Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-06-27, 11:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag tror det är en helt äkta film, och att det är övningsmål - dvs något som brinner (som lysraketer) som sakta dalar ner i fallskärmar - men det får man nog inte säga här utan att bli idiotförklarad.
Ja!! Det är precis vad det ser ut som, åtminstone för en lekman som jag.
Citera
2023-06-27, 11:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Så varför tror du på dessa människors påståenden?
? Jag tror på annat liv i universum och jag tror på vad jag själv erfarit.

Tror dock mänskligheten löper avsevärt större risk att förslavas av WEF, de som äger bankerna (Rotschild, Rockefeller etc) och liknande föreningar med onda syften, än av aliens.
Citera
2023-06-27, 11:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
? Jag tror på annat liv i universum och jag tror på vad jag själv erfarit.

Tror dock mänskligheten löper avsevärt större risk att förslavas av WEF, de som äger bankerna (Rotschild, Rockefeller etc) och liknande föreningar med onda syften, än av aliens.

Ok, men tror du verkligen tillräckligt många bryr sig tillräckligt om den sortens påståenden och filmbevis som vi fått se hittills, för att vi alla ska bli ”lättare att hjärntvätta”? Och det dina visselblåsare säger är väl inte att det finns annat liv i universum - snarare säger de väl motsatsen, eller i alla fall att bevisen är fake?
Citera
2023-06-27, 12:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ok, men tror du verkligen tillräckligt många bryr sig tillräckligt om den sortens påståenden och filmbevis som vi fått se hittills, för att vi alla ska bli ”lättare att hjärntvätta”? Och det dina visselblåsare säger är väl inte att det finns annat liv i universum - snarare säger de väl motsatsen, eller i alla fall att bevisen är fake?
Jag tror påverkan via Twitter, tiktok, instagram är megastor, ja, hjärntvättande.

Visselblåsarna säger "var källkritisk och var alltid kritisk när någon vill få dig att backa något" och naturligtvis den gamla dängan "det är något stort på gång bakom kulisserna".

Och jag har varit kritisk. Det måste finnas någon anledning till att medierna jag nämnde PLÖTSLIGT börjar slänga ut videor från 10 000 konton på gamla Ufo-filmningar. Så att hela hela flödet fylls av ufo-filmer.
Postarna till dessa tar bort datumen från filmen, men om man söker på Youtube kan man hitta original från 2002 och 2011, 2013, 2019 eller tidigare, ofta mellan 2000 och 2015. (Som underförstått påstås ha hänt/händer NU, eftersom de saknar datum annat än dagens.)

Alla filmningar är absolut inte fake, men kan ha en naturlig förklaring i många fall. (I ett exempel var det SpaceX-raketen som syntes.)
Senast redigerad av LuluBrooksie 2023-06-27 kl. 12:32.
Citera
2023-06-27, 13:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag tror påverkan via Twitter, tiktok, instagram är megastor, ja, hjärntvättande.

Visselblåsarna säger "var källkritisk och var alltid kritisk när någon vill få dig att backa något" och naturligtvis den gamla dängan "det är något stort på gång bakom kulisserna".

Och jag har varit kritisk. Det måste finnas någon anledning till att medierna jag nämnde PLÖTSLIGT börjar slänga ut videor från 10 000 konton på gamla Ufo-filmningar. Så att hela hela flödet fylls av ufo-filmer.
Postarna till dessa tar bort datumen från filmen, men om man söker på Youtube kan man hitta original från 2002 och 2011, 2013, 2019 eller tidigare, ofta mellan 2000 och 2015. (Som underförstått påstås ha hänt/händer NU, eftersom de saknar datum annat än dagens.)

Alla filmningar är absolut inte fake, men kan ha en naturlig förklaring i många fall. (I ett exempel var det SpaceX-raketen som syntes.)
Så du tror inte på den enkla förklaringen att det blivit en hype runt dessa filmer och påståenden - en hype skapad av Elizondo, Kean, Reid, Mellon och de andra - och att media helt enkelt skriver för att det säljer? Alla media skriver ju i stort sett exakt samma sak dessutom - det är ju inte som om någon faktiskt försöker forska i det här.
Du har förstås helt rätt i att nästan allt som tas upp är gammal skåpmat som funnits ointressant år efter år tills det helt plötsligt lyfts fram.
Vet du om det skrivs om detta endast här i västvärlden - eller är det globalt?
Citera
2023-06-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ingen konspirationsteori, men i mars månad var det ju massor med visselblåsare som gick live och icke-live på tiktok och sa "Om de kommer och börjar prata om UFOn, Aliens och att vi har kontakt med aliens, då ska du veta att det är fejk. De vill att folket skräms upp och att alla folkslag i världen ska enas emot en inbillad fiende. Då blir vi lättare att hjärntvätta."

Så Nej!! Om jag inte ser det själv kommer jag inte tro på det!!

