2023-04-15, 17:36
Medlem
tivolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vembryrsig-
Det borde vara förbjudet att skaffa barn när man inte tar hand om de barn som redan finns. Punkt slut.

Aa. Alltså J är typ mer klandervärd än P??
Säga vad man vill om P men hon tar fan hand om de hundra barn hon sätter till jorden.
Citera
2023-04-15, 17:47
Medlem
Håller med om veckohandlingarna. Tyckte också dom var kul och lite inspirerande!

Tänker inte ens svara ang lakan osv. Tycker det är extremt låg nivå 🤣

Ja P tar iaf hand om sina barn, mer än så vet vi inte dock. J tar inte ansvar för T.
Citera
2023-04-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majblomman0600
Känns som att nivån är ungefär lika låg från de som ska ”försvara” just nu. Kanske ni också borde blivit en fläck på lakanet?

Finns mkt att säga om P och i vissa aspekter är det bra att hennes beteende granskas och belys. Hon har under tio års tid lurat både följare och närstående på pengar och alltid har någon sopat banan åt henne när hon klantat sig socialt/ekonomisk. Backar man år tillbaka i arkivet finns det mkt man reagerat på genom åren. Det är fakta. Folk skulle aldrig reagera utan anledning.

+1!
Citera
2023-04-15, 17:51
Medlem
Sen handlar det inte om att vara missunsam. Det handlar om att man inte ska utnyttja sin "position" när man har många följare.
Som tex när P och Ls katt var sjuk och dom inte hade försäkring? Om jag inte minns fel. Så startade P själv en insamling för att få pengar till veterinären.
Sen bara nån dag senare tog de in på hotell osv.
Jamen hallå. Kom igen.
Detta är bara en grej.
Citera
2023-04-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie
Håller med om veckohandlingarna. Tyckte också dom var kul och lite inspirerande!

Ja P tar iaf hand om sina barn, mer än så vet vi inte dock. J tar inte ansvar för T.

J känns ju som en riktig konflikträdd mes i jämförelse med P. Undra när han ska orka ta tag i sina studier/jobb igen? Känns som P iaf försöker ta tag i livet igen medan J fortfarande står och trampar och gnäller på allt.
Citera
2023-04-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweediie

Men det är ju P som satt stopp för det sen att J mesar på det är helt galet. Jag hade valt mitt barn framför allt i hela världen, ingen alltså INGEN hade varit viktigare. P tycker inte om T och då ska han inte heller räknas in som deras barn utan enbart HANS vilket han i sin tur inte får träffa för jag tror att P är svartsjuk.
J är inte frisk som valt bort T! Är rena försummelsen som faktiskt räknas som barnmisshandel!
Citera
2023-04-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorken1234
Men det är ju P som satt stopp för det sen att J mesar på det är helt galet. Jag hade valt mitt barn framför allt i hela världen, ingen alltså INGEN hade varit viktigare. P tycker inte om T och då ska han inte heller räknas in som deras barn utan enbart HANS vilket han i sin tur inte får träffa för jag tror att P är svartsjuk.
J är inte frisk som valt bort T! Är rena försummelsen som faktiskt räknas som barnmisshandel!

Jag kommer aldrig förstå de föräldrar som väljer bort sina barn framför annat, speciellt inte för att man blir kär…det är så sjukt. Undrar hur T kommer känna när han blir äldre och förstår det… 😢
Citera
2023-04-17, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc
Jag kommer aldrig förstå de föräldrar som väljer bort sina barn framför annat, speciellt inte för att man blir kär…det är så sjukt. Undrar hur T kommer känna när han blir äldre och förstår det… 😢

Klart han kommer känna sig bortvald, kommer säkert känna sig oviktig för sin pappa. Tänk ändå vad J missar.. en helt underbar liten killes uppväxt. T kommer många gånger önska att J var med o kolla på sporter/uppvisningar osv....
Ett barn som blivit övergiviet pga att pappan valt kärlek ist kommer nog aldrig förstå, utan i sin tur välja bort honom i vuxen ålder. Verkar ju som på J att T kommer komma då.
Citera
2023-04-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorken1234

Men hur vet du att det verkligen är P som satt stopp för deras umgänge osv?
Kanske bara är J som är en riktig toffel och helt enkelt väljer P och hennes barn framför sitt eget? Men J följer ju efter P som en liten hundvalp😅
Citera
2023-04-17, 13:37
Medlem
tivolits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelisc

Exakt det här!! Är det äckligaste av allt i deras familj. Att dom, om det beror på J eller P kvittar det är lika sjukt oavsett, väljer bort Js barn.
Att T inte räknas som familj. Att J övergivit sin förstfödda. Att J engagerar sig i och tar hand om en annan kvinnas barn.
Jag kräks.
Citera
2023-04-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tivolit
Exakt det här!! Är det äckligaste av allt i deras familj. Att dom, om det beror på J eller P kvittar det är lika sjukt oavsett, väljer bort Js barn.
Att T inte räknas som familj. Att J övergivit sin förstfödda. Att J engagerar sig i och tar hand om en annan kvinnas barn.
Jag kräks.
+1! Kan för mitt liv inte förstå hur man kan överge sin förstfödda för ett nytt barn & liv med sin nya.
Mycket skit i den här tråden har spårat och gått över styr men kritiken mot J som ”pappa” till T är 100% befogad.
Citera
2023-04-17, 14:22
Medlem
Jag är en person som blev övergiven av en förälder som barn. Föräldern flyttade många mil bort till sin nya kärlek, hens barn och fick ytterligare flera barn väldigt snabbt och tätt.

Idag i vuxen ålder har vi kontakt, dock ingen bra. Jag har fortfarande varken förlåtit eller förstått att min förälder valde bort mig, valde någon annan framför mig. Valde syskon och ny kärlek, framför mig.

Visst att vi alla är olika. T kanske kommer förstå när han blir äldre. Det finns säkert många andra som vart med om samma som förlåtit och förstått, som i vuxen ålder har en bra relation till föräldern. Men jag kommer nog aldrig kunna förstå det. Än mindre sen jag fick egna barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in