2023-02-23, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Frågan är om Jomshof måste gå från sitt uppdrag som ordförande i justitieutskottet innan sommaren.
Han går rakt in och kritiserar domar och nu vill han av någon anledning avskeda hela polisledningen innan utredningen om kalabaliken är klar.

Varför anser han sig ha så mycket kunskaper när han inte ens förstår hur ett land eller en ledning måste skötas. Är han fortfarande arg för att ingen kommun och än mindre privat skolla vill ha honom som lärare?

På min tid var ordet besserwisser något vi använde om personer som han.

Jag har svårt att se att han kan sitta längre än till sommaren med alla dessa klavertramp och i den takt som de kommer.
Hade han jobbat på ett vanligt privat företag hade han förmodligen varit avskedad för att inte låta sina medarbetare jobba ifred utan gå omkring och kritisera dem innan jobbet varit klart.

Nej, han hade inte blivit avskedad, privata företag ser till att aldrig anställa psykopater, de är mycket noga med att sortera bort sådana, det är det allra viktigaste i en anställningspreocess
Citera
2023-02-23, 19:28
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Nej, han hade inte blivit avskedad, privata företag ser till att aldrig anställa psykopater, de är mycket noga med att sortera bort sådana, det är det allra viktigaste i en anställningspreocess
Du har en viktig synpunkt där.
Citera
2023-02-23, 21:42
Medlem
Ett fantastisk samtal med en fantastisk politiker
Vem bestämmer - politikerna eller domstolarna? Om rättspolitik med Richard Jomshof
https://www.youtube.com/watch?v=VqND909qXHI
Citera
2023-03-29, 13:32
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Jomshof går från klarhet till klarhet just nu, en av få SD:are som fortfarande har något slags ryggrad kvar.
Citera
2023-03-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Jomshof går från klarhet till klarhet just nu, en av få SD:are som fortfarande har något slags ryggrad kvar.
Håller med, att han är drivande i att prata om demografiska förändringar, islamisering och att etniska svenskar är påväg att bli minoritet drar upp frågan i samhället så att fler får insikt, dessutom gör Jomshof det mer acceptabelt att prata om det.

Den totala gäspningen åt Kalla Faktas ”avslöjande” om Oikos/Karlssons dokument om folkutbyte visar att det fungerar. 2013 hade samma sak varit förstasidesnyhet i flera veckor.

Snöbollen har börjat rulla och Jomshof har haft en viktig del i det.
Citera
2023-03-30, 09:14
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Håller med, att han är drivande i att prata om demografiska förändringar, islamisering och att etniska svenskar är påväg att bli minoritet drar upp frågan i samhället så att fler får insikt, dessutom gör Jomshof det mer acceptabelt att prata om det.

Den totala gäspningen åt Kalla Faktas ”avslöjande” om Oikos/Karlssons dokument om folkutbyte visar att det fungerar. 2013 hade samma sak varit förstasidesnyhet i flera veckor.

Snöbollen har börjat rulla och Jomshof har haft en viktig del i det.

Vita människor är på väg att bli en minoritet i Sverige. Svenskar kommer aldrig att bli en minoritet i Sverige. Det finns ett retoriskt problem för SD och många andra när de ska förklara vad de hela tiden har varit ute efter - vi vill inte se några svartskallar på våra gator.
Citera
2023-03-30, 22:41
Medlem
När knuffar han bort Jimmie och finns det intresset hos honom ?
Citera
2023-03-30, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Jag är säker på att SD får credd bland vanligt folk för att de talar klarspråk även om det rasas på Aftonbladets ledarsida.

Nån måste ju lyfta upp problemen, nån måste tala klarspråk. Om inget annan gör det så måste nån göra det och det gör Jomshof.
Citera
2023-03-31, 10:06
Medlem
Jimmie backar upp Jomshofs uttalande om folkutbytet, samtidigt som den borgerliga regeringen sitter still i båten. Alltså är folkutbytet etablerat som begrepp i debatten och kan användas fritt, oavsett hur svenskhatande vänsterdårar gläfser.

Anden är ute ur flaskan. Ät skit, vänsteräckel. Ni kommer inte att kunna stoppa det här.
Citera
2023-03-31, 10:12
Medlem
Christoffer Dulny på Twitter:

Citat:
Chris
@chris_af_VP
·
12h
Svenska folket, en betydande andel, fattar vad man menar när man säger folkutbyte. Det behöver inte kvalificeras längre. De som ylar om konspirationsteorier är numera dem som måste förklara vad de menar i olika led.

Ett tydligt narrativskifte.
Citera
2023-06-20, 18:58
Han beskriver sig som en synthnörd på twitter.

Jag är mycket tveksam till detta han kunde lika gärna ha skrivit att han har syfilis. Men jag ska försöka tro på honom som människa ändå.
Citera
2023-06-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Han beskriver sig som en synthnörd på twitter.

Jag är mycket tveksam till detta han kunde lika gärna ha skrivit att han har syfilis. Men jag ska försöka tro på honom som människa ändå.

Du är mycket okunnig om såväl Jomshof som synth.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Elegant_Machinery
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in