2023-06-04, 17:18
Medlem
hockexxs avatar
Jag har gjort det med de flesta partners. Nu kan man räkna antalet partner på två händer dock men jag har inte fått någon könssjukdom.Två partners har varit väldigt sträng med kondom dock och det är väl egentligen bra. Det är inte lika skönt dock, men närheten är viktigare än känslan på Petter-Nicklas oavsett så det är fortfarande mysigt Jag har testat mig några gånger och hittills är jag sjukdomsfri.
Citera
2023-06-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 502BadGateway
Nix, är absolut oskuld eller ung.

Glidmedel förstärker hela upplevelsen. Latexen kan jag hålla med om blir lite strävt. Men lixom känslan att det skulle bli bedövat upplevs inte i fittan.

Många tjejer vill bara ge sina killar en skönare upplevelse så de ”håller med” ok att kondom är sämre. Men vi pratar nu om tjejens enskilda upplevelse. Att det är en riktig dildo ger ingen skönare stimulering. Faktum är att vibrerande snoppar av plast är skönare.

Jag noterar din individuella åsikt.
Citera
2023-06-05, 18:07
Medlem
Gosifs avatar
Har aldrig använt kondom.. inga problem i 25 års tid… inte än så länge… finns inget värre än gummi, slaknar av att bara tänka på det
Citera
2023-06-05, 18:08
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Diskuterade med en kompis häromdagen om sex utan kondom.

Han sa att han knullar oskyddat med näst intill varje tjej han ligger med.

Han tyckte det var fullt normalt men när jag nämnde att jag läst att ca 30% av befolkningen bär på könsherpes stannade han upp och blev plötsligt väldigt orolig.

Ni som knullar oskyddat som kaniner är ni inte oroliga för denna sjukdom som ni sannolikt kommer få då man i grova drag kan säga att halva befolkningen i sexuell ålder har?

Jag är väldigt orolig för herpes då jag läst att man kan få hjärnskador av det.

Hur tänker ni?

Varför skulle könsherpes oroa dig mer än tex HIV?
Citera
2023-06-05, 18:09
Medlem
chiliislifes avatar
Könsherpes är inte ens farligt men jobbigt med sår på kuken.
Citera
2023-06-05, 18:13
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Varför skulle könsherpes oroa dig mer än tex HIV?

För att mellan 25-30% har skiten. Därav betydligt högre sannolikhet att dra på sig skiten.
Citera
2023-06-05, 18:14
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Könsherpes är inte ens farligt men jobbigt med sår på kuken.

Farligt om det skulle sabba ditt liv med psykiska problem samt framtida förhållanden som spricker.

Din eventuella fru kan smitta barnet vid förlossning och då är risken stor för hjärnskador på barnet.
Citera
2023-06-05, 18:16
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
För att mellan 25-30% har skiten. Därav betydligt högre sannolikhet att dra på sig skiten.
Kondylom har jag bland annat haft då jag knullade som värst, massor av brudar var det då... (1990-tal i Stockholms uteliv) Men herpes, inte vad jag vet. Men jag fattar vad du menar med procenten, bra svar.. du verkar smart.
Citera
2023-06-05, 18:18
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Farligt om det skulle sabba ditt liv med psykiska problem samt framtida förhållanden som spricker.

Din eventuella fru kan smitta barnet vid förlossning och då är risken stor för hjärnskador på barnet.
Men du, är det inte hjärnan, alltså Syfilis du pratar om nu?
Citera
2023-06-05, 18:22
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Men du, är det inte hjärnan, alltså Syfilis du pratar om nu?

Detta kan hända:

https://www.allas.se/relationer/elto...n-kvar/2598043
Citera
2023-06-05, 18:26
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Detta kan hända:

https://www.allas.se/relationer/elto...n-kvar/2598043
Ja det är allvarliga saker. Men kanske ändå relativt ovanligt? Känner till problemen med herpes. Generellt så håller jag med dig om att det är dumt att ha oskyddat sex, i alla fall om man har det med många och är synnerligen promiskuös. Jag har själv haft extremt många sexuella kontakter kvinnor men har nog klarat mig ganska hyfsat trots allt. Jag minns på 1990-talet då jag fick pensla min penis med frätande medel mot kondylom, jag var även uppe på sjukhuset och fick kondylom frysbehandkat direkt på kuken, det var vidrigt.
Citera
2023-06-07, 14:57
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Klamydia märks inte alltid att man har förens det är försent. Du kan dessutom bli steril av det. Ingen här som verkar tänka på att göra tjejen gravid?
Ansvaret att hon inte ska bli gravid ligger ju på killen lika mycket. Annars tolkar nog många tjejer det som att killen är helt ok med att bli pappa om det råkar bli så.

Detta. Om man är sexuellt aktiv och vill ha barn i framtiden bör man testa sig regelbundet (minst 2-3ggr/år). Även om man är monogam, kan man inte ta för givet att ens partner är det. En obehandlad klamydiainfektion kan på sikt ta sig till testiklarna. För kvinnor kan det resultera i ärrbildning som gör det svårt att bli gravid.

Sedan när det kommer till sex med kondom delar jag åsikten att det är värdelöst. Spelar ingen roll hur snygg tjejen är, det känns inte skönt alls. Jag avstår faktiskt hellre sex än att ha sex med kondom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in