Vad tråkigt att mannens bror fick reda på det via gam-filmen som spreds här och i sociala medier. Det sker gång på gång att anhöriga får veta genom media/sociala medier innan polisen har lyckats underrätta dem. Vilket sätt att få veta!
Har det skrivits något om vilka fler som befunnit sig i deras närhet vid sprayningen? Ponera att skytten är ett sånt totalt misslyckande att han skulle missat sin måltavla och enbart träffat civila.
Han sköts till döds i Farsta – var på väg hem från fotouppdrag
Med automatvapen öppnade männen eld – och sköt besinningslöst i Farsta centrum. Tesfamichal Beraki, som hade fotograferat en babyshower under lördagen, hamnade mitt i kulregnet. Han blev 43 år.
– Att det händer min bror betyder att det kan drabba mig och vem som helst, säger hans bror till SVT.
21 skott avlossades från det militära automatvapnet. Fyra personer träffades, två dog.
Masskjutningen i Farsta centrum på lördagskvällen beskrivs av justitieminister Gunnar Strömmer som ”inhemsk terrorism”.
En av dem som miste livet var 43-årige Tesfamichal Beraki. Bredvid honom på torget låg hans kameraväska.
– Han var en omtyckt person. Han gick från jobbet och hem, han hade inte mycket annat för sig. Han var en sådan person, säger hans bror.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!