Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-01, 11:59
Medlem
Ambityps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Problemet r ju att PK-media framstller kosovoalbaner som offer och serber som onda. Sanningen r ju att mnga serber bodde i dessa omrden men trakasserades grovt av kosovoalbaner (som ju inte r albaner, utan inavlade turkttlingar med hederskultur som lever ett liv som inte s lite pminner om zigenarkultur). Bsta vore ju att transportera kosovoalbaner till norra irak eller en liknande soptipp.

Etnisk resning allts. Lter som ett frscht koncept 2023. Hej Fascist!!
Citera
2023-06-01, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12
Serber r envisa dliga frlorare. Ett bra exempel r nr Serbien frlorade p VM mot Schweiz dr en albansk spelare avgjorde vinsten fr Schweiz. S hoppade alla serbiska spelare p honom.

Det r serberna som attackerar fredsstyrkan Kfor fr bara ngra dagar sedan. Det r Serbien som har haft 2 masskjutningar senaste mnaden. Det r serber som startat 3 krig i Balkan, drfr blev de bombade av Nato.
Det r serber som gjorde vrsta folkmordet p bosnier sedan andra vrldskriget. Det r serber som ddar Anna-lind svenska politikern. Det r Serbiens vapen som kriminella i Sverige skjuter ihjl varandra med.

Men jag vet ni r arga fr Ryssland ker p stryck. Svara och kom med ngra nya lgner. Kommer inte ens lsa nd.

Serber r envisa dliga frlorare. Ett bra exempel r nr Serbien frlorade p VM mot Schweiz dr en albansk spelare avgjorde vinsten fr Schweiz. S hoppade alla serbiska spelare p honom.

Fast nu har du nog lite fel?!
Det den spelaren gjorde var att han gjorde rn-tecknet vilket ingr i Albaniens flagga.
Han och Schweiz landslag fick en varning fr detta.

Det r serberna som attackerar fredsstyrkan Kfor fr bara ngra dagar sedan.
Nja det r bde serber men ven Kosovo poliser, men visst mestadels serber.

Det r serber som startat 3 krig i Balkan, drfr blev de bombade av Nato
Det ligger nog vldigt mycket under ytan som vi inte frstr.
Men att USA var med och utlste kriget r nog de flesta verens om
Att dom bombade var fr att tysta ner serberna och f dom att lyda.
Dom behvde ven en bas i Balkan med.

Det r serber som ddar Anna-lind svenska politikern
Vafan har detta med Serbien att gra?
Killen m vara drifrn ursprungligen men har inget med landet att gra.
Hr r det svenska sjukvrdssystemet som r helt fuckat d han skte hjlp flera gnger men dom bara viftade bort allt.

Det r Serbiens vapen som kriminella i Sverige skjuter ihjl varandra med.
Nja det dr stmmer nog inte heller.
Visserligen s r Serbien en av de lnder dr mycket vapen finns (om inte mest mer capita) men dom tillverkar ju inga vapen utan det sljs p svarta marknaden.
Och vnta nu nr alla vapen som inte kommit fram till Ukraina slpps loss.
Citera
2023-06-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag fljde inte detta d s jag frgar bara.

r det inte mjligt att Lewinsky-affren konstruerats fr att frska frklara hur USA stter NATO i krig utan att varken ngot medlemsland blivit angripet eller FN stder kriget? Det kom ju t.o.m. ut en film om detta (Wag the Dog) innan det intrffade!

Jag r inte sker p tidsrelationen, men r inte detta mjligt. Jag vill helst bara ha svar p om detta r mjligt tidsmssigt och om dessa fakta stmmer. Huruvida det r troligt kan man skert bedma olika.

Du ser verkligen konspirationer i allt.
Men du fr grna fortstta skriva, det roar mig.

Det hade varit trevligt att f flja med dig p ett vardagligt besk hos ICA.
Om det finns ett nedsatt pris s hade det varit intressant med ditt resonemang.

Kan tnka mig olika scenario, varan r gammal eller frgiftad.

Vilket r det?
Frmodligen har du ett annat intressant svar?

Om Jugoslavien hade det rckt att vxa upp i Malm.
En av mnga anledningar att jag var emot invandringen sen ttio-talet.
Men det begriper inte du.
Du tror att det r Clintons Cigarr.
Citera
2023-06-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gp12

Det r serberna som attackerar fredsstyrkan Kfor fr bara ngra dagar sedan. Det r Serbien som har haft 2 masskjutningar senaste mnaden. Det r serber som startat 3 krig i Balkan, drfr blev de bombade av Nato.
Det r serber som gjorde vrsta folkmordet p bosnier sedan andra vrldskriget. Det r serber som ddar Anna-lind svenska politikern. Det r Serbiens vapen som kriminella i Sverige skjuter ihjl varandra med.

