Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-07-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8-o
Det var Cissi Wallin som avslöjade Henkos otrohet mot sin fru (då sambo), så ni vet varifrån Henkos långvariga engagemang i att stalka Wallin kommer ifrån.

Ofan, du skojar inte? Haha jag blir inte förvånad - varken över att henko bedrar sin fru eller att det var något sådant som var bakgrunden till Henkos maniska förföljelse av Wallin. Det kan inte vara sunt att vara så besatt av att hämnas på någon som har avslöjat att man är otrogen. Bättre att rannsaka sig själv och lägga skulden på sig själv och lova bättring (bikta sig som Paolo Roberto gjorde) - det är Henkos egna beslut att han knullar runt med andra, det är inte Wallins fel
Citera
2023-07-19, 14:36
Medlem
Citat:
Det var Cissi Wallin som avslöjade Henkos otrohet mot sin fru (då sambo), så ni vet varifrån Henkos långvariga engagemang i att stalka Wallin kommer ifrån.

Jag tycker att Henrik överreagerar lite smått när han stalkar cissi i flera år bara för att hon avslöjade hans otrohet. Jag menar, Henrik och hans fru har inte ens barn tillsammans så vad är det värsta som kan hända? Att de separerar? Det är inte så mycket Henrik sätter på spel när han knullar andra, han räknar nog med konsekvensen att kunna bli singel
Citera
2023-07-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokkoApa
Ofan, du skojar inte? Haha jag blir inte förvånad - varken över att henko bedrar sin fru eller att det var något sådant som var bakgrunden till Henkos maniska förföljelse av Wallin. Det kan inte vara sunt att vara så besatt av att hämnas på någon som har avslöjat att man är otrogen. Bättre att rannsaka sig själv och lägga skulden på sig själv och lova bättring (bikta sig som Paolo Roberto gjorde) - det är Henkos egna beslut att han knullar runt med andra, det är inte Wallins fel

Det ska sägas att det skedde för att hon ville att han skulle backa, dvs Cissi "granskades" redan av Henko, men det så att säga spikade kursen för flera år framöver. Hans modus operandi går igen i alla hans konflikter/"granskningar".

Citat:
Ursprungligen postat av Profy
Jag tycker att Henrik överreagerar lite smått när han stalkar cissi i flera år bara för att hon avslöjade hans otrohet. Jag menar, Henrik och hans fru har inte ens barn tillsammans så vad är det värsta som kan hända? Att de separerar? Det är inte så mycket Henrik sätter på spel när han knullar andra, han räknar nog med konsekvensen att kunna bli singel

Han lyckades lura henne att gifta sig med honom trots den fadäsen, men det krävdes att han gick med på att köpa en häst åt henne.
Senast redigerad av 8-o 2023-07-19 kl. 14:53.
Citera
2023-07-19, 16:23
Medlem
Citat:
Det ska sägas att det skedde för att hon ville att han skulle backa, dvs Cissi "granskades" redan av Henko, men det så att säga spikade kursen för flera år framöver. Hans modus operandi går igen i alla hans konflikter/"granskningar".
Ja men det brukar väl vara lite så där fram och tillbaka och så eskalerar det och så ”vinner” den fulaste grisen på erfarenhet och på en idiots envishet

Kvinnor brukar vara duktiga på den sortens draman, men det liksom blossar upp och sedan någon vecka senare har det ebbat ut och så har konflikten lagt sig. Det är för det mesta inte dramat och konflikten som är centralt, istället är det vad man faktiskt bråkar om som är det centrala. När Henko kör sitt mot någon så verkar det vara själva konflikten som är central och han ger verkligen järnet för att den ska pågå i evigheter. En slags utmattnings-taktik. På ett sätt är Henko mycket feminin (han tittar för sjutton med brinnande intresse på Gift Vid Första Ögonkastet, och det gör inte en man frivilligt om de så ens skulle få betalt för det) i sina draman och på andra sätt manligt envis. En minst sagt olycklig kombination som man inte önskar sin värsta fiende bli drabbad av. Han är som 4-5 kärringar tillsammans med sitt kacklande och åsikter om andra, kan inte tänka mig att många står ut att lyssna på hans personanalyser och övertygelser då man får migrän av att bara läsa vad han skriver om Cissi Wallin. Läsa på Henkos twitter är som att plocka ut dagens top 10 mest vidriga skvallerinläggen här på ”kändissskvaller”-delen av flashback. Henkos discord är som ett eget skvallerforum där falsk ryktesspridning inte bara tillåts utan dessutom både uppmuntras och hyllas.
Citera
2023-07-29, 17:23
https://www.expressen.se/amelia/kvin...h-kontrollera/

Hon låter 100% normal vuxen kvinna nu.