Det är ok med mig, då tar man åtminstone ställning till det som händer. Sen tror jag förstås att det är fel eftersom UFO-frågan går tillbaka åtminstone till 40-talet och inte är något nytt.
Citera
2023-06-27, 13:36
Medlem
Citat:
Jag skulle kunna sätta en rejäl slant på att det främst är samma personer som vi hört påstå liknande saker tidigare som han pratar om - personer som Elizondo, Fravor, Stratton, Taylor, Knapp, Reid, Mellon etc

Vad tänker du dig är syftet med den här konspirationen då?
Citera
2023-06-27, 13:40
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Så du tror inte på den enkla förklaringen att det blivit en hype runt dessa filmer och påståenden - en hype skapad av Elizondo, Kean, Reid, Mellon och de andra - och att media helt enkelt skriver för att det säljer? Alla media skriver ju i stort sett exakt samma sak dessutom - det är ju inte som om någon faktiskt försöker forska i det här.
Du har förstås helt rätt i att nästan allt som tas upp är gammal skåpmat som funnits ointressant år efter år tills det helt plötsligt lyfts fram.
Vet du om det skrivs om detta endast här i västvärlden - eller är det globalt?
Hey, det enda jag vet är att visselblåsare, olika, dök upp i olika videor helt random på #fyp* på tiktok och sa "gå inte på bluffen" för flera månader sen.
Och att nu i juni för någon vecka sedan började flödet fullkomligt överfyllas av gamla observationer och folk som nästan slår sig på knäna och säger "It's happ'nin', it's really happ'nin'! Aliens, man!"

Man måste vara total idiot för att inte se sambandet med tiotusentals gamla ufo/rymdraketvideor som en slags preview och allt snack om aliens nu.

FUCK that shit, feds try again.

*for you page
Citera
2023-06-27, 13:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hey, det enda jag vet är att visselblåsare, olika, dök upp i olika videor helt random på #fyp* på tiktok och sa "gå inte på bluffen" för flera månader sen.
Och att nu i juni för någon vecka sedan började flödet fullkomligt överfyllas av gamla observationer och folk som nästan slår sig på knäna och säger "It's happ'nin', it's really happ'nin'! Aliens, man!"

Man måste vara total idiot för att inte se sambandet med tiotusentals gamla ufo/rymdraketvideor som en slags preview och allt snack om aliens nu.

FUCK that shit, feds try again.

*for you page
Jag har inte TikTok, men att du får en massa förslag baserade på vad du tidigare visat intresse för säger väl mer om dig än vad gemene man får för info - jag har t.ex inte sett en enda person som påstår att det skulle handla om en false flag. Och de flesta jag pratat med har inte ens hört talas om något mer än max de första 3 pentagonklippen - och det är de fullkomligt oberörda av…
Citera
2023-06-27, 13:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Vad tänker du dig är syftet med den här konspirationen då?

Jag tror det handlar om opportunister som ser ett sätt att försörja sig blandat med en och annan äkta troende - och det är de sistnämnda som fångats in för att stå för pengarna och kontakterna. Sen har de hamnat i en ekokammare där de alla hejar på varandra och gör filmer, tv och artiklar tillsammans, ser pengarna rulla in och kulten/berömmelsen byggas upp.
Citera
2023-06-27, 14:14
Medlem
Citat:
Jag tror det handlar om opportunister som ser ett sätt att försörja sig blandat med en och annan äkta troende - och det är de sistnämnda som fångats in för att stå för pengarna och kontakterna. Sen har de hamnat i en ekokammare där de alla hejar på varandra och gör filmer, tv och artiklar tillsammans, ser pengarna rulla in och kulten/berömmelsen byggas upp.

Men du vet att det där är BS. De här personer som du nämnder är Mellon som tillhör en av de rikare familjerna och var nästan högsta hönset i DoD, Reid var motsvarande partiledare för Demokraterna i senaten, Elizondo, Fravor har/hade välavlönade tjänster de med och verkar inte det minsta motiverad av någon girighet eller uppmärksamhet.

Knapp och Stratton har jag ingen koll på, och jag tror inte ens de är särskilt inblandad i det här. Knapp är en journalist har jag för mig och inte någon som vittnat inför kommittéer.

Ser du problemet med att du är tvungen att tro det värsta om folk för att få din världsbild att gå ihop?

Vad händer om du faktiskt försöker tänka istället för att bara bortförklara? Varför blev en person som Mellon inblandad, om du inte avfärdar honom som idiot, eller varför tas den här frågan på allvar av the intelligence general och av politiker i senat och kongress? Alla kan ju inte vara idioter väl?
Citera
2023-06-27, 15:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag har inte TikTok, men att du får en massa förslag baserade på vad du tidigare visat intresse för säger väl mer om dig än vad gemene man får för info - jag har t.ex inte sett en enda person som påstår att det skulle handla om en false flag. Och de flesta jag pratat med har inte ens hört talas om något mer än max de första 3 pentagonklippen - och det är de fullkomligt oberörda av…
Jag kan tala om för dig att jag garanterat inte sett NÅGONTING av det slaget på tiktok tidigare. Jag använder främst tiktok för att hitta nya musiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in