Men jag vet ni r arga fr Ryssland ker p stryck. Svara och kom med ngra nya lgner. Kommer inte ens lsa nd.
Det r albaner som fyller fngelsena i bde Grekland och UK till bristningsgrnsen.

Det r albaner som skt en 10 rig serbisk pojke i kosovo p den serbiska julafton detta r.

Det r albaner som fr svenska ministrar frn liberalerna att lgga sna hr kommentarer:

"uppenbarligen finns ngon tradition eller ngonting annat som gr att (kosovoalbaner) r mer bengna att snatta och stjla cyklar och tvtt" - Birgit Friggebo

Det r om albaner sna hr artiklar skrivs i Daylimail: "Albanian criminals in British jails 'cost taxpayers 57MILLION a year'

"Albania, a country of just 2.8 million people, makes up the largest proportion of foreign inmates in British jails, and Albanians are ten times more likely to be incarcerated than the average person in the UK."

https://www.google.com/amp/s/www.dai...tml?bshm=ncc/2

Och nu provocerar de fram oroligheter i kosovo.
Senast redigerad av Sanjati. 2023-06-01 kl. 13:26.
Citera
2023-06-01, 12:59
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jo Serbien r kanske inte ngra nglar, men Abaner har sttt fr mycket skit runtom i vrlden speciellt hr i sverige

Enda anledningen till att jag skulle ka till Kosovo r att f tillbaka min cykel !
Citera
2023-06-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanjati.
Det r albaner som fyller fngelsena i bde Grekland och UK till bristningsgrnsen.

https://www.google.com/amp/s/www.dai...tml?bshm=ncc/2

Du mste skilja p Albaner och Albaner....

Kosovoalbaner
Albaner ( frn landet Albanien, ven kallat rda albaner )
Citera
2023-06-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Du mste skilja p Albaner och Albaner....

Kosovoalbaner
Albaner ( frn landet Albanien, ven kallat rda albaner )
UK har frmst problem med albaner frn Albanien som tar sig dit illegalt med btar.
Citera
2023-06-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Enda anledningen till att jag skulle ka till Kosovo r att f tillbaka min cykel !
😂

Ngon som vet hur lget r nu i kosovo? Har premirministern tagit till sig av kritiken?
Senast redigerad av Sanjati. 2023-06-01 kl. 13:25.
Citera
2023-06-01, 13:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Du ser verkligen konspirationer i allt.
Men du fr grna fortstta skriva, det roar mig.

Det hade varit trevligt att f flja med dig p ett vardagligt besk hos ICA.
Om det finns ett nedsatt pris s hade det varit intressant med ditt resonemang.

Kan tnka mig olika scenario, varan r gammal eller frgiftad.

Vilket r det?
Frmodligen har du ett annat intressant svar?

Om Jugoslavien hade det rckt att vxa upp i Malm.
En av mnga anledningar att jag var emot invandringen sen ttio-talet.
Men det begriper inte du.
Du tror att det r Clintons Cigarr.
Det handlar inte om ICA eller om mig.

USA har allts bl.a. satt igng ett NATO-anfall mot ett annat land, utan att FN godknt eller att ngot NATO-land r angripet.

Om USA d kan frklara detta som att "presidenten hade en affr med en tjej" och skyla ver mediarapporteringen om kriget, s r det fullt mjligt att de valt detta alternativ.

Att bara kalla detta fr en "konspirationsteori" och tala om ICA gr inte detta samband omjligt.
Citat:
Wag the Dog is a 1997 American political satire black comedy film produced and directed by Barry Levinson and starring Dustin Hoffman and Robert De Niro.[1] The film centers on a spin doctor and a Hollywood producer who fabricate a war in Albania to distract voters from a presidential sex scandal. ...

Wag the Dog was released one month before the outbreak of the ClintonLewinsky scandal and the subsequent bombing of the Al-Shifa pharmaceutical factory in Sudan by the Clinton administration in August 1998, which prompted the media to draw comparisons between the film and reality.[3] The comparison was also made in December 1998 when the administration initiated a bombing campaign of Iraq during Clinton's impeachment trial over the ClintonLewinsky scandal.[4] It was made again in the spring of 1999 when the administration intervened in the Kosovo War and initiated a bombing campaign against Yugoslavia, which coincidentally, (see the plot, below), bordered Albania and contained ethnic Albanians.[5]
https://en.wikipedia.org/wiki/Wag_the_Dog

USA har mycket att sga till om p Balkan. Det ser vi nu med borgmstarna. Nr USA gr in militrt r det inte alls onaturligt om landet frsker f pressen att handla om presidenten och en tjej istllet.
Senast redigerad av wwr 2023-06-01 kl. 13:31.
Citera
2023-06-01, 13:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toast661

Fast nu har du nog lite fel?!
Det den spelaren gjorde var att han gjorde rn-tecknet vilket ingr i Albaniens flagga.
Han och Schweiz landslag fick en varning fr detta.

