Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-24, 00:42
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Dom flesta brukar inte tro att dom har byggt en evighetsmaskin som kommer att lösa världens alla energiproblem,
en evighetsmaskin som har hållits hemlig för oss, trots att den är känd sedan länge, och även dokumenterat inte fungerar.

Dom flesta brukar inte tro att dom egenhändigt kan avsluta Ukraina-kriget genom att snacka med sin kompis Putin.

Dom flesta brukar inte tro att dom är världens bästa allt möjligt.

Osv, osv, osv

Det är synd om Mört-Bert.

Det verkar vara en utbredd föreställning att alla som det är synd om är snälla,
och att man själv måste vara väldigt snäll mot dom, oavsett det mesta.
(Kanske har det med samariter och kristen tradition att göra?)

Men hur funkar det om den det är synd om ljuger, stjäl, bedrar,
beter sig som en skitstövel och är allmänt tokig?
Ska man inte få klandra och tillrättavisa en sådan person?

Var det en honungsburk han stal? Förvisso ett fruktansvärt brott.

Ljuger om vad? Fabulerar om GEETen, Putin, Wallenberg och barnhandel, ja det är osannolikt grovt förstås. Vad gäller stulna adoptivbarn är det dock konstaterat, och ja, flera regeringar har vetat om barnhandeln utan att agera.

Bedrar? Hurdå?

Beter sig allmänt tokigt, ja så gör ”tokiga” personer; varför klandra en människa för att hon är dysfunktionell? Har du direkt fått lida av Plötzes göranden och låtanden?

Schteppi bör tas om hand. Rebecca och Lisa skrek sig hesa om avlivning av häst och försäkringsbedrägeri; om de bryr sig om hunden, som de känner väl, borde de väl ta hand om den i det här kritiska läget?

E* Havregryn och socker, nu har dom inte ens det, men Plötze verkar tro att den kosten även passar för en hund. https://m.youtube.com/watch?v=293g_P...zDtnR6ZQ%3D%3D
Senast redigerad av skoputs 2023-05-24 kl. 00:58.
Citera
2023-05-24, 16:31
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
E* Havregryn och socker, nu har dom inte ens det, men Plötze verkar tro att den kosten även passar för en hund. https://m.youtube.com/watch?v=293g_P...zDtnR6ZQ%3D%3D
Mörten ser väldigt trött och sliten ut på den där korta videon. Han säger att han har (drygt?) 2 mil kvar till Östhammar och nyss ätit upp sin sista mat.

Detta för två dygn sedan; har inte hörts av sedan dess, så man undrar om något hänt. Har han slutligen blivit omhändertagen? (jag gissar att några människor som är bekanta med honom som t.ex dotter, exfru, Bild-Emil, Rebecka, polis och/eller soc i Norrtälje, följer hans förehavanden och kanske slutligen ingripit). Eller har han tvingats nödslakta hunden?
Citera
2023-05-24, 19:01
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Schteppi bör tas om hand. Rebecca och Lisa skrek sig hesa om avlivning av häst och försäkringsbedrägeri; om de bryr sig om hunden, som de känner väl, borde de väl ta hand om den i det här kritiska läget?

Jo, det är märkligt att de inte reagerar över Schteppi. De kanske inte lägre följer Plötze på YT (vad vet jag). Kan man meddela de på något sätt att de borde checka upp Schteppi, och eventuellt ta hand om hunden ifrån Peter?
Citera
2023-05-24, 21:00
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jo, det är märkligt att de inte reagerar över Schteppi. De kanske inte lägre följer Plötze på YT (vad vet jag). Kan man meddela de på något sätt att de borde checka upp Schteppi, och eventuellt ta hand om hunden ifrån Peter?

Jag misstänker att Rebecca inte bryr sig det minsta om Tysken. Inte så konstigt egentligen, han är ju bara kompisen Lisas märkliga pappa. Om Lisa själv har någon kontakt med sin pappa vet man väl inget om? Jag har lite svårt att tänka mig att det finns någon anhörig som verkligen bryr sig om honom (av förklarliga skäl).
Citera
2023-05-24, 21:01
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Mörten ser väldigt trött och sliten ut på den där korta videon. Han säger att han har (drygt?) 2 mil kvar till Östhammar och nyss ätit upp sin sista mat.

