Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-27, 15:53
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Det man måste eller bör göra är att lämna den ”verkligheten” media är ett vapen och har utvecklats under lång tid.

Dom vet redan beteendemönster och våra värsta rädslor etc. Dom har studerat detta länge och väl.

Ta allting man ser på TV som icke realitet så blir det nog bra. Dom har även frekvenser kan man säga som ändrar beteende i människor, skapar en hel del oreda.

Dom håller på med en hel del farliga saker och vi kommer att få se detta.

Mitt råd är att stänga av Tvn och inte lita på politiker. Vet man att det bara är icke verklighet går det bra. Ja är dock lite orolig för hur dom kontrollerar via frekvenser framöver.

Ja det bästa är att lära sig att inte lita på någonting. Ganska så omgående. Otroligt många människor kommer att bli lurade nu den närmaste tiden framöver.
Citera
2023-05-27, 15:56
Avstängd
DevilsDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Ja det bästa är att lära sig att inte lita på någonting. Ganska så omgående. Otroligt många människor kommer att bli lurade nu den närmaste tiden framöver.

Vet vad som attackerar dig och hur. Ja det kommer många att bli, helt korrekt.
Citera
2023-05-27, 16:33
Medlem
Citat:

Undrar när första rättsliga ärendet dyker upp där försvaret är att det var AI-genererat och det måste tas som ett legitimt försvar och det kommer samtidigt kanske inte gå att utreda om det var AI-genererat eller inte för vi saknar förmågan att särskilja

Teknik måste tas fram i samma takt som kan särskilja på det från "verklighet" till 100% felfritt
Citera
2023-05-27, 16:39
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Undrar när första rättsliga ärendet dyker upp där försvaret är att det var AI-genererat och det måste tas som ett legitimt försvar och det kommer samtidigt kanske inte gå att utreda om det var AI-genererat eller inte för vi saknar förmågan att särskilja

Teknik måste tas fram i samma takt som kan särskilja på det från "verklighet" till 100% felfritt

Ja du, jag har funderat över dessa saker också. Vad händer med "bildbevis" och liknande saker? Propaganda, utpressning etc. Vi går en spännande framtid till mötes. Förmodligen kommer det i slutändan krävas ID för att använda internet. Jag ser inte hur politiker skulle kunna hinna få ordning på det här.
Citera
2023-05-27, 16:43
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av concensus
Som rubriken lyder.
Är Morgan Freeman skapad via AI?
Är Morgan Freemans röst skapad av AI?
Vad är AI i klippet?
Varför tycker så många i kommentarerna att klippet är helt enastående och häpnadsväckande?

Se klippet i länken nedan
https://www.youtube.com/watch?v=F4G6GNFz0O8

Tips till TS att titta på för att lära sig mer om tekniken.

We Interviewed Deepfake Tom Cruise
https://www.youtube.com/watch?v=jnNQEiPs5r0
Citera
2023-05-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ja du, jag har funderat över dessa saker också. Vad händer med "bildbevis" och liknande saker? Propaganda, utpressning etc. Vi går en spännande framtid till mötes. Förmodligen kommer det i slutändan krävas ID för att använda internet. Jag ser inte hur politiker skulle kunna hinna få ordning på det här.

"Misinformations"-kriget har redan börjat utan sådana här verklighetstrogna förfalskningar dessutom. Vi har sett att det räcker med bottar på sociala medier och liknande och halva västvärlden ställer sig själva upp och ned.
Citera
2023-05-27, 16:51
Medlem
Citat:

Går nog mer och mer mot ett totalt övervakningssamhälle där allt och alla måste övervakas i detalj. Och ärligt talat så är jag inte alls säker på om det är en så fasansfullt dålig idé trots att listan över problem och brister med ett sådant system är längre än en WT-kärings Ullaredskvitto.
Citera
2023-05-27, 16:55
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nugattimackan
Det lät ju inte ens som Freeman... hallå....

Tack! då är vi två som faktiskt uppfattade de hela så.
Rösten kanske var likt i ton men han pratar inte på de sättet alls.
Kändes som en väldigt dålig imitatör.
Citera
2023-05-27, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ja du tänker på hologram som en 3d bild i rörelse.

Det kommer sen till mobiler, den du pratar med blir ett hologram.
”Help me, Obi-wan Kenobi. You are my only hope.”.
Citera
2023-05-27, 18:14
Medlem
swebarbs avatar
Ja detta är faran med AI och skapa desinformation, det krävs inte mycket för att lura människor att det där skulle vara den riktiga morgan freeman, skulle man visa ett sånt klipp skulle nog dom flesta gå på det och tro det är den riktiga, inte alls svårt lura hjärnan se det man vill se.
Citera
2023-05-27, 18:31
Medlem
nej tydligt datagjord, dålig ai faktiskt
Citera
2023-05-27, 20:20
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
nej tydligt datagjord, dålig ai faktiskt

Hade du sett att det var fake om den dök upp i flödet helt random?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in