Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-11, 22:19
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
Skitsnack, ej styrkt av någon seriös källa. Han är inte misstänkt för terrorbrott, vilket skulle varit fallet om det fanns misstanke om islamistiskt motiv.

Det skulle finnas även om han var kristen likt ikea-huggaren. Religionen avgör inte om det är terrorbrott eller inte, utan uppsåtet. Allah akbar ropar dom ju förfan om dom är glada med i sina skitländer.
Citera
2023-05-11, 22:21
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeoMeoSeo
Det var en Somalier som skrek "Allah Akbar" när han initialt pushkickade iväg killen med kniv från flickan. Då hoppar 2 andra ungdomar och sparkar iväg honom så han tappar kniven. Därefter flyger den numera kändis Marockanen in och brottar ned gärningsmannen. Jag var på plats hade lunchat med en vän från jobbet. Iraniern skrek inga slagord alls.

När poliserna anlände skrek de "BACKA, BACKA", vilket under pågående brott av vissa kan uppfattas som annat.

Kände att detta var såpass allvarligt att reda ut en gång för alla för att få tyst på konspirationen att denna Iranier var någon form av Ismamist, så att jag använder mitt första och kanske enda inlägg för detta.

Iraniern skrek INTE "Allahu Akbar". Jag och min vän är vittne om detta.

Hoppad detta är klart nu? Vill ni djupdyka så kan ni kontakta Marockanen som vill jobba som väktare (vilket han bör) för vidare vittnen om detta stämmer.

Släpp den bollen nu

Tack och bra kämpat, men finns många konton här inne som önskar annat.
Citera
2023-05-30, 22:25
Medlem
jimmythegents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Hade det varit en svensk så hade en stor bild och namn funnits i varenda tidning vid det här laget. Hela hens familj och hela deras livshistoria hade alla kunnat ta del av.

Eller hur
Citera
2023-06-12, 09:25
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Åtal för knivskärning i Göteborg):
Citat:
En man har i dag åtalats för försök till mord och grov misshandel för en händelse i Brunnsparken den 2 mars i år.

Den 2 mars blev en flicka i 10-årsåldern knivskuren i Brunnsparken. Hon skadades allvarligt, men fick lämna sjukhuset i slutet av mars. En anhörig till flickan fick lindrigare skador. En man i 35-årsåldern kunde snabbt gripas på platsen, då misstänkt för två fall av försök till mord. Mannen har varit häktad sedan den 3 mars.
Göteborgs tingsrätt, mål: B 4076-23
Citera
2023-06-12, 09:25
Medlem
Mannen åtalad idag enl. Aftonbladet.
Citera
2023-06-12, 09:57
Medlem
Någon som vet målnummer så FUP kan begäras?
Citera
2023-06-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från Åklagarmyndigheten (Åtal för knivskärning i Göteborg):
Göteborgs tingsrätt, mål: B 4076-23

Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Någon som vet målnummer så FUP kan begäras?

Se inlägget från Diseuse.

B 4076-23
Citera
2023-06-12, 15:25
Medlem
Har någon begärt ut FUP?
Citera
2023-06-12, 15:32
Avstängd
Kokar när jag läser artikeln i tidningen idag, en helt oskyldig 10-årig liten tjej ska gå på bio och se nya bamsefilmen och blir nästan knivmördad av ett misslyckat äckligt jävla psykfall!!

Varför vill våra sinnessjuka politiker ha dessa monster på våra gator? Vad bidrar dem med?
Citera
2023-06-12, 15:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GeoMeoSeo
Det var en Somalier som skrek "Allah Akbar" när han initialt pushkickade iväg killen med kniv från flickan. Då hoppar 2 andra ungdomar och sparkar iväg honom så han tappar kniven. Därefter flyger den numera kändis Marockanen in och brottar ned gärningsmannen. Jag var på plats hade lunchat med en vän från jobbet. Iraniern skrek inga slagord alls.

När poliserna anlände skrek de "BACKA, BACKA", vilket under pågående brott av vissa kan uppfattas som annat.

Kände att detta var såpass allvarligt att reda ut en gång för alla för att få tyst på konspirationen att denna Iranier var någon form av Ismamist, så att jag använder mitt första och kanske enda inlägg för detta.

Iraniern skrek INTE "Allahu Akbar". Jag och min vän är vittne om detta.

Hoppad detta är klart nu? Vill ni djupdyka så kan ni kontakta Marockanen som vill jobba som väktare (vilket han bör) för vidare vittnen om detta stämmer.

Släpp den bollen nu

Vilka var dom första hjältarna? Jag antar att han Yasin var marockanen som kom efteråt och höll fast https://www.expressen.se/nyheter/nyt...adet-stabilt/? Speciellt dom ungdomarna som sparkade undan kniven och mannen som höll fast honom i början?
Citera
2023-06-12, 18:28
Medlem
Stämningsansökan och fup

https://gofile.io/d/MqhODy

.
Citera
2023-06-12, 19:07
Medlem
DN citerar idag knivmannens läkare:
https://www.dn.se/sverige/misstankte...or-langesedan/

Enligt artikeln hade läkaren skrivit ut en större mängd Ritalin åt mannen, som han tyckte borde varit inspärrad på psyket redan för 10 år sedan. Hur ansvarsfullt är det?

I Fass står följande som "Kontraindikationer", alltså orsaker till att man INTE skall ge en patient denna medicin:
Citat:
Diagnos på eller anamnes av svår depression, anorexia nervosa/anorektiska störningar, självmordstendenser, psykotiska symtom, svåra humörstörningar, mani, schizofreni, psykopatisk/borderline personlighetsstörning.
Ändå skrev läkaren ut detta till mannen. "Mot ADHD", enligt läkaren.
(Nu behandlas ju 11% av alla svenska ungdomar med liknande preparat (eftersom dom är "drabbade av ADHD" eller någon annan bokstavssjukdom). Mot t.ex. 0,5% i Frankrike.
Världens ADHD-tätaste land är Australien. Med 3,7% av befolkningen. Varför Sverige skriver ut så otroligt mycket amfetamin-linknande droger till barn är svårt att förstå.

Fass skriver specifikt:
Citat:
Samtidig psykisk sjukdom är vanlig vid ADHD och bör tas i beaktande vid förskrivning av stimulantia. Om psykiska symtom eller förvärring av existerande psykiska störningar uppträder, ska metylfenidat inte ges såvida inte nyttan överväger riskerna för patienten.
Trots det fick alltså knivmannen en stor dos utskriven och tog genast 30 tabletter, varefter demonen krävde ett offer.
Fass skriver:
Citat:
Metylfenidat kan förvärra symtom på beteende- och tankestörning hos psykotiska patienter.
Det här var bara ett exempel.
Specifik skriver Fass:
Citat:
Patienter som behandlas med metylfenidat [Ritalin, min anm] ska övervakas noggrant med avseende på uppträdande eller förvärrande av aggressivt beteende eller fientlighet vid behandlingsstart, vid varje dosjustering och därefter minst var 6:e månad samt vid varje besök.

Fråga: Bör läkaren ens få ha kvar sin förskrivningsrätt efter detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in