Detta för två dygn sedan; har inte hörts av sedan dess, så man undrar om något hänt. Har han slutligen blivit omhändertagen? (jag gissar att några människor som är bekanta med honom som t.ex dotter, exfru, Bild-Emil, Rebecka, polis och/eller soc i Norrtälje, följer hans förehavanden och kanske slutligen ingripit). Eller har han tvingats nödslakta hunden?

Peter har ej postat nån video på 2 dygn.
Vad har hänt?
Citera
2023-05-24, 21:12
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Peter har ej postat nån video på 2 dygn.
Vad har hänt?

Kan ju vara allt mellan strömlös dator/mobil och kollaps p g a värme och undernäring.

Jag misstänker dock att om han kommer på fötter igen så kommer han att publicera videor igen. Jag tror att han gillar uppmärksamheten.
Citera
2023-05-24, 21:25
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag misstänker att Rebecca inte bryr sig det minsta om Tysken.
Mkt möjligt, men hon verkade mån om djuret på Doghouse-tiden. Långa skogspromenader med infantilt och osammanhängande "filosoferande", så man kan kanske tänka sig att hon skulle reagera på hundens nuvarande situation om hon var medveten om läget.
Citera
2023-05-25, 12:40
Medlem
Sonny00s avatar
Ny video: https://youtu.be/QACjsclbooQ

Det låter som om han säger att han befinner sig i Lindesberg! Måste vara fel eller så finns det någon liten ort med det namnet i Roslagen också. Hans försök att lösa in matkupongerna på ”Konsum” i Östhammar misslyckades tydligen första gången, men han ska göra ett nytt försök.

Allt kretsar nu kring överlevnad. Detta blir bara sorgligare och sorgligare för varje ny video.

Jo, en god nyhet var att han hade fått en keps av snälla människor.
Citera
2023-05-25, 12:58
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Mkt möjligt, men hon verkade mån om djuret på Doghouse-tiden. Långa skogspromenader med infantilt och osammanhängande "filosoferande", så man kan kanske tänka sig att hon skulle reagera på hundens nuvarande situation om hon var medveten om läget.

Jo, det är sjukt att dessa "djurvänner", som bråkade så mycket om att en sjuk häst inte kunde avlivas av en veterinär på ett skonsamt sätt, totalt skiter i att deras hund lider och plågas till döds av svält.

Dj-kla hycklare vill jag säga till både Lisa och Rebecka!
Citera
2023-05-25, 13:03
Medlem
Kan han blandat ihop det? I närheten av Östhammar finns Lindersvik och Gustavsberg = Lindersbergs strand . Det finns ju en del vatten i närheten?
Citera
2023-05-25, 13:06
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Ny video: https://youtu.be/QACjsclbooQ

Det låter som om han säger att han befinner sig i Lindesberg! Måste vara fel eller så finns det någon liten ort med det namnet i Roslagen också. Hans försök att lösa in matkupongerna på ”Konsum” i Östhammar misslyckades tydligen första gången, men han ska göra ett nytt försök.

Allt kretsar nu kring överlevnad. Detta blir bara sorgligare och sorgligare för varje ny video.

Jo, en god nyhet var att han hade fått en keps av snälla människor.
Herregud så trött och sliten han verkar och det där med kupongerna har jag tvekat till hela tiden, d v s de är väl, typ, rabatt om man handlar något annat eller för en viss summa och inte bara för att hämta ut gratis mat som han verkade tro?
Citera
2023-05-25, 13:09
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jo, det är sjukt att dessa "djurvänner", som bråkade så mycket om att en sjuk häst inte kunde avlivas av en veterinär på ett skonsamt sätt, totalt skiter i att deras hund lider och plågas till döds av svält.

Dj-kla hycklare vill jag säga till både Lisa och Rebecka!
Då kanske du kan berätta för oss om Lisa ens får/kan hålla koll på pappa eller dylikt med tanke på hennes situation och även om det låter udda 2023 så kanske Rebecka väljer att inte följa honom alls i sociala medier...

Men absolut, visst är det oerhört tragiskt om han drar med sig Steppi i fallet. Hade Peter vett och sans så borde han lämna honom ifrån sig.
Senast redigerad av Marmoth 2023-05-25 kl. 13:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in