2023-06-23, 22:24
Medlem
Pinoputchins avatar
Titan måste verkligen ha imploderat på microsekunder eftersom den var så liten och på så stort djup.
Citera
2023-06-23, 22:25
Medlem
-GGs avatar
När implosionen inträffade, flög allas kroppsdelar i alla riktningar eller blev de mer en mosad gegga som flöt ut?
Citera
2023-06-23, 22:26
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Titan måste verkligen ha imploderat på microsekunder eftersom den var så liten och på så stort djup.
Ja, naturligtvis. Materialet den var byggd i splittras dessutom och deformeras inte som metall.
Citera
2023-06-23, 22:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
När implosionen inträffade, flög allas kroppsdelar i alla riktningar eller blev de mer en mosad gegga som flöt ut?

Det blev en implosion på en tusendels sekund. Kropparna blev vätska på nolltid.
Citera
2023-06-23, 22:29
Medlem
-GGs avatar
Citat:

De hann väl knappt fatta vad som hände.
Citera
2023-06-23, 22:30
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Citat:
Det sades på CNN eller möjligen BBC, jag har försökt följa båda de senaste dagarna, av någon expert att implosionen troligen orsakade en form av förbränning av kropparna så att de blev aska och damm. Huruvida det är sant vet jag ej men oavsett är det nog väldigt lite kvar.
Citera
2023-06-23, 22:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Ja, naturligtvis. Materialet den var byggd i splittras dessutom och deformeras inte som metall.
Läste en annan artikel om en jättestor ubåt med över 40 man som imploderat på 400 meter djup, det tog 40 millisekunder.

Så om en stor ubåt med 44 man imploderar så snabbt på 400 meter så borde Titan ha imploderat ännu snabbare på 3800 meter djup, ja kanske till och med nanosekunder..
Läs denna, om den stora ubåtens implodering:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/n...en-imploderade
Citera
2023-06-23, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Ser ut som meme clickbait från Tiktok, repostat på en clickbait-webbsida.

Implosioner ser inte ut så. Det skulle kräva bra mycket mer kraft för att knycka ihop med en sådan kraft, haha.

Implosioner är mer som att man kramar om en burk och diverse strukturer splittras av påfrestningen, i olika takter. Så här ser en äkta fysisk simulering ut:

https://youtu.be/QLf_yD-lpF0

Man vet att de dog efter 1.5 timmar och att hela resan ner skulle tagit 4 timmar. Alltså 1 timma per 1000 meter. Då har de antagligen varit på 1500 meters djup när den gick sönder. Vilket är likt djupet i simulationen jag visade ovan.

För övrigt sker varken implosionen eller döden på 30 millisekunder lol. Jag har därför i princip total bekräftelse på att videon du postade är lögner och clickbait, för att 30 millisekunder är taget direkt ur ett felcitat om en annan implosion, men att folket dog på 30 millisekunder då berodde på att EXPLOSIVT MATERIAL exploderade inuti den andra ubåten. Hade INGENTING med implosionen att göra: https://www.infodefensa.com/texto-di...ogen-explosion

På den videon står det ju 600 m. Kan det inte ha blivit lika kraftfullt som på den andra videon om det var djupare och ubåten inte ens var byggd av riktigt stål utan någon sorts kolfiber?
Citera
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Det sades på CNN eller möjligen BBC, jag har försökt följa båda de senaste dagarna, av någon expert att implosionen troligen orsakade en form av förbränning av kropparna så att de blev aska och damm. Huruvida det är sant vet jag ej men oavsett är det nog väldigt lite kvar.

Det är svårt att föreställa sig.

Trycket måste ha varit enormt.
Citera
Medlem
GustafBradsons avatar
Citat:
Läste en annan artikel om en jättestor ubåt med över 40 man som imploderat på 400 meter djup, det tog 40 millisekunder.

Så om en stor ubåt med 44 man imploderar så snabbt på 400 meter så borde Titan ha imploderat ännu snabbare på 3800 meter djup, ja kanske till och med nanosekunder..
Läs denna, om den stora ubåtens implodering:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/n...en-imploderade
Ja, jag känner till den där fruktansvärda olyckan med Argentinaren,

Den var ändå betydligt grundare när den imploderade än Titan i samma situation.
Citera
2023-06-23, 22:33
Medlem
James Cameron som har erfarenhet av ubåtar och har varit i mariana trench, delar med sig av sina tankar

https://www.youtube.com/watch?v=LEBCc-Qpilw
Citera
2023-06-23, 22:33
Medlem
Citat:

Och kolfibret som ett gigantiskt hammarslag på knäckebröd typ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in