Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Läs Dan Korns bok om Kejneaffären, han påvisar att hela debatten om röttsröta endast var konspirationer i stil med debatten om Sveriges sammanbrott som idag, det var människor vars syfte var att skrämma befolkningen som skapade olika myter och Kejne var starkt inne i hela den mytvärlden.
Det mesta är osant om det som idag sägs om det mesta, allt som idag står om Kejnes död är enbart mytbildning, han obducerades och begravdes och dog en naturlig död.
Däremot så var Kejne vad man kan kalla idag en samvetes aktivist, en man som menade väl och ville gott och drog sig inte för lögner att nå sina mål, och det är likadant idag med dagens PK:ister, deras goda arbete skadar i stället samhället och är en av orsakerna till att både antalet Nazister och framgångarna för SD ökar, de skapar polarisering utan att de fattar det, precis som Kejne och hans anhang gjorde.
Jag kände inte till Kejneaffären förrän nu. Jag såg att det gjorts en berättelse åt Storytel om fallet.
Galli (själv homosexuell) menar sig visst kunna avfärda några myter?!?
” Hur ramlade du över den här storyn?
– Kejneaffären skakade om hela Sverige och ledde till fler än tjugo statliga utredningar och att en minister avgick. Hela Sverige var upptaget med ”homosexligan som styrde Sverige”, som det hette. Det var full-blown bögpanik.
När jag fick höra talas om det här visste jag att jag måste göra något med det, för även om det har berättats tidigare har det nästan alltid blivit fel – samma myter fortsätter att överleva och spridas i nya skepnader.”
Han fick inte intervjua Dan Korn:
” En intervju jag inte fick till men verkligen hade velat göra är med Dan Korn, som skrivit den absolut bästa boken om Kejneaffären.”
https://www.qx.se/noje/261002/erik-g...lown-bogpanik/
Jag vet inte något om varför Dan Korn inte ville ställa upp på en intervju. Jag funderar på om Dan Korn möjligen tyckte att Gallis dokumentär verkade ytlig och hafsig jämfört med den bok han själv skrivit. Men det är alltså bara spekulation från min sida.