Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Om dessa personer i all välvilja endast velat diskutera en fråga som de tycker är värd att diskutera är det olyckligt att de blir straffade för det. Men du vet precis som jag att det inte är dessa personers intention.
Vad vet du om folks intentioner?
Och vad definerar du som välvilligt? Vilka kriterier måste uppfyllas.
Så här är det: vi dramatiskt olika utfall när det gäller allt möjligt, t.ex brottsutövare.
Det är inget som kan förnekas och det är något alla egentligen vet om.
Så därmed så behöver samhället en rationell orsak varför vi har sådana skillnader när det gäller t.ex utfall av brottsbenägenhet. Och det har vi! Orsakerna kallas diskriminering, socioekonomiska orsaker, institutionell rasism och bla bla bla.
Problemet med det förutom att det stämmer uppenbarligen inte, samt vi har en utspårad anarkistisk brottslighet som konsekvens
Och sedan läggs ändå skulden tillbaka på svenskarna. Jag ser det som moraliskt fel helt enkelt. Det är förtryck. Det är inte rimligt på något plan. Och ja, jag drivs av välvilja att det är inte är rimligt för min dotter ska växa upp i ett sådant samhälle där hon ska indoktrineras till att känna ansvar för andra gruppers brottsbenägenhet.
Du får förklara för mig hur det är moraliskt försvarbart när t.ex svenska brottsoffer, individer som utsatts för förnedringsvåld, åker dit för hmf när de antingen klagat på våldet eller reagerat med en handgest i rättsal då brottsutövarna skrattat åt dem.
Hur är det här välvilligt eller moraliskt försvarbart? Det är det inte, det här är ett djupt orättvist samhälle som i grunden är misantropiskt.