2023-04-04, 15:45
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Er det TH som har vrt kjpt 800kg kokos, ftt det levert til BaMa i Oslo, for tappe politiet for resusjer? 800kg, det kan ikke vre noe vanlige Norske kriminelle dette, for s mye penger har dem ikke.. Kokos for nrmere 1 mrd (utsalgspris) som plutselig l p faren til RUs arbeidsplass.

Hehe, har tenkt tanken selv, at TH kanskje driver med dop i kulissene. Han omgir seg ihvertfall med
folk som passer godt inn i rollene som bde bakmenn og hndtlangere.

Nr det gjelder selve beslaget, s er det stort nok, men ikke enormt. Mye penger ja, men norske
kriminelle er ikke isolert fra omverdenen. Det er ikke sikkert bakmennene sitter i Norge.
Siden bruken har kt ganske kraftig her p berget, er det kanskje noen i f.eks. Tyskland som
har sett sitt snitt til kapre litt av markedet. Eventuelt kan dette vre en ny "flydroppsak" der
de involverte har blitt tipset om at det hele var en felle.
Citera
2023-04-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hehe, har tenkt tanken selv, at TH kanskje driver med dop i kulissene. Han omgir seg ihvertfall med
folk som passer godt inn i rollene som bde bakmenn og hndtlangere.

Nr det gjelder selve beslaget, s er det stort nok, men ikke enormt. Mye penger ja, men norske
kriminelle er ikke isolert fra omverdenen. Det er ikke sikkert bakmennene sitter i Norge.
Siden bruken har kt ganske kraftig her p berget, er det kanskje noen i f.eks. Tyskland som
har sett sitt snitt til kapre litt av markedet. Eventuelt kan dette vre en ny "flydroppsak" der
de involverte har blitt tipset om at det hele var en felle.

Var bare en tanke som suste forbi Litt snn alla, at PT og co stjal Munch, kun for ta kapasitet fra Nokas etterforskingen. Jeg liker det ikke, har tidligere kommentert at det ikke er mulig.. Men jeg fler litt p meg at "noen" i dette miljet rundt Nokas, kan sitte med svar p dette mysteriet. Vi ser koblinger inn, og ut fra Furuset mannen. NB, har ingen bevis for dette, bare en fornemmelse.

Uansett er det helt sprtt at 800kg kokos, av alle steder dukker opp p Bama`s kjlelager i Oslo

Jo, nesten ett tonn kokain er enormt, sett i Norsk skala.
Citera
2023-04-04, 17:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Var bare en tanke som suste forbi Litt snn alla, at PT og co stjal Munch, kun for ta kapasitet fra Nokas etterforskingen. Jeg liker det ikke, har tidligere kommentert at det ikke er mulig.. Men jeg fler litt p meg at "noen" i dette miljet rundt Nokas, kan sitte med svar p dette mysteriet. Vi ser koblinger inn, og ut fra Furuset mannen. NB, har ingen bevis for dette, bare en fornemmelse.

Uansett er det helt sprtt at 800kg kokos, av alle steder dukker opp p Bama`s kjlelager i Oslo

MWL er vel betegne som "i det miljet". Ransmiljet ble vel etterhvert mer fristet av krypto enn fysiske penger.
Tviler p at noen av dem har lagt hnd p AE, eller vet hvor hun ble av.

Ellers tror jeg ikke Bama-beslaget har noen direkte tilknytning til forsvinningen, men kan
kanskje vre noen i samme milj som PSS/MWL som har en rolle der.
Citera
2023-04-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ellers tror jeg ikke Bama-beslaget har noen direkte tilknytning til forsvinningen, men kan
kanskje vre noen i samme milj som PSS/MWL som har en rolle der.

Selvfgelig helt eni. Bare en konspirasjon fra min side.
Citera
2023-04-04, 21:04
Medlem
Citat:

Dette er veldig off topic.

Men det er veldig veldig mye mer der det kommer fra.

Citera
2023-04-04, 22:49
Medlem
Feigt av GM g ls p en helt forsvarsls eldre dame.
En dame som er svrt godt likt og vil det beste for alle.

Dette er jo en type kriminalitet som har veldig lav status.
Hvem er det som vil nedverdige seg til noe snt, mon tro.
Citera
2023-04-04, 23:21
Medlem
Nvm
Citera
2023-04-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Feigt av GM g ls p en helt forsvarsls eldre dame.
....
Har du en teori om grunnen til at GM valgte AE som BO, og har du en teori om at GM hadde flere alternative BO i tankene fr han valgte AE som BO?
Citat:
...Dette er jo en type kriminalitet som har veldig lav status.
Hvem er det som vil nedverdige seg til noe snt, mon tro.
Kanskje GM ikke tenker p dette i det hele tatt, dersom han feks fler seg trygg p at ingen fr vite at det er han som er GM?
Citat:
...Hvem er det som vil nedverdige seg til noe snt, mon tro.
Hva tror du om det?
Kan det hende at GM ble presset eller truet til utfre forbrytelsen?
Senast redigerad av z-z-z 2023-04-05 kl. 00:03.
Citera
2023-04-05, 11:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kan det hende at GM ble presset eller truet til utfre forbrytelsen?

Ikke helt utenkelig, nei.
MWL medvirket i 1999 til en bortfring p bakgrunn av at han hadde 50 000 i gjeld til kriminelle.
Citera
2023-04-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ikke helt utenkelig, nei.
MWL medvirket i 1999 til en bortfring p bakgrunn av at han hadde 50 000 i gjeld til kriminelle.

Tvilsomt om man kunne risikert forsvinningssaken p denne type pressmidler. Hva om gjeld var gjort opp fr 31. oktober 2018.

Forsvinningssaken ble som kjent planlagt over lengre tid og kan vanskelig bygge p at utenforstende er under kontinuerlig press.
Den eneste bindingen over tid vil vre av familir karakter eller andre nre forbindelser som ikke kommer seg ut av situasjonen.
Citera
2023-04-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
vg har utvist stor lojalitet og tillit. Avisa ser vel dette som en grusom hendelse og hper gm blir tatt. Hemmeligholdet i starten fr politiet ta p sin kappe. Vanskelig avveiing.

Det gjr og hper de nok. Og som skrevet fr, all kred til dem i dette. De har nok ogs hatt sine avveininger de har mttet gjre i dette.
Citera
2023-04-05, 12:36
Medlem
Citat:
Den eneste bindingen over tid vil vre av familir karakter eller andre nre forbindelser som ikke kommer seg ut av situasjonen.

Og her peker du nok p det som kan vre svaret p hvem som er involvert i dette drapet. Det var bare en mte gjre opp for, bidra i drapet p henne og til f henne ryddet ut av veien. Med mindre vi har enda en drapsmann i dette som mente hun fikk som fortjent.

At kriminelle skulle ha tatt dette oppdraget, tatt seg inn i boligen, dyttet og dratt henne rundt, stripset og kneblet henne, ribbet henne for klr og personlige eiendeler som ledd i en ydmykelse og annet, utsatt henne for grov vold, kvalt henne og slept henne naken til inngangsdren hvor hun s ble lempet inn i en bil og kjrt til et planlagt sted for henne faller p sin egen urimelighet. Ingen pengegjeld i verden fr noen til opptre p dette viset mot hele uskyldige. I et slikt scenario ville oppgjret vrt mellom innkrever og den avkrevde. Alternativt lst med et skudd i eget hode.
Ingen dna er heller funnet etter eventuelle slike i boligen.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-05 kl. 12:51. Anledning: Tillegger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in