2023-04-05, 12:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Tvilsomt om man kunne risikert forsvinningssaken p denne type pressmidler. Hva om gjeld var gjort opp fr 31. oktober 2018.

Forsvinningssaken ble som kjent planlagt over lengre tid og kan vanskelig bygge p at utenforstende er under kontinuerlig press.
Den eneste bindingen over tid vil vre av familir karakter eller andre nre forbindelser som ikke kommer seg ut av situasjonen.

Du har forsvidt et godt poeng. Jeg tenker dette mest i forhold til kryptorigget.
Hvordan forklare at PSS er siktet for medvirkning til drap mellom juni og forsvinningsdagen?
Ikke medvirkning til bortfring eller id-tyveri, men drap. Kan det vre en politi-finte for
kunne bruke KK p ham? Hans modus taler ikke for et vanntett opplegg eller sirlig planlegging.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
At kriminelle skulle ha tatt dette oppdraget, tatt seg inn i boligen, dyttet og dratt henne rundt, stripset og kneblet henne, ribbet henne for klr og personlige eiendeler som ledd i en ydmykelse og annet, utsatt henne for grov vold, kvalt henne og slept henne naken til inngangsdren hvor hun s ble lempet inn i en bil og kjrt til et planlagt sted for henne faller p sin egen urimelighet. Ingen pengegjeld i verden fr noen til opptre p dette viset. Ingen dna er heller funnet etter eventuelle slike i boligen.

Det virker utenkelig for normale ikke-kriminelle mennesker. Men man ser jo hva folk er i stand til gjre.
Grande-saken er ett eksempel. Det var ogs en sak i Trondheim der en forretningsmann ble lurt med
til et forlatt hus og torturert p svrt grov vis en hel natt.
Senast redigerad av Svartediket 2023-04-05 kl. 12:54.
Citera
2023-04-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det virker utenkelig for normale ikke-kriminelle mennesker. Men man ser jo hva folk er i stand til gjre.
Grande-saken er ett eksempel. Det var ogs en sak i Trondheim der en forretningsmann ble lurt med
til et forlatt hus og torturert p svrt grov vis en hel natt.

Her er en eldre kvinne oppskt p hylys dag i sin egen bolig og utsatt for ydmykelse og grove kriminelle handlinger. Det er ikke kjent at hun hadde noen fiender og ikke eide hun nla i veggen. Det er ikke avsatt dna fra fremmede GP i boligen. Tenker vi kan glemme bde Grande sak og torturerte forretningsmenn.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-05 kl. 13:14. Anledning: Tillegg
Citera
2023-04-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hva tror du om det?
Kan det hende at GM ble presset eller truet til utfre forbrytelsen?

Ikke umulig at det kan vre slik. Men jeg tror ogs at GM kan ha blitt tvunget til beg forbrytelsen fordi Anne m bli borte for enhver pris.
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-05 kl. 13:33.
Citera
2023-04-05, 13:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Her er en eldre kvinne oppskt p hylys dag i sin egen bolig og utsatt for ydmykelse og grove kriminelle handlinger. Det er ikke kjent at hun hadde noen fiender og ikke eide hun nla i veggen. Det er ikke avsatt dna fra fremmede GP i boligen. Tenker vi kan glemme bde Grande sak og torturerte forretningsmenn.

Hun hadde jo n fiende, da.
En fiende med "penger, og kontakter som kan f deg drept uten at jeg selv blir tatt for det".

Ble hun tatt p dagtid? Jeg vet ikke. To vitner indikerer at hun var i live frem til 9:16. Ble de truet?

Synes det er interessant dersom det var TEH som ble etterlyst p Twitter da TH slapp ut.
Hva var i sfall grunnen? Rmte han fra Tyrili for nske sin far velkommen hjem?
Eller hadde han andre grunner?

Jeg hper politiet er dyktige nok til lse dette. Men jeg har begynt tvile.
Citera
2023-04-05, 13:53
Medlem
Citat:
Hun hadde jo n fiende, da.
En fiende med "penger, og kontakter som kan f deg drept uten at jeg selv blir tatt for det".

Ble hun tatt p dagtid? Jeg vet ikke. To vitner indikerer at hun var i live frem til 9:16. Ble de truet?

Synes det er interessant dersom det var TEH som ble etterlyst p Twitter da TH slapp ut.
Hva var i sfall grunnen? Rmte han fra Tyrili for nske sin far velkommen hjem?
Eller hadde han andre grunner?

Jeg hper politiet er dyktige nok til lse dette. Men jeg har begynt tvile.

Ja med tanke p hennes skjebne er det klart hun hadde en eller flere fiender. Hjelper behver vel ikke ndvendigvis ha vrt hennes fiende snn i utgangspunktet.

