Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-14, 17:35
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
För jävligt när oskyldiga drabbas.
Det verkar ju vara en slumpmässig skjutning utförd av två påtända dårar. Möjligen att det funnits någon dimmig idé om att straffa når gäng i Farsta. Vi behöver rico laws i Sverige och det omgående så det går att sy in dräggen.

Jag vägrar att tro att det skulle vara svårt att sätta dit de här gängen. Det är inte ndranghetan vi har att göra med, det är impulsstyrda idioter.
Citera
2023-06-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Där sprack GW’s teori om att alla 3 var måltavlor.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ingen-i-farsta
vad då sprang?! ingenting i denna artikel indikerar att han inte kan ha varit inblandad på något sätt.

jag tror han är helt oskyldig, men denna artikel bevisar ingenting.
Citera
2023-06-14, 17:45
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxidriver66
Där sprack GW’s teori om att alla 3 var måltavlor.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ingen-i-farsta

Är det hans teori? Då har han tappat det.
Citera
2023-06-14, 17:46
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=7AqJXcsbBnQ

Fd polis har varnat för utvecklingen som vi nu ser.
Citera
2023-06-14, 17:53
Medlem
Många snackar om att spreya med en AK. Tror inte någon av dom som skriver så har provat att skjuta automateld. Tänk om sanningen är att kanske ingen av dom skjutna var det egentliga offret?
Senast redigerad av kemankaret 2023-06-14 kl. 17:57.
Citera
2023-06-14, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Var kan man se ifall en person registreras som avliden? Eller har du tillgång till något register via jobbet?

Det kan man se på Ratsit. De hämtar sina uppgifter från folkbokföringsregistret.
Citera
2023-06-14, 18:01
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Jag har inte uppfattat det som att den som sköt befann sig i bilen. Man jag har ingen säker info om detta.

Det kan givetvis vara som du säger. Men jag tror inte att GM varken satt i bilen och sköt vilt, eller stod på gatan och började skjuta vilt. Jag tror att han siktade i början. Det är det ”normala”. Sen tappade han koncentrationen.

Det är nog rätt uppfattat. Enligt uppgifter längre bak i tråden ska skytten ha klivit ur bilen och närmat sig torget innan han började skjuta. Finns även vittnesuppgifter från en man som ska ha befunnit sig i busskuren och upplevt att skytten hade vapnet riktat mot honom så det kan nog uteslutas att skotten avlossades från bilen.
Senast redigerad av LiquidTension 2023-06-14 kl. 18:05.
Citera
2023-06-14, 18:09
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Är det hans teori? Då har han tappat det.

- Var det inte GW som en gång sa appropå en brottsling att "hela proppskåpet måste ha gått"...

- Det är inte så mycket ljus hemma hos GW heller numera. - Dags för gubbfan att packa ihop och inte göra sig till åtlöje.

/WTF
Citera
2023-06-14, 18:14
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Ja precis, vore intressant att veta var bilen har varit mellan stölden och skjutningen. Aldrig att de här två pajasarna har kunnat haft hand om den under den långa tiden utan att ha ställt till med någon trafikolycka eller att polisen fått syn på den.
Har gängen sådan framförhållning att de lagrar bilar i flera år eller med tanke på regplåten varit i Tyskland under tiden.

Undrar om polisen fått fram något genom avlyssning som kan visa vem som är beställaren?
Citera
2023-06-14, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Undrar om polisen fått fram något genom avlyssning som kan visa vem som är beställaren?
”Polisen har full koll, dom är inblandade.
Skiter tomten GW, men Fotografen är inte avfärdad som slump.
Citera
2023-06-14, 18:39
Medlem
Citat:
Ja med lite tur är fler gripanden att vänta.
Citera
2023-06-14, 18:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Hoppas de två GM är så dumma att det finns sms-konversation kvar i deras mobiler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in