Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-06-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Fy fasen. Är du av med HSP nu? Det är ju längesedan menar jag.

Den ligger latent (eller vad det kallas) i kroppen så, skulle jag få utslag så har jag medicin (cellgifter) som motverkar och fort in till sjukhus för hjälp.
Citera
2023-06-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Godkväll dricker några öl ikväll "igen" men det är betydligt bättre, (bara köpt) 8st bellman 6.0or ett par veckor varje dag. Finns det några andra alkoholister här i tråden? behöver spy en 2-3 gånger per arbetsdag 07-16. Får random kräkningar, någon annan som haft liknande?. Dricker otroligt mycket vatten. Kan inte dricka kaffe som jag gillar, det kommer upp inom 1 timme. Äter lite ofta en liten macka så spyr jag, väntar en timme eller 2 sen tar jag en liten macka igen, om och om igen beroende vad jag druckit. Hur gör ni andra?
Bara 8 Bellman per dygn? Fattar jag inte varför du behöver spy av. Är nog nåt annat fel på dig som inte beror på bärsen.
Citera
2023-06-13, 23:01
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Godkväll dricker några öl ikväll "igen" men det är betydligt bättre, (bara köpt) 8st bellman 6.0or ett par veckor varje dag. Finns det några andra alkoholister här i tråden? behöver spy en 2-3 gånger per arbetsdag 07-16. Får random kräkningar, någon annan som haft liknande?. Dricker otroligt mycket vatten. Kan inte dricka kaffe som jag gillar, det kommer upp inom 1 timme. Äter lite ofta en liten macka så spyr jag, väntar en timme eller 2 sen tar jag en liten macka igen, om och om igen beroende vad jag druckit. Hur gör ni andra?

Inget dömande, förstår vart du kommer ifrån där du är nu. Men du har inte tagit upp tankarna på att sluta igen?

Det är sorgligt, din stubin brinner i båda ändarna vid det här laget. Men jag fattar, alla har vi vår skit att bära, och vi gör det på olika sätt.

Må väl och hoppas allt löser sig till det bästa !
Citera
2023-06-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Bara 8 Bellman per dygn? Fattar jag inte varför du behöver spy av. Är nog nåt annat fel på dig som inte beror på bärsen.

Jag är öppen för förslag, kört med Resord samt multivitamin och äter något då och då, jag är öppen för förslag. Steg ett är att kolla upp varför jag spyr, Men det är jö det att börja söka hjälp.
Citera
2023-06-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Inget dömande, förstår vart du kommer ifrån där du är nu. Men du har inte tagit upp tankarna på att sluta igen?

Det är sorgligt, din stubin brinner i båda ändarna vid det här laget. Men jag fattar, alla har vi vår skit att bära, och vi gör det på olika sätt.

Må väl och hoppas allt löser sig till det bästa !

Så är det, ska kontakta beroendemottagningen när dom väl har öppet. Och jag hoppas du klarar dig<3
Citera
2023-06-13, 23:19
Medlem
Citat:
Jag är öppen för förslag, kört med Resord samt multivitamin och äter något då och då, jag är öppen för förslag. Steg ett är att kolla upp varför jag spyr, Men det är jö det att börja söka hjälp.
Losec eller det där piratmärket som jag inte kommer ihåg namnet på ska du testa.
Citera
2023-06-13, 23:26
Bannlyst
Citat:
Så är det, ska kontakta beroendemottagningen när dom väl har öppet. Och jag hoppas du klarar dig<3

Du måste även kontakta vårdcentralen akut,
du behöver röntgas. Kan vara Cancer i värsta fall då du supit så mycket.
Vi kan inte ge råd.

Du behöver nogrant undersökas och röntgas av läkare.
Citera
2023-06-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tipsexperten
Losec eller det där piratmärket som jag inte kommer ihåg namnet på ska du testa.

Tack ska kika/köpa något sånt.
Citera
2023-06-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tooonytiigerr
Du måste även kontakta vårdcentralen akut,
du behöver röntgas. Kan vara Cancer i värsta fall då du supit så mycket.
Vi kan inte ge råd.

Du behöver nogrant undersökas och röntgas av läkare.

Både min Far 2017 och Mor 2019 dog i cancer och nu är endast 31 år gammal. Så det kan vara bra att kolla upp.
Citera
2023-06-13, 23:36
Medlem
Johan_08s avatar
Citat:

Känner igen mig!
Jag är nog inte på samma nivå men känner igen biverkningarna.
Druckit varje dag i 2 år nu (frekvent tidigare också) men jag ligger väll på 5-6 öl om dagen på 5-6%.
Tidigare drack jag kaffe men har lagt av eftersom jag fick kväljningar och så fort jag skulle borsta tänderna spydde jag. Det är bättre om jag inte dricker kaffe.
Jag spyr inte efter mat men däremot äter jag väldigt sällan, har inte ätit på 2 dygn nu utan jag klarar mig på ölen - däremot ikväll ska jag äta lite carbonara tänkte jag!
Citera
2023-06-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Känner igen mig!
Jag är nog inte på samma nivå men känner igen biverkningarna.
Druckit varje dag i 2 år nu (frekvent tidigare också) men jag ligger väll på 5-6 öl om dagen på 5-6%.
Tidigare drack jag kaffe men har lagt av eftersom jag fick kväljningar och så fort jag skulle borsta tänderna spydde jag. Det är bättre om jag inte dricker kaffe.
Jag spyr inte efter mat men däremot äter jag väldigt sällan, har inte ätit på 2 dygn nu utan jag klarar mig på ölen - däremot ikväll ska jag äta lite carbonara tänkte jag!

This! förstår precis vad du menar. Får märkliga kväljningar också. Lycka till och hoppas maten smakar<3
Citera
2023-06-13, 23:51
Medlem
Hur kommer det sig att du började dricka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in