2023-04-23, 14:11
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Det finns oräkneliga exempel på personer som dömts för hets mot folkgrupp för att t.ex. ha diskuterat olika folkgruppers IQ eller brottsmönster, eller judars påstådda beteenden i Västvärlden.

Om dessa personer i all välvilja endast velat diskutera en fråga som de tycker är värd att diskutera är det olyckligt att de blir straffade för det. Men du vet precis som jag att det inte är dessa personers intention.
Citera
2023-04-23, 14:16
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Den av judarna skapade massmördar-ideologin kommunismen som slaktat miljoner människor världen runt talas det inte så mycket om. Kommunismen är mästare i att förbjuda åsikter. Tack Riksdagen.
Femtio år av mörker väntar Europa när diktaturen sakta men säkert blir starkare och starkare.

Ibland är judarna skapare av kommunismen och ibland är de klåfingriga kapitalister och globalister. Det där hänger inte riktigt ihop för mig.

I övrigt håller jag med om att kommunism är en mörk, auktoritär massmördarideologi. Men den påhejas av fler än judar.

Att västvärlden går mot en auktoritär riktning och att vänstern är ansvariga för det är min uppfattning. Det diffusa begreppet hat används som argument för att begränsa yttrandefrihet. Klasskampen har ersatts av identitetskamp där slagord som rasism och sexism används för att införa auktoritär kontroll och begränsa frihet.
Senast redigerad av AndersPersson99 2023-04-23 kl. 14:19. Anledning: rättning
Citera
2023-04-23, 14:40
Medlem
Vad är "förneka"? Ifrågasätta dödstalen? Ifrågasätta gasning i vissa läger? Forska i ämnet i överhuvudtaget?
Citera
2023-04-23, 14:50
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Vad är "förneka"? Ifrågasätta dödstalen? Ifrågasätta gasning i vissa läger? Forska i ämnet i överhuvudtaget?

Om man är osäker kan man ju avstå att diskutera om förintelsen är överdriven. Ganska lätt. Undvik att säga neger, undvik att säga hora, undvik att säga att förintelsen är en bluff.
Citera
2023-04-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Det där var så dumt att det knappt är värt att bemöta. I alla för alla som känner till att åsiktsfrihet innebär rätten för varje individ att fritt ge uttryck för sina åsikter.

Visst är det märkligt att det nästan alltid är de mest sturska och framåtlutade, som gör de största magplasken?

Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Men dumfan, läs på vad åsiktsfrihet innebär, innan du drar fram mer ur ditt eget arsle!!

Ja jag formulerade mig dåligt där, det medger jag.

Men min andemening är att vem som helst får ha vilka åsikter som helst. Alltså är det inte åsikter i sig som dessa lagar styr, utan om och hur dessa får uttryckas. Man kan alltså inte i lag förbjuda vad individer får tycka och tänka, åsikt alltså. Däremot kan man i lag förbjuda hur dessa kan eller för utryckas.

Oavsett vilket så kan man aldrig ha helt fritt vad gäller vare sig åsiktsfrihet och yttrandefrihet, det kommer alltid att behövas vissa gränser lagar och regler.

Att dessa lagar mot förnekelse av div folkmord som förintelsen över huvud taget existerar beror på att vissa helt enkelt beter sig som svin mot andra.
Citera
2023-04-23, 14:53
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Vilka mer händelser kommer att bli förbjudna att förneka?

Alexanders förstörelse av Thebes? Roms förintande av Kartago?

Vart kommer gränsen att dras?

Vad får man förneka och vad inte?

Lagen handlar väl främst om att slicka röv på judiska lobbyister, känns kontraproduktivt att lagstifta men det görs ju i flera andra länder.
Judarnas mord på Jesus borde bli olagligt att förneka.
Citera
2023-04-23, 14:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det har ju att göra med hur man har "diskuterat" de ämnen du raljerar om.
Hur ska man dra gränsen kring vilka ord och formuleringar som får användas?
Citera
2023-04-23, 14:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Om man är osäker kan man ju avstå att diskutera om förintelsen är överdriven. Ganska lätt. Undvik att säga neger, undvik att säga hora, undvik att säga att förintelsen är en bluff.

Mycket konstig inställning. Det är väl just om man är osäker som det finns anledning att ifrågasätta sådant som ställs upp som ovedersägliga sanningar.

Det andra tjafset om olika ord du tar upp är ju bara ett bevis för att du inte fattar någonting. Till och med den föreslagna lagändringen tar fasta på att det inte är förnekandet (eller orden för att dra en parallell till dina dumheter) i sig som är det upplevda problemet. Det är intentionen och sådan ska bedömas till sin helhet, inte genom dina korkade förslag.
Citera
2023-04-23, 15:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98

Perfekt.

Ett samhälle ”där det inte är förbjudet, skall man ändå utgå ifrån att det är förbjudet” låter som en riktigt trevlig id’e.
Citera
2023-04-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om dessa personer i all välvilja endast velat diskutera en fråga som de tycker är värd att diskutera är det olyckligt att de blir straffade för det. Men du vet precis som jag att det inte är dessa personers intention.

Vad vet du om folks intentioner?

Och vad definerar du som välvilligt? Vilka kriterier måste uppfyllas.

Så här är det: vi dramatiskt olika utfall när det gäller allt möjligt, t.ex brottsutövare.

Det är inget som kan förnekas och det är något alla egentligen vet om.

Så därmed så behöver samhället en rationell orsak varför vi har sådana skillnader när det gäller t.ex utfall av brottsbenägenhet. Och det har vi! Orsakerna kallas diskriminering, socioekonomiska orsaker, institutionell rasism och bla bla bla.

Problemet med det förutom att det stämmer uppenbarligen inte, samt vi har en utspårad anarkistisk brottslighet som konsekvens

Och sedan läggs ändå skulden tillbaka på svenskarna. Jag ser det som moraliskt fel helt enkelt. Det är förtryck. Det är inte rimligt på något plan. Och ja, jag drivs av välvilja att det är inte är rimligt för min dotter ska växa upp i ett sådant samhälle där hon ska indoktrineras till att känna ansvar för andra gruppers brottsbenägenhet.

Du får förklara för mig hur det är moraliskt försvarbart när t.ex svenska brottsoffer, individer som utsatts för förnedringsvåld, åker dit för hmf när de antingen klagat på våldet eller reagerat med en handgest i rättsal då brottsutövarna skrattat åt dem.

Hur är det här välvilligt eller moraliskt försvarbart? Det är det inte, det här är ett djupt orättvist samhälle som i grunden är misantropiskt.
Senast redigerad av JuliusEbola 2023-04-23 kl. 15:13.
Citera
2023-04-23, 15:09
Avstängd
Citat:

Förintelseförnekare är idioter, men lagar mot "tankebrott" är i princip lika fascistiska som det förintelseförnekarna står för.
Citera
2023-04-23, 15:09
Medlem
laxkaviars avatar
Citat:
Ja det kan man såklart säga om alla lagar.

Drar du alla lagar över samma kam?

Det handlar om ord och inte bankrån. Något som ska kunna stävjas genom god uppfostran istället för att inskränka på människors yttrandefrihet. Särskilt man vet lagen utformades för att skydda det så kallade utvalda folket som ser oss som boskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in