ringer upp BMW i München, berättar att han och Fritjof utvecklat en motor som går på vatten, de börjar fråga om han har patent på den mm, sen tröttnar killen han pratar med och kopplar honom till en kvinna. Längre fram i videon säger han istället att de kommer fylla tanken med Erdinger Weißbier under uppvisningen i Stockholm under hans Osterspaziergang.
Tror inte jag skrattat så mycket till någon av hans videos tidigare

Nej, ja denna slog alla rekord det lustiga var att jag på förmiddagen undrade hur det skulle vara att höra Bert tala tyska. Om han skulle vara redigare då. Min tyska är knagglig men jag förstod det mesta och inte tusan var han klarare på något sätt. Tjejen ville förståeligt nog inte vidarekoppla honom. Märk - detta var hans första samtal till BMW! Det kommer alltså mer av denna vara
Senast redigerad av kubun 2023-03-22 kl. 15:56.
Citera
2023-03-22, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen

Jag höll också på att skratta ihjäl mig. Han är precis lika snurrig på tyska som på svenska. Att han slänger in svenska ord lite här och var är också fantastiskt roligt. Han är bra jävla snurrig...
Citera
2023-03-22, 16:29
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Han borde ha kört videosamtal! Då hade de nog tagit honom på allvar!
"Efter samtalet så låg säkert personalen på golvet i gapskratt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in