2023-04-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
ML introducerades för den amerikanska marknaden. Det är en stor bil, men har inte den bästa kvaliteten.

Vill du bli sedd, köp en G-klass. Undvik S-klass pga kostnader.

Vill du bli sedd som annat än en fattig förortsneger är ett tips att inte köpa en gammal Mercedes oavsett modellbeteckning.

FYI så slutade ML tillverkas 2015.
Citera
2023-04-15, 00:01
Medlem
Citat:
ML introducerades för den amerikanska marknaden. Det är en stor bil, men har inte den bästa kvaliteten.

Vadå finns det höga S-klass SUV;ar eller Jeep modeller, visste jag inte, men länka nån sån modell. Dom lär ju kosta flis som fan men jag vet ju att MB tar in beställningar så i princip kan man få vad man vill
Citera
2023-04-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Har den inte en massa elektronik som kommer skapa problem som det finns hos andra mercedes?

Vad ska du ha en Mercedes för då om det är ett problem med elektroniken? Ja en G klass kostar mer att serva än en M klass och och en S klass är dyrare än föregående. Sen kan det säkerligen skilja på vissa delar att byta ut, men står det failsafe mode kan det vara ett vanligt elektronikfel.
Citera
2023-04-15, 00:08
Medlem
Citat:

C-klassen tillverkades ju under några år i USA, jag har haft en sån, en C200 för länge sen. Den rostade som fan och jag lackade om den en gång och bytte lambda, då var den riktigt fin igen.
Citera
2023-04-15, 00:12
Medlem
Running_mans avatar
Citat:

Kvaliteten beror nog på att de allra flesta byggdes i USA på en rätt ny fabrik.

Håller med till 100%. G-class är nog ett bättre val. Andrahandsvärdet går inte heller att klaga på!
Citera
2023-04-15, 10:36
Medlem
volvo666s avatar
Citat:
Har du en själv eller?
se upp för rost på ML men också elfel och motorproblem minns inte vilken men någon modell var inte så bra då pratar vi ml från 2000-2005 tror det var V6an
Citera
2023-04-15, 20:41
Medlem
peterpanps avatar
Citat:

Varför ha en bil "för att bli sedd"?

Meningslöst.

S-klass är ju utmärkta bilar om de passar ens budget och man vill ha en fin motorvägsmaskin!
Citera
2023-04-15, 22:31
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Tänkte köpa en stor och imponerande bil som kommer göra alla skattebetalande cp-svenskar arga och avundsjuka när de ser den.

Jag undrar om ni har erfarenhet av Mercedes ML t.ex. ML 350 eller ML 270 är det en bil som ni skulle kunna rekommendera att köpa?

Byggs inte dessa i USA ?
Har för mig det Tuscaloosa .
När modellerna hette ML GL jag kan ha fel
Citera
2023-04-16, 13:24
Medlem
kaoriblasts avatar
Citat:
Tänkte köpa en stor och imponerande bil som kommer göra alla skattebetalande cp-svenskar arga och avundsjuka när de ser den.

Jag undrar om ni har erfarenhet av Mercedes ML t.ex. ML 350 eller ML 270 är det en bil som ni skulle kunna rekommendera att köpa?

350 och 270 är instegsmodeller med små motorer, ska du få någon som helst kukförlängning av en gammal Mercedes bör du satsa på att köpa en bil med V8 eller V12. Är det specifikt ML du tycker är schyssta så får du satsa på en ML63 eller ML55 om din budget är lite tight.
Citera
2023-04-16, 14:07
Medlem
Har ägt en ML 320 CDI i drygt 14 år och köpte den som ny. Underbar kärra för långfärd (= köra ned till Dubrovnik). Men små motorproblem irriterade faktiskt från första till sista dagen. Sålde den till en nyfiken granne till ett bra pris utan att ens behöva annonsera, så lättsåld är den tack och lov!
Citera
2023-04-16, 14:26
Medlem
Facades avatar
Justja för ingenting är fränare än att bränna runt i en SUV.
Glöm inte gummistövlarna när du kör den upp för trottoarkanten
Citera
2023-04-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Justja för ingenting är fränare än att bränna runt i en SUV.
Glöm inte gummistövlarna när du kör den upp för trottoarkanten

Gummistövlarna?

Poängen med bilen är att den ska ta mig över hål i gatan som finns här och se bättre ut än min nuvarande bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in