Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-09, 16:42
Medlem
swimmingpools avatar
Kan man ringa till Amazon för att få hjälp?
Citera
2023-01-09, 22:01
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Kan man ringa till Amazon för att få hjälp?
Jag beställer mest från den tyska sidan och de gånger något har krånglat har de hjälpt mig via chatt-funktionen på sidan, skrivit på engelska. Det har funkat över förväntan.
Citera
2023-01-09, 23:58
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Jag beställer mest från den tyska sidan och de gånger något har krånglat har de hjälpt mig via chatt-funktionen på sidan, skrivit på engelska. Det har funkat över förväntan.
Det gick att ringa såg jag sen.
Citera
2023-02-25, 19:15
Medlem
musttomtes avatar
Dom gör vad som helst för att sälja på Amazon.se - Detta är en Google annons hehe.

https://i.imgur.com/4vuBT1z.png
Citera
2023-03-11, 09:08
Medlem
Svenska Amazon måste ju ha alla AI-program o logaritmer som idag existerar:

Priset på en sketen säsongs-DVD av äldre TV-serie (DALLAS) åker upp och ner, dag för dag som rena aktien...
Tog chansen förra veckan att förvärva den för 380;- (Dagen innan kostade den över TUSENLAPPEN, dagen efter mitt köp ca 550;-).

Det måste ju pågå ständiga beräkningar (tillgång/efterfrågan) hos Amazon´s datasystem som ger dessa "dagskurser"; det är liknande trend på t ex vinylskivor på nypress med vissa artister.

Kommer verkligen ha skarpare priskoll på vissa kategorier och varugrupper i framtiden!
(Det är ingen bra PR för sajten om de manipulerar priser alltför mycket...)
Citera
2023-03-13, 14:24
Medlem
Rysk roulette att välja hemleverans från Amazon, fick UPS som leverantör så det paketet lär jag inte se den här månaden...
Citera
2023-03-15, 14:28
Medlem
Soperents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Rysk roulette att välja hemleverans från Amazon, fick UPS som leverantör så det paketet lär jag inte se den här månaden...
Haha, jag håller med. Fick jackpott med PostNord på båda mina paket nu. Gången innan det försvann två paket spårlöst när jag fick Bring vilket var väldigt irriterande och slösade min tid men kundtjänst var väldigt tillmötesgående måste jag säga.
Senast redigerad av Soperent 2023-03-15 kl. 14:35.
Citera
2023-03-27, 10:14
Medlem
wwrs avatar
Om jag själv köper en vara från England, USA eller Kina så måste jag betala 75 kronor i hanteringsavgift till Postnord.

Om jag köper samma vara via Amazon så betalar jag ingen avgift.

Stämmer det? Det låter som vansinne. Postnord gynnar Amazon. Jag blir tvungen att sponsra Amazon om jag handlar via andra företag.
Citera
2023-03-27, 17:02
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om jag själv köper en vara från England, USA eller Kina så måste jag betala 75 kronor i hanteringsavgift till Postnord.

Om jag köper samma vara via Amazon så betalar jag ingen avgift.

Stämmer det? Det låter som vansinne. Postnord gynnar Amazon. Jag blir tvungen att sponsra Amazon om jag handlar via andra företag.

Samma svar här som när du frågade i den andra tråden, något mer utvecklat: Många internationella e-handelsføretag hanterar importen in i landet själva till lokala hubs eller egna dotterbolag så att du som kund slipper betala separat før det då ditt pris är inklusive moms och hanteringskostnader vid inførsel.

Det är således inget unikt før Amazon.

(Läser du inte svar som du får? )
Citera
2023-03-27, 19:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Samma svar här som när du frågade i den andra tråden, något mer utvecklat: Många internationella e-handelsføretag hanterar importen in i landet själva till lokala hubs eller egna dotterbolag så att du som kund slipper betala separat før det då ditt pris är inklusive moms och hanteringskostnader vid inførsel.

Det är således inget unikt før Amazon.

(Läser du inte svar som du får? )
Det är naturligtvis fel av Postnord att gynna Amazon i förhållande till andra företag. Nu missgynnas ju små postorderföretag när Postnord lägger på en stor summa på varje paket för dem men inte för Amazon.

Storföretagen förenas för att slå ut små företag.
Citera
2023-03-27, 19:51
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är naturligtvis fel av Postnord att gynna Amazon i förhållande till andra företag. Nu missgynnas ju små postorderföretag när Postnord lägger på en stor summa på varje paket för dem men inte för Amazon.

Storföretagen förenas för att slå ut små företag.

Du menar att føretag som skickar førsändelser till dig från utanfør tullområdet EU missgynnas. De som verkar inom, eller har en agent inom, gør det inte i sin kontakt med dig.

Postnord eller andra brevbärare har bara att utføra det de är pålagda.

Vad är det du inte fattar?
Citera
2023-03-27, 19:56
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Du menar att føretag som skickar førsändelser till dig från utanfør tullområdet EU missgynnas. De som verkar inom, eller har en agent inom, gør det inte i sin kontakt med dig.

Postnord eller andra brevbärare har bara att utføra det de är pålagda.

Vad är det du inte fattar?
Det är helt vansinnigt att Postnord lägger på 75 kronor på paket som kommer från små försäljare medan det man köper via Amazon kommer utan avgift. Det snedvrider konkurrensen helt. Storföretagen har gått samman och tvingar in försäljarna under Amazon som deltar i att bilda oligopol.

Posthanteringen måste ha samma avgifter för små företag som för Amazon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in