Jeg tror TEH vet noe han burde dele. Slutte frykte. St opp for sin mor og tyranniet. Men det blir n bare noe jeg tror noe om. Jeg tror ogs, snn helt utenom saken, at han er en god klemmer. Og jeg tror han selv kunne trengt noen av dem i den situasjonen jeg tror han befinner seg i. Men hun som sikkert var raus med slike i den familien er som kjent dd og begravet.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-05 kl. 13:54. Anledning: Tillegg
Citera
2023-04-05, 14:06
Medlem
GM var opptatt av vaske spor i S4. Alt fra blodspor til andre avslrende avtrykk skulle bort. Dette m med andre ord ha vrt en del av planen for kunne villede politiet. Fjerning av ulike spor m GM ha tatt hyde for p forhnd i den nye gjennomtenkte planen. Da er det jo ganske rart at en som har planlagt lenge ikke hadde med seg helt ndvendig basisutstyr, som feks en enkel btte. Husets vaskebtte er forsvunnet med GM. En angivelig ukjent GM tok alts sjansen p at S4 hadde tilstrekkelig utstyr til en av de viktigste delene av planen, nemlig fjerning av spor. GM som var opptatt av ta ned risiko gjorde seg helt avhengig av at S4 hadde lett tilgjengelig vaskeutstyr for i det hele tatt kunne gjennomfre planen. Det virker mindre sannsynlig at en utenforstende og ukjent GM ville glemt snne ting etter ha planlagt i mnedsvis.
Citera
2023-04-05, 14:14
Medlem
Citat:
GM var opptatt av vaske spor i S4. Alt fra blodspor til andre avslrende avtrykk skulle bort. Dette m med andre ord ha vrt en del av planen for kunne villede politiet. Fjerning av ulike spor m GM ha tatt hyde for p forhnd i den nye gjennomtenkte planen. Da er det jo ganske rart at en som har planlagt lenge ikke hadde med seg helt ndvendig basisutstyr, som feks en enkel btte. Husets vaskebtte er forsvunnet med GM. En angivelig ukjent GM tok alts sjansen p at S4 hadde tilstrekkelig utstyr til en av de viktigste delene av planen, nemlig fjerning av spor. GM som var opptatt av ta ned risiko gjorde seg helt avhengig av at S4 hadde lett tilgjengelig vaskeutstyr for i det hele tatt kunne gjennomfre planen. Det virker mindre sannsynlig at en utenforstende og ukjent GM ville glemt snne ting etter ha planlagt i mnedsvis.
Citat:
En angivelig ukjent GM tok alts sjansen p at S4 hadde tilstrekkelig utstyr til en av de viktigste delene av planen, nemlig fjerning av spor. GM som var opptatt av ta ned risiko gjorde seg helt avhengig av at S4 hadde lett tilgjengelig vaskeutstyr for i det hele tatt kunne gjennomfre planen.
Hva vet du om det? GM kan vel ha hatt med seg en btte og annet vaskeutstyr og GM kan ha fjernet husets vaskebtte for kaste mistanke mot TH.
Citera
2023-04-05, 14:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja med tanke p hennes skjebne er det klart hun hadde en eller flere fiender. Hjelper behver vel ikke ndvendigvis ha vrt hennes fiende snn i utgangspunktet.

Jeg tror TEH vet noe han burde dele.
Slutte frykte. St opp for sin mor og tyranniet. Men det blir n bare noe jeg tror noe om. Jeg tror ogs, snn helt utenom saken, at han er en god klemmer. Og jeg tror han selv kunne trengt noen av dem i den situasjonen jeg tror han befinner seg i. Men hun som sikkert var raus med slike i den familien er som kjent dd og begravet.

Brukeren first.spring kan vel kontakte ham p messenger, slik hen gjorde med MZ.
Tydeligvis flink f folk i tale.

Forvrig synes jeg media burde skru opp aktiviteten rundt saken et par-tre hakk.
Man ser jo typisk at saker som fr blest og medietrykk blir prioritert opp av politiet.
Senast redigerad av Svartediket 2023-04-05 kl. 14:30.
Citera
2023-04-05, 14:28
Medlem
Citat:

Selv tror jeg en av gjerningspersonene ble opptatt av vaske etter at Fru Hagen stupte inn i trappa og bldde. Og at dette ikke ndvendigvis var en del av noen plan. At dna ikke var en frykt i dette snn i utgangspunktet. Men at blodsl etter henne i trappa frte til panikk hos noen.

Hvorfor ble ikke slepesporene fjernet? De er avslrende. Kan det skyldes drlig tid etter drapet hos den som drepte henne, at vaskebtta ikke var tilgjengelig for denne eller at den som drepte henne snn egentlig ikke brydde seg om hvorvidt dette kunne komme til se ut som et drap?
Har du selv et solid alibi og selv er bosatt i boligen s har du i grunnen ikke s mye frykte med tanke p ulike spor etter deg.

Verre blir det for eventuelt den som har avsatt dna, ikke har naturlig tilhold i boligen, kanskje ikke like solid alibi og som eventuelt forsvant med vaskebtta.
Citera
2023-04-05, 14:29
Medlem
Citat:
Brukeren first.spring kan vel kontakte ham p messenger, slik hen gjorde med MZ.
Tydeligvis flink f folk i tale.

Kontakte han i hvilket rende tenker du?
Citera
2023-04-05, 14:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Kontakte han i hvilket rende tenker du?

Sprre hva han synes om saken? Jeg tenker siden f.s var uredd nok til kontakte MZ
og attptil f ham til dele bde tanker og skjermdump av RU sine kryptogreier, s
burde det kanskje vre verd et forsk kontakte TEH. Han er jo tross alt blitt nevnt
et par ganger i denne trden i ymse sammenhenger.
Citera
2023-04-05, 14:39
Medlem
Citat:
Sprre hva han synes om saken? Jeg tenker siden f.s var uredd nok til kontakte MZ
og attptil f ham til dele bde tanker og skjermdump av RU sine kryptogreier, s
burde det kanskje vre verd et forsk kontakte TEH. Han er jo tross alt blitt nevnt
et par ganger i denne trden i ymse sammenhenger.

Kan ikke se at det skal komme noe godt ut av en slik henvendelse, men det kan vre jeg tar feil i det. Kanskje det har sine grunner at hen ikke kontakter TEH. TEH, om han skulle vite noe av viktighet, burde henvende seg der det fremmer hans egen og hans mor sak og hvor han blir gitt ndvendig beskyttelse dersom han frykter noe/noen.
Senast redigerad av Kokadu 2023-04-05 kl. 14:58. Anledning: Rettet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in