2023-06-21, 22:54
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Finns det en chans att de lever tror ni? Eller är den minimal?
Obefintlig, skulle jag säga.
Citera
2023-06-21, 22:55
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Vem skall knyta fast den?

Jag har ingen aning om hur den tänkt användas, jag skrev bara att jag tyckte jag läste det.

Är ju ingen som vet var/hur djupt Titan befinner sig ens.
Citera
2023-06-21, 22:55
Medlem
Xfiless avatar
Hur lång tid tar det att nå vraket?

Hela dyket (ner & upp) tar 8 timmar och om kontakten bröts efter 1h och 45min - så kan man avfärda teorier om att de fastnat på något sätt på botten/vraket, eller?
Citera
2023-06-21, 22:56
Medlem
Kan se framför mig att det kan uppstå desperation kring syret. Om du dödar folk i ubåten så kommer syret räcka längre åt dig själv. Lär bli jävligt jobbigt i slutet. Kanske de bara somnar in ändå?
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Det beror på vad du menar, men kanske fyrtio meter. Mer med speciell gas. Med dykarklocka kan man ta sig riktigt djupt.

Nej för katten, du klarar utan problem djupare. Det är dock korkat att ta sig under 50m, då du får hänga lång tid på 10m och 5m.
Man bör dessutom testa sig själv i en tryckkammare då djupberusning är väldigt individuell
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Vem skall knyta fast den?

Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Lite hjälp från Frankrike...

Eller så kan denna hjälpa till med ”knytandet” kanske..?

Inlägg #2097
Citera
2023-06-21, 22:57
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Verkar vara kört för de stackarna då det är drygt 13 timmar kvar av syret. Tycker mest synd om pappan som hade sin son med sig, att veta att man kommer dö om ett par timmar. Undrar vad han säger till grabben.

Läste på någon sida att på de här expeditionerna.. Så blir passagerarna utbildade i några veckor, och får göra vissa små uppdrag under färden.

Så det skulle lika gärna kunna vara 18 åringen som har råkat dra i någon fel spak. Och nu är alla där nere jätte tjuriga på han.
Citera
2023-06-21, 22:57
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
De har väl kommit för nära nån sanning där nere så de har säkert sänkt dem medvetet.
Citera
2023-06-21, 22:58
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
https://earth.nullschool.net/#curren...-49.584,41.556

= Ser inte bra ut

Man har ju inte sett EN enda bild från sökplatsen, från något fartyg.
Är hela räddningsoperationen fejk? Vet de om att de redan är kört?
Citera
2023-06-21, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knickedick108
Fortfarande finns det inget som heter ”det läckte lite där, vi får nog ändå dra dit bult 18 nästa gång för nu måste jag torka upp vatten från durken”. Är den otät på dessa djup så dör man.

Kanske det som hänt också…
Citera
2023-06-21, 22:59
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Läste på någon sida att på de här expeditionerna.. Så blir passagerarna utbildade i några veckor, och får göra vissa små uppdrag under färden.

Så det skulle lika gärna kunna vara 18 åringen som har råkat dra i någon fel spak. Och nu är alla där nere jätte tjuriga på han.

Var det inte en xbox kontroll de hade? Som de styr med.
Citera
2023-06-21, 22:59
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Hur lång tid tar det att nå vraket?

Hela dyket (ner & upp) tar 8 timmar och om kontakten bröts efter 1h och 45min - så kan man avfärda teorier om att de fastnat på något sätt på botten/vraket, eller?

2,5 timmar tar det att nå vraket enligt de flesta sidor. Antar att det är just den här ubåten som tar 8..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in