Det r serberna som attackerar fredsstyrkan Kfor fr bara ngra dagar sedan.
Nja det r bde serber men ven Kosovo poliser, men visst mestadels serber.

Det r serber som startat 3 krig i Balkan, drfr blev de bombade av Nato
Det ligger nog vldigt mycket under ytan som vi inte frstr.
Men att USA var med och utlste kriget r nog de flesta verens om
Att dom bombade var fr att tysta ner serberna och f dom att lyda.
Dom behvde ven en bas i Balkan med.

Det r serber som ddar Anna-lind svenska politikern

Vafan har detta med Serbien att gra?
Killen m vara drifrn ursprungligen men har inget med landet att gra.
Hr r det svenska sjukvrdssystemet som r helt fuckat d han skte hjlp flera gnger men dom bara viftade bort allt.

Det r Serbiens vapen som kriminella i Sverige skjuter ihjl varandra med.
Nja det dr stmmer nog inte heller.
Visserligen s r Serbien en av de lnder dr mycket vapen finns (om inte mest mer capita) men dom tillverkar ju inga vapen utan det sljs p svarta marknaden.
Och vnta nu nr alla vapen som inte kommit fram till Ukraina slpps loss.
Du gr inte ett s bra jobb p att motsga hans pstenden, det hade nog varit bttre om du hade ltit bli.

1. S du menar att fotbollsspelaren blev attackerad av mnga serber fr att han gjorde rn-tecknen och inte att han gjorde ml, och det gr det hela helt normalt?

2. Nr man attackerar ngon s fr man rkna med respons.

3. Ja det r serberna som har startat 3 krig fr att de ville ha tillbaka jugoslaven. Det gr att skylla mycket p USA men vad fan..

4. Det var en serb som ddade Anna lindh.... s enkelt r det bara.

5. Vad spelar det fr roll var de r tillverkade frn brjan? gp12 pong r att det r serber som smugglar in de frn sitt land till Sverige.

Egentligen r bde albaner och serber lite halvgalna. Vilket har sina frklarningar att de r uppvuxna under otrygga frhllanden, s egentligen r det en ganska larvigt lek som ni hller p med.

Vilket fall som helst s hnder inte sna hr saker om inte folk r onjda och knner sig orttvist behandlade p ntt stt.
Nu knner jag inte till alla detaljer men om 90 % av alla som bor i norra Kosovo r serber s tycker jag att Serbien kan f ta den i utbyte mot att de erknner resten av Kosovo som egen stat. Men det gissar jag att ingen av parterna vill?
Senast redigerad av AntonCermenius 2023-06-01 kl. 13:49.
Citera
2023-06-01, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Men Kosovo var en del av Serbien frn brjan och varit det sen urminnes tider.

Nej, Serbien ockuperade inte Kosovo, Kosovo har alltid varit en del av Serbien. Du hittar bara p din knarkalban.

Kosovo r inte synonymt med Albaner. Enda orsaken till att Kosovo r som det r idag r pga att Cinton ville bomba fr att dra uppmrksamhet frn sin sexskandal.

Jag vet att serberna r vertygade av sina egna lgner och dagens konflikt handlar om just det.

Ni manipuleras av era egna till att tro p det du sger. Jag frstr dig. Men det r inte sant. Tyvrr, fr er del det vill sga, men balkans historia r vl dokumenterad sedan antiken.
Citera
2023-06-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
USA bestmmer mycket undet ytan. Men nu skriver USA att de bett regeringen i Kosovo att flytta polisstyrkorna. S brukar inte diplomater uttrycka sig. Diplomater brukar respektera regeringars oberoende, i sina uttalanden. Det r en stark formulering. Om USA s bara sagt att de ansg att polisen borde frflyttas hade det varit starkt. USA visar att de kan g direkt in och detaljstyra en annan regering.

Jag vet inte om det var ett misstag i formuleringen eller om USA mer ppet vill visa att en annan regering bara r en marionett. De mste i vilket fall brja ge ngot till serberna om dessa skall pressas in i EU.

Tmligen omjligt att detaljstyra en annan regering. Eller, ja det hade dom ltt kunnat gra om det vore mjligt att f till en annan regering. Kosovos premirminister r den enda som sedan efter kriget njuter ver 50% av folkets std d han r orubblig i sin kamp mot korruption och i att strka Kosovos institutioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in