Jag är imponerad över hur hon går framåt i livet.

Vi Flashbackare uppfostrade henne väl.

Bli en normal moderat och ta körkort nu CW, du har åldern inne.
Citera
2023-07-29, 18:17
Medlem
Kurss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gotterfunken
https://www.expressen.se/amelia/kvin...h-kontrollera/

När jag läste rubriken så trodde jag det skulle handla om hur kvinnor måste sluta med att försöka styra och ställa med allt. Istället handlade den om att hon själv tyckte det var jobbigt när andra kvinnor försökte styra och ställa med henne. Hon har alltså inte alls "växt upp".
Citera
2023-07-29, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av Kurs
När jag läste rubriken så trodde jag det skulle handla om hur kvinnor måste sluta med att försöka styra och ställa med allt. Istället handlade den om att hon själv tyckte det var jobbigt när andra kvinnor försökte styra och ställa med henne. Hon har alltså inte alls "växt upp".

Jag gillar CW så jag tycker nya CW är mycket roligare än gamla CW.

Nu kan man leka andra lekar än massa tråkig politik med henne när hon står själv.

Hon har insett att hon har ett fuck off kapital och inte behöver anpassa sina åsikter efter gruppen jämt.

Det är lite som i Jackie Arklövs Marionettmänniskan som Linda Skugge pubbade. Vem har kontrollen egentligen?

Jag tycker nog hon är mer självsäker och självständig nu i sina åsikter.

Men men... Får se hur det går.
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-07-29 kl. 18:28.
Citera
2023-07-29, 20:14
Föresten när ska Cissi och Förtalsombudsmannen ta sig an Patreon ihop?

Finns ju en del domstolspapper om en del content på den sajten så Patreon är väl ett legitimt mål för en gruppanmälan nu?

Strange bedfellows 2023, men så är livet.
Senast redigerad av Gotterfunken 2023-07-29 kl. 20:18.
Citera
2023-08-02, 11:29
Medlem
På story idag jämför CW Lizzo (som blivit stämd av fd dansare) med en svensk motsvarighet som ska vara populär och typ folkkär men ett välkänt små-as bakom kulisserna. Någon som vet men det är?
Citera
2023-08-02, 16:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
På story idag jämför CW Lizzo (som blivit stämd av fd dansare) med en svensk motsvarighet som ska vara populär och typ folkkär men ett välkänt små-as bakom kulisserna. Någon som vet men det är?

Passar säkert in på många.
Cissi försöker spela relevant och viktig igen. Och kanske förtal än en gång..
Citera
2023-08-02, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Passar säkert in på många.
Cissi försöker spela relevant och viktig igen. Och kanske förtal än en gång..

Korrekt, får skylla på dåligt väder och allmän tristess som gjorde att jag ville ner i skvallerträsket. I samma story fanns ngn text (med avancerade ord som alltid) om hur de som är allra mest reko och står upp för bra ideal är tvärtom i verkliga livet. Fick mig på en gång att tänka på CW-Metoo-Gardet men Cissis tankebanor vandrade inte dit.
Citera
2023-08-03, 07:15
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Korrekt, får skylla på dåligt väder och allmän tristess som gjorde att jag ville ner i skvallerträsket. I samma story fanns ngn text (med avancerade ord som alltid) om hur de som är allra mest reko och står upp för bra ideal är tvärtom i verkliga livet. Fick mig på en gång att tänka på CW-Metoo-Gardet men Cissis tankebanor vandrade inte dit.

Ja. Hon borde applicera den kritiken på sina senaste 15 år av tyckande.

Men jag glömmer det nu. Jag vill veta att det går att förändras och jag vill veta att även hon kan bli lycklig och nöjd i sitt eget liv.

Alla vill vara Catcher in the Rye någon gång i sitt liv. Tyvärr är det oftast bara sin egen själ man kan rädda i den här världen.

Har man väldig väldig tur kanske man kan hjälpa någon annan men det är sällan man får det privilegiet.

Livet går mycket fort.

https://youtu.be/xFm_G3n5FcM (never go hungry)

Så. All is well that ends well.

Nu ska jag sluta tänka på Cissi mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in