2023-06-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Hmm. En journalist som åkt med den sa på SVT att de inte drog åt alla 18 bultar på utsidan utan bara 17 när han åkte med den. De nådde inte nummer 18 men sa att det var strunt samma. Undrar hur mycket mer de slarvade med …
Fortfarande finns det inget som heter ”det läckte lite där, vi får nog ändå dra dit bult 18 nästa gång för nu måste jag torka upp vatten från durken”. Är den otät på dessa djup så dör man.
Citera
2023-06-21, 22:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Känner ingen sympati öht för de här idioterna.
Citera
2023-06-21, 22:35
Medlem
Låt oss säga om man hittar ubåten nere på botten? Är det ens möjligt att få upp den? Finns den teknologin idag?
Citera
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Titan är strömlös pga Stocktons "vedbo-mekade" kärra har pajat, därför finns ingen sändare.

Så det skulle inte gå att ha en ”svart låda” likt flygplan har? Dessa funkar väl utan ström.
Citera
Avstängd
Assault12s avatar
Folk i den här tråden går verkligen bananas med galna idéer, total okunskap hos väldigt många.

En god idé är att knipa igen kakhålet, om man inte vet vad man pratar om.
Citera
2023-06-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Om du med standardutrusning menar luft, så är det en dålig idé, med förmodad dödlig utgång. Med luft gäller 40 m, men det går att dyka lite djupare än så, till typ 50-55, men rätt meningslöst, då bottenstriden blir extremt kort.
Jag var generös i mitt svar, mest för att påtala det sinnessjuka förslaget att slussa ut dykare på 3800 meter.
Citera
2023-06-21, 22:37
Medlem
skitpennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Folk i den här tråden går verkligen bananas med galna idéer, total okunskap hos väldigt många.

En god idé är att knipa igen kakhålet, om man inte vet vad man pratar om.
kanske borde man haft en stål kabel som är fast på ubåten
Citera
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Jag var generös i mitt svar, mest för att påtala det sinnessjuka förslaget att slussa ut dykare på 3800 meter.

Okidok, fattar.
Citera
Medlem
Ilimitados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Visar ju tydligt att förmögna människor inte blivit förmögna pga att de haft ens normalhög iq. Utan pga tur.

Eller så tror förmögna människor att deras rikedom och livserfarenheter av att pengar kunnat köpa dom fria från precis allt trist eller obehagligt tidigare, innebär att de är odödliga och kan ägna sig åt vilka hjärndöda ubåts projekt som helst utan konsekvenser.

Något är uppenbarligen fel i skallen på en del förmögna människor.

Många förmögna är oförmögna att ta kloka beslut. Om man är fattig i anden får kroppen lida.
Citera
2023-06-21, 22:39
Medlem
aaerligs avatar
Jag hade varit okej med att dö i rymden, lämnad i omloppsbana utan hjälp. Få se soluppgången ett par gånger och sedan öppna en lucka och tryckutjämna till rymdens vacuum när syret börjar ta slut.

Men att dö i en metallåda på 4000 meters djup, i totalt mörker, över flera dagar. Det önskar jag inte någon. Tragiskt.
Citera
2023-06-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Nej, det finns inget sådant just nu.
I dess råa fil så kan de som analyserar ta del av detta, spela in när de förfinat och sedan dela med sig.. om det kommer komma fram så kommer det dröja.

Såklart, tänkte inte så långt.. tack för ett vettigt svar 😊
Citera
2023-06-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Så det skulle inte gå att ha en ”svart låda” likt flygplan har? Dessa funkar väl utan ström.
Som ett mekaniskt urverk med en uppdragningsfjäder, som kan registrera... vadå?
Hur tänker du att någon vettig mätning och lagring ska funka utan